Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Såg Spiderman 3, inte alls intressant som de andra filmerna. Jäkligt tråkig faktiskt.

 

Sen undrar jag också om ni andra inte kunde komma med ett snabbt uttalande om filmen, annars har väl tråden inte något syfte annat än en skryttråd om vad man köpt.

 

Annars kan man ju kolla här vad folk tycker om filmen man kanske tänkt se och få en viss vägledning. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Harry P and the goblet of fire.

Ville bara komma i stämning inför att man ska kila och kika på femman i dagarna.

 

Tycker den är riktigt bra. Jag har inte läst nån av böckerna, så jag kan inte bedöma hur pass den följer boken (vilket innebär att jag inte kan sitta och reta mig på något som måhända är ändrat eller utelämnat; skönt). Gillar att mystiken nu tätnar, mer mörker, mer allvar. Ser fram emot femman!

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg Spiderman 3, inte alls intressant som de andra filmerna. Jäkligt tråkig faktiskt.

 

Sen undrar jag också om ni andra inte kunde komma med ett snabbt uttalande om filmen, annars har väl tråden inte något syfte annat än en skryttråd om vad man köpt.

 

Annars kan man ju kolla här vad folk tycker om filmen man kanske tänkt se och få en viss vägledning. :)

jag håller med om vad du säger, men det är kanske lättare med nyare filmer eller klassiker. spider-man har gått på bio i två månader...

Länk till kommentar
Share on other sites

Senaste filmen jag såg Contact med Jodie Foster. Hade spelat in den sen den gick på tv. Handlar om kontakt med utomjordingar. Det visar sig att de endast kan skicka upp en människa i rymden som får träffa dem.

 

Den var bra pga den uppbyggande stämningen, men den var rätt seg också.

 

Betyget blir en 3:a av 5.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hyrde Walk the Line och Göta Kanal 2.

 

Såg GK2... inge vidare för mig... hade nån skoj stund, men jämfört med orginalet (som denna inte skulle klara sig utan) är den ett bottennapp...

 

Walk the Line... kanske ska se idag...

 

Var även hos en kompis igår och såg Änglahund aka All Dogs Go To Heaven. Jag har 3 kommentarer på den filmen.

 

1. Jag minns knappt ett skvatt av det där...

 

2. Satan vilken bra film!

 

3. Den var klippt, jag vill se en Unrated-Special edition-Don Bluth-Directors Cut på dvd! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg GK2... inge vidare för mig... hade nån skoj stund, men jämfört med orginalet (som denna inte skulle klara sig utan) är den ett bottennapp...

quote]

Kanske den sämsta film som gjorts i sverige... nä.. faktiskt den sämsta film som gjorts i världen...

Jag fick lov att hyra den för en månad sedan för att se vad det var för film. Jag tyckte faktiskt om idé och jag gillar den första filmen, så en uppföljare skulle bli kul (trots vad alla kritiker tycker). Men sämre ljud (studioljud hela tiden utan synk), taskigare manus (de försökte göra två filmer i en men klipte för mycket mellan så allt blev bara skit, med två filmer menar jag 1. recerlopper 2. romantiken mellan deltagare. det passade inte ihop i klippningen). Dåligt skådespeleri (behövs inte komenteras). Den var rakt igenom bara kass... Fan vad trist det är när filmer som den får göras...

Ursäkta att jag kräktes lite galla men har precis stänkt av datorn efter att den kostant hänger sig av överhättning...

Länk till kommentar
Share on other sites

Var på Mediamarkt idag, för er som inte varit där så är dert stort som ett helvette och många billiga filmer.

 

Aja som vanligt så gick det inte att mosa sig igenom utgången utan ett par filmer i handen så det fick bli Sin City och Alien. Stod med Alien 2 i hand men kom på att jag ska dra hem ett fett lass med filmer från CDON eller discshop om några dagar, så den får ingå i det paketet bara för att öka storleken på det, presentbög som man är.

Länk till kommentar
Share on other sites

Braveheart och Fragile (från andra sidan, som den av nån anledning heter i sverige)

 

Bravehart var det länge sen man såg, men den står sig än. Kanske ännu bättre nu när allt ska vara datoranimerat. Den känns väldigt jordnära och äkta.

