Team_fagott Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Pingvinresan (med den svenska manus beearbetningen) Jag är förvånda och överaskad över hur bra den var. Jag vill ha en kjejsarpingvin. NUUU! Once a pon time in the west- Bästaste bäst! 0 Citera
Team_fagott Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 jaha, min favorit när det gäller dockor är skrotnisse, gammal hederliga dockor som rör sej. Så du menar att datorer inte används i nbc med dockorna uppritna/avfotograferade i motsvarande Maya, fantastiskt, hur gör man då, utan att arbeta ihjäl sig? /nils Arbetat lär dom ha fått göra :) Har för mig att dom gjorde 60 olika Jack huvuden med olika aniktsuttryck. 0 Citera
jernby film Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Arbetat lär dom ha fått göra :) Ibland kan man tro att ni driver med mej. Ska köpa den på vägen till Linköping idag, på Preem t.e.x. se den i lugn och ro sen. Det är bara det att stopmotion för mej är att röra en docka en bit, ta ett par filmrutor, en bit till, ta endast fåtal rutor. En bit till,ta lite mycket rutor för att få snutten långsammare. Har en otäck bild av detta som bortskämd 12-åring som fick göra sånt som andra inte fick. Det otäcka kunde vara att hela alltihop jag byggt upp rasade ihop efter tagning 1617, hjärtinfarkt då, var inte uppfunnen. Java Såsom spegelbilden i handtaget kunde jag inte göra jmalmsten klassiska Disney. Finns kriget mellan Kalle Anka och Piff o Puff under julgranen?, är jag på Anhool Jag är nog kuriosa när det gäller såna här nya saker /nils PS Är det som ni säger, imponerande. 0 Citera
Team_fagott Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Ibland kan man tro att ni driver med mej. Ska köpa den på vägen till Linköping idag, på Preem t.e.x. se den i lugn och ro sen. Det är bara det att stopmotion för mej är att röra en docka en bit, ta ett par filmrutor, en bit till, ta endast fåtal rutor. En bit till,ta lite mycket rutor för att få snutten långsammare. Har en otäck bild av detta som bortskämd 12-åring som fick göra sånt som andra inte fick. Det otäcka kunde vara att hela alltihop jag byggt upp rasade ihop efter tagning 1617, hjärtinfarkt då, var inte uppfunnen. Java Såsom spegelbilden i handtaget kunde jag inte göra jmalmsten klassiska Disney. Finns kriget mellan Kalle Anka och Piff o Puff under julgranen?, är jag på Anhool Jag är nog kuriosa när det gäller såna här nya saker /nils PS Är det som ni säger, imponerande. Det skrämmer mig att du inte kände till filmen. Spegelbilden gör du genom att sätta kamean snett bakifrån från sidan. 0 Citera
Java ex Machina Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Corpse Bride ligger lite där i gränslandet... visserligen helt med fysiska dockor i fysiska miljöer med fysiska ljus... men samtidigt filmat med digitala systemkameror upphängda i motion controll-kranar... så det var ju många datorer med i bilden ändå... från början använde de film istället för digitalt, men de bytte efter ett tag. Nu minns jag inte varför längre dock. Men det var ändå inga datoranimationer inblandade. Lågan på ljuset som Victor använder är till exempel filmad och pålagd i efterhand. Men jo, det tar ett rejält tag att göra en sån film. Corpse Bride tog över tre år att filma trots att ett tiotal scener animerades samtidigt. Jag kan tänka mig att de gjorde på ett liknande sätt med Nightmare Before Christmas. Och jo Skrotnisse rockar. Den dvdn måste man ju ha. :e 0 Citera
jernby film Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 En annan sak jag ska göra efter kortfilmen "boozewithprozac" Ska ge mej in något som blir himla kul. Java, du har lagt upp ett klipp här tror jag under youtube, staar wars. Alltså, detta bli en höjdare. En person med blå eller grön mask, som en rånarluva, med ögon och mun synliga snackar goja. Öga ett och två samt mun separeras sedan, ändrar storlek, position och läggs in som 3 klipp i AE ovanpå t.e.x en kondom eller en uppstoppad hund. Lätt som en plätt i AE och ljudet/pratet och munrörelser finns ju redan. Ska börja med det i augusti, någon som hänger på? /nils ps..........knäppt värre ska det bli 0 Citera
_nemo_ Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Men det var ändå inga datoranimationer inblandade. Lågan på ljuset som Victor använder är till exempel filmad och pålagd i efterhand. Hunden är dataanimerad ibland. Den var den enda dom "fuskade" med. 0 Citera
