Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Har hyrt och sett:

 

Feast: Kul rulle... se den!:p

 

Cujo: har raljerat tillräckligt om den... läs skräck-tråden om ni vill veta;)

 

Hyrt men inte sett:

 

Deer Hunter: ska bli spännande att äntligen få se filmen...

 

Köpt:

 

Cobra: Sylvester Stallone på tomgång, men har sina stunder...

 

Commando: HAHA... mycket bättre än jag minns... humorn är lagomt låg, bodycounten är hög, oneliners är... ehhh... arnold-klass ("Remember when I said I would kill you last?" "that's right, matrix, you did!" "I LIED!");)

 

anledning till köp? Tja, vi kan väl säga att jag gör lite research till kommande 80tals-actionepos:)

 

då var min filmsamling uppe i 202 titlar enligt imdb!:e

Länk till kommentar
Share on other sites

EPIC MOVIE.........

 

Aaaaaaargh %%¤#*/#*

 

Jag VISSTE att den skulle vara dålig, jag VISSTE det, men var ändå tvungen att se den. VARFÖR?

 

.....................varför........................

 

Jo, för att den sämsta filmen jag någonsin sett (tror jag) är DATE MOVIE. Jag ville helt enkelt se om skaparna kunde lyckas att göra en lika dålig film igen. DET KUNDE DOM! Ändå satt jag igenom hela skiten.

 

Den är så dålig så man kan inte ens sitta här och rabbla upp allt som var dåligt, det går snabbare att berätta vad som var bra.......INGET!

Alltså hur kunde Carmen Electra ställa upp i det här? (Ja, så dålig var den).

 

Hmmm, skriven och regisserad av 2 av 6 författare till Scary Movie. Vad skrev dom i den? Eftertexterna? Scary Movie är utan tvekan en oscarskandiat jämfört med den här skiten.

 

Senaste filmen jag köpte var Pirates 2. Den gillar jag däremot, ska se trean imorgon.

Länk till kommentar
Share on other sites

haha nån har blivit blåst på 85 spänn :D

 

Nä, lånade den av en kompis som köpt den för typ 160 spänn på axelmusic. Så om det är någon som blivit blåst så är det han. Hade jag slösat pengar på den hade jag fan gått in i en djup depression nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillade Epic Movie. :)

 

Ouch.......

 

Tänker från och med NU, ignorera alla dina inlägg ;)

 

Såg Pirates 3 igår. I like.

 

Visst den kanske är i längsta laget (2:48), men den kändes absolut inte så lång. Värre då med Orlando Bloom, han är extremt jobbig att titta på. Dock inte alls lika farligt som innan, han kanske blivit bättre?

 

I det stora hela så är alla pirates-filmer jävligt underhållande. Snacket om att den skulle vara förvirrande med massa twister och turns förstår jag inte alls. Jag har inget emot en del 4, inte alls.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg Pirates 3 igår. I like.

 

Visst den kanske är i längsta laget (2:48), men den kändes absolut inte så lång. Värre då med Orlando Bloom, han är extremt jobbig att titta på. Dock inte alls lika farligt som innan, han kanske blivit bättre?

 

I det stora hela så är alla pirates-filmer jävligt underhållande. Snacket om att den skulle vara förvirrande med massa twister och turns förstår jag inte alls. Jag har inget emot en del 4, inte alls.

 

Visst var den bra! Jag var inte lika förtjust i de tidigare av nån anledning (kanske är det pga. Orlando Bloom;)) så 3:an hade jag inga förrvätningar på och det var ju lika bra det eftersom den överraskade stort. Exakt vad det är som gör den bättre vet jag inte. Det är ju samma koncept för tredje gången men jag antar att jag vill ha mycket av det goda. Mycket vill ha mer! :)

 

För att nämna eller snarare VARNA er andra, se för guds skulle inte skitfilmen The Cave... Lånade den av en kompis som jag ska strypa lågsamt nästa gång jag ser honom... En rutten kopia på filmer som Aliens och Instängd, som kom för nåt år sen. Jag var tvungen att bryta tittandet efter mindre än halva filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att du tyckte: "bra tyckte jag NOG den var". :) Gissar på att man rådiggar den efter andra tittningen eller tredje, eller fjärde eller ja...nån gång ;)

 

Ja, tar nog några tittningar till innan man är helt nöjd. Men om man säger så här: Dom 172 min gick ganska snabbt, och man var hela tiden intresserad av vad som skulle hända. Skönt skev, och väldigt suggestiv i vissa lägen. Får nog ändå 4/5 av mig när jag smält den lite mer.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag älskar första filmen. mest för att jag gillar pirater sen mina monkey island-spelande dagar och tyckte dom fångade det riktigt bra i den. 2:an suger däremot som alla uppföljande cash-mjölkare gör och 3:an har jag inge vidare förväntningar på. hoppas dock på en positiv överraskning men räknar med ett bottennapp

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack! Helt ensam är jag altså inte. Håller med om att nummer ett har ett visst underhållningsvärde, Enda gången jag sett hela filmen utan att somna var dock när jag såg den på bio. Ska jag vara ärlig så, efter ett antal försök kommer jag fortfarande inte ihåg hur filmen slutar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg Allt om min buske igår!HMMMMM.... vad ska man säga förutom att den var riktigt dålig.

 

Men jag såg inte hela filmen sommnade visst där i mitten nånstans och det känes inte som ett bra tecken, nog för att det var mitt i natten men en bra film brukar kunna hålla en vaken.

 

Scenografin gillade jag faktiskt. Snygga bilder och musiken var härlig men annars var den inte alls bra. Det är vell tänkt som en sex komedi. Men den var varken rolig och sexet underhölls då inte jag av heller.

Så det är ingen film jag skulle rekomendera.

Länk till kommentar
Share on other sites

the Edukators: Die Fetten Jahre Sind Vorbei. På svenska De Feta Åren Är Förbi.

 

Jag måste sluta se film den här tiden på dygnet, det är som uppåttjack om de är bra. Vilket den här var. Den tvingade mig i en scen att pausa och ta lite luft eftersom jag blev så nervös på vad som hände.

 

Se den, den är mer än lovligt bra. Japp, jag är hög eftersom jag sett tre skådespelare som är riktigt bra och dessutom rejält snygga. unikt på något sätt...

Länk till kommentar
Share on other sites

. Jag har inget emot en del 4, inte alls.

 

Ja hoppas att Johnny Depp slutar med Pirates en bra skådis som han är ska inte fastna i så pass konversiella filmero och göra uppföljare efter uppföljare, BYT KARAKTÄR.

Länk till kommentar
Share on other sites

Robocop - Igen. Fortfarande lika hård. Lite underskattad action asså. Känns som T2 får mer uppmärksamhet men den här e minst lika grym.

 

Blood diamond - Riktigt bra film om det mänskilga lidandet bakom västerlandets fåfänga. Klart det bästa under filmåret 2006. Mer sånna filmer.

 

Ong Bak - Förväntade mej mer riktig muay thai och inte en massa karate och kung fu. Vissa grejer va rätt hårda men överlag inte min smak.

 

A river runs through it - Småmysig film. Inget mästerverk dock.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...