 

Fragile, eller Från andra sidan med Callista Flockhart, såg jag på bio igår. Den är gjord av samma kille som gjorde Darkness med Anna Paquin häromåret. Han gör europeiska spökrysare där alla pratar engelska även om dom inte bor i ett engelsktalande land.

För er som sett och tycker om Hideo Nakatas filmer Dark Water och Ringu har han influerats VÄLDIGT mycket av dem, och litegrann av The Eye också i Fragile. Filmen i sig är okej, men det är inget nytt utan det handlar mest om att immitera det andra gjorde för 5-10 år sen men inte lyckas lika bra. Jag gick ut och köpte en kopp kaffe under föreställningen, något jag aldrig gör på bio. Men sista halvtimmen var mycket bättre.

 

Eller så var det för jag fått kaffe i mej.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg GK2... inge vidare för mig... hade nån skoj stund, men jämfört med orginalet (som denna inte skulle klara sig utan) är den ett bottennapp...

quote]

Kanske den sämsta film som gjorts i sverige... nä.. faktiskt den sämsta film som gjorts i världen...

Jag fick lov att hyra den för en månad sedan för att se vad det var för film. Jag tyckte faktiskt om idé och jag gillar den första filmen, så en uppföljare skulle bli kul (trots vad alla kritiker tycker). Men sämre ljud (studioljud hela tiden utan synk), taskigare manus (de försökte göra två filmer i en men klipte för mycket mellan så allt blev bara skit, med två filmer menar jag 1. recerlopper 2. romantiken mellan deltagare. det passade inte ihop i klippningen). Dåligt skådespeleri (behövs inte komenteras). Den var rakt igenom bara kass... Fan vad trist det är när filmer som den får göras...

Ursäkta att jag kräktes lite galla men har precis stänkt av datorn efter att den kostant hänger sig av överhättning...

 

kort kommentar:

 

fel...

 

Naken är sämst...

 

...

 

Strax ovanför Naken i kvalitet kommer Battlefield Earth... sen... tja... några Jaques Tati-filmer (mon diö!)...

Länk till kommentar
Share on other sites

 

kort kommentar:

 

fel...

 

Naken är sämst...

 

...

 

Strax ovanför Naken i kvalitet kommer Battlefield Earth... sen... tja... några Jaques Tati-filmer (mon diö!)...

 

Naken? tycker du inte den är bra? kommer inte ihåg när jag såg den (för det är väll den filmen med en kille som vaknar upp efter en svensexa?)... men vad jag minns så är nog GK2 sämre... Framför allt pga att så många gick och såg den... Loffe måste garva igäl sig när han smörjer sitt krås...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jupp, det är den filmen då man får se huvudpersonen vakna upp med en kondom uppkörd i röven så många gånger att man bara vill skrika av vanmakt... Vad vill ni mig???

 

kort sagt... jag vet ingen film som gör mig så omotiverat ilsken som naken... jag vet helt enkelt inte varför... Sedan var ju Battlefield Earth, Mon Oncle och Semestersabotören det närmaste sömnpiller jag varit med om...så dom är riktigt dåliga... Plus den där Chopin-filmen jag såg på tv1000 häromveckan (har inte sett liknande oförståelig soppa sedan... jag vet inte när).

 

Jag skrattade iallafall ett par gånger när jag såg GK2... men det gjorde jag med Baba's Bilar också, men den är också knappt sebar för mig...

 

Och då är jag ju så pass tolerant ändå att mina kompisar brukar säga: "om Johan tycker den är dålig, då ÄR den dålig!"

 

annars har jag inte sett nån film tror jag sedan sist... jobbet stör mitt filmtittande;) och jag ville bara förklara mitt uttalande...

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg Walk The Line efter allt tjat om den... Och jo, den var ju riktigt bra. Men jag börjar bli less på dessa "flashback-filmer". Plus att oscar-vibbarna låg tungt över den. Men musiken och skådisarna plus i viss mån fotot var riktigt fint...

 

Kort sagt... sevärd men inte så fantastisk som jag trodde...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...