Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Hellboy - Härlig serietidningsaction (sett förut) trots att den är så snäll.

 

Devil's Rejects - Bättre än House of 1000 Corpses, men kunde ha varit mycket intressantare om de faktiskt haft en anledning till att döda folk höger och vänster. Att vara "ond" känns inte som en motivation till att slakta.

 

Den blev lite intressantare mot slutet när den gick mer mot att bli en TCM-historia som utvecklas till exploitation när polisen ska våldshämnas, fast den går inte hela vägen med det tyvärr. MEN, slutscenen med Freebird av Lynyrd Skynyrd (bästa rocklåten nånsin?) är så snyggt klippt att det finns inte.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg Jackie Brown, tycker den var ganska bra. Det dåliga är att allting går så jäkla snabbt, jag hängde inte med i slutet så jag var tvungen att se en bit av slutet igen.

 

Såg också de två första gudfadern delarna. Tycker nog den andra är lite lite bättre än första. Båda är ändå mästerverk!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ed Wood, gjorde han film på 30-talet?

/nils

tvivlar... han var visserligen med i ww2 (med trosor och allt;)) men vad jag vet så var hans första släppta film Glen or Glenda (i filmcafeet här så ligger en inte så gammal tråd med diverse skojigt från grabben)

 

NBC är en riktig goding förresten, Jernby, chockar mig att du inte hört om den...:o

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilken film då, nu är det flera filmer, jag blir virrig. Ska även se Drakula från 1931 som Rabies kallar smörja. Ed Wood, gjorde han film på 30-talet?

Javas film låter mest häpnadsväckande, får rysningar.

/nils

_nemo_, Anhool och jag pratar om samma film. nbc = nightmare before christmas. det är den jag pratade om och lade upp ett klipp ifrån.

 

den finns att hyra och köpa överallt.

 

 

Kan nån förresten förklara för mig hur det är filmat just den bilden där hans hand greppar dörrhandtaget i det klippet och man ser hela honom och omgivningen i dörrhandtagets spegelbild??? Seriöst hur fan är det gjort!?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan nån förresten förklara för mig hur det är filmat just den bilden där hans hand greppar dörrhandtaget i det klippet och man ser hela honom och omgivningen i dörrhandtagets spegelbild??? Seriöst hur fan är det gjort!?

 

Jag skulle gissa att det man ser i handtaget är filmat separat och sedan inlagt i efterhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

kolla hur väl handen matchar spegelbilden...

 

Sant. Annars har de väl bara ställt kameran i en vinkel så att den inte syns i spegelbilden och sedan kört på som vanligt? Hehe, sjukt bra gjort, hela filmen iofs.

Länk till kommentar
Share on other sites

Shooter

Bra och väldigt spännande. Grymt mäktig scen i början. Gillade dock inte riktigt slutet. Kändes överdrivet.

 

Gridiron Gang

Film om ungdomsfängelse, ledningen startar ett am.football-lag. Väldigt amerikansk, med xzibit som biroll, men även här ett väldigt stark och snyggt intro. I överlag en mycket bra film för att vara en "You can do it-film".

Länk till kommentar
Share on other sites

NBC, java skrev"En dockfilmsmusikal från '93 om pumpakungen Jack, ledare för Halloweenlandet som hamnar i Jul-landet och vill bli den nya jultomten när han kommer hem"

 

Den är ju hollywood-animerad, löpande band 3-D filmer, inte min smak

2 st 49kr på en bensinmack, sen är den knappt historia

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

NBC, java skrev"En dockfilmsmusikal från '93 om pumpakungen Jack, ledare för Halloweenlandet som hamnar i Jul-landet och vill bli den nya jultomten när han kommer hem"

 

Den är ju hollywood-animerad, löpande band 3-D filmer, inte min smak

2 st 49kr på en bensinmack, sen är den knappt historia

/nils

Det är inget 3D animerat i Nightmare before christmas, allt är dockor. Samma sak med "uppföljaren" Corpse Bride, inget datoranimerat i den heller.

Länk till kommentar
Share on other sites

jaha, min favorit när det gäller dockor är skrotnisse, gammal hederliga dockor som rör sej. Så du menar att datorer inte används i nbc med dockorna uppritna/avfotograferade i motsvarande Maya, fantastiskt, hur gör man då, utan att arbeta ihjäl sig?

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

jupp... närmaste datoranvändande där har jag för mig var video-tappen som gav billigare testanimationer... men jag minns inte om dessa användes men jag har för mig det iallafall för NBC...

 

Corpse Bride ligger lite där i gränslandet... visserligen helt med fysiska dockor i fysiska miljöer med fysiska ljus... men samtidigt filmat med digitala systemkameror upphängda i motion controll-kranar... så det var ju många datorer med i bilden ändå...

 

Men att kalla tim burton för hollywood-löpande-band-produktion är ju rena hädelsen... visst. han är lite mer mainstream än Lynch, men det är ju långt ifrån den dyngan som Disney släpper ur sig dagligdags... fy på dig... marsch in i närmaste videouthyrare och hyr senaste disney"klassiker" så får du perspektiv på saker å ting! ;)

 

nu så ska jag sätta mig och titta på lite bortglömd "Unseen Cinema: Early American Avant-Garde Film 1894-1941" för att slippa allt vad mainstream heter:p

 

men lite tröstpoäng fick du med nämnandet av skrotnisse:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...