Java ex Machina Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 En annan sak jag ska göra efter kortfilmen "boozewithprozac" Ska ge mej in något som blir himla kul. Java, du har lagt upp ett klipp här tror jag under youtube, staar wars. Alltså, detta bli en höjdare. En person med blå eller grön mask, som en rånarluva, med ögon och mun synliga snackar goja. Öga ett och två samt mun separeras sedan, ändrar storlek, position och läggs in som 3 klipp i AE ovanpå t.e.x en kondom eller en uppstoppad hund. Lätt som en plätt i AE och ljudet/pratet och munrörelser finns ju redan. Ska börja med det i augusti, någon som hänger på? /nils ps..........knäppt värre ska det bli I dina händer kan det bli jättekul, nils. Jag kanske kan skriva manus? 0 Citera
Java ex Machina Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Hunden är dataanimerad ibland. Den var den enda dom "fuskade" med. Är du säker? källa? 0 Citera
jernby film Postad 2 juli 2007 Postad 2 juli 2007 I dina händer kan det bli jättekul, nils. Jag kanske kan skriva manus? det tyckar jag ;) det enda som kvarstår egentligen förutom röster med ansikten. Tekniken har funnits ett tag men inte den bästa kortfilm, serie eller långfilm har gjorts än. Det tekniska vid inspelning är inte särskilt komplicerad. Behövs kanske en ljud och bild/ljus-kunnig i första läget om det ska bli proffs. Sen ska det bara rulla på med nya manus från Java. Knäppa tillräckligt för att underhålla. En fast punkt för dessa inspelningar är lätt ordnat så man slipper riva efter varje inspelning. Tar inte så stor plats. En nybörjarimitatör, engelskspråkig, svenska dialekter, m.m kan nog bli perfekt. Frågan är vilket språk som blir bäst. Man kan ju börja med svenska och sedan får man se. Så bra kan det bli. /nils 0 Citera
_nemo_ Postad 2 juli 2007 Postad 2 juli 2007 Är du säker? källa? Kommer inte riktigt ihåg vart jag hörde det, men jag tror att det säger det på någon av bakom-filmerna på DVD: n. 0 Citera
Miss_Emma Postad 2 juli 2007 Postad 2 juli 2007 Heathers, helt annorlunda än jag trodde innan. Men med en underbar Slater och en udda men trovärdig dotter/far-relation. True Romance, hade någon misslyckats med dessa ingredienser hade jag blivit imponerad. Det går på något sätt inte. 0 Citera
Java ex Machina Postad 2 juli 2007 Postad 2 juli 2007 Transformers. Satan i gatan! Ska se om den på onsdag, så grym var den. Nu vill jag köpa en Optimus Prime till skrivbordet! http://forums.legendsalliance.com/style_emoticons/default/optimus.gif 0 Citera
Team_fagott Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 Transformers. Satan i gatan! Ska se om den på onsdag, så grym var den. Nu vill jag köpa en Optimus Prime till skrivbordet! http://forums.legendsalliance.com/style_emoticons/default/optimus.gif HUr har du tänkt att den skulle få plats. :p 0 Citera
Java ex Machina Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 HUr har du tänkt att den skulle få plats. :p Det är lugnt. Jag får flytta på några grejer bara. Det är lite rum på den vänstra övre banankartongen, där skulle den kunna stå i fred. 0 Citera
CaffeignSugerProduction Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 Den senaste filmen jag såg va The prestige, väldigt bra . En film som jag rekomendera stark. 0 Citera
Zarakow Postad 4 juli 2007 Postad 4 juli 2007 Midnight cowboy: Fantastisk - en av de filmer jag tyckt mest om utan att egentligen förstå varför den var så bra. /H 0 Citera
jernby film Postad 4 juli 2007 Postad 4 juli 2007 I dina händer kan det bli jättekul, nils. Jag kanske kan skriva manus? KANSKE ska...du SKA...en order. /nils 0 Citera
Java ex Machina Postad 4 juli 2007 Postad 4 juli 2007 http://www.impawards.com/1986/posters/flight_of_the_navigator.jpg Fick just hem den här från eBay. Excellent! :e Härlig 80-talsnostalgi om en 12-åring som får ett rymdskepp spelat av Pee Wee Hermans röst som vän. Snygg liquid metal 3d-morphning 1986, fem år innan Terminator 2 och tre år innan The Abyss! 0 Citera
jmalmsten Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 köpte och såg Subway, av luc besson, igår. Knepig film... påminner om de där gammla Björn Skiffs-rullarna från 80talet... ska se den igen när jag inte är lika trött... och vågar dra på ljudet lite;)... 0 Citera
e93mw Postad 6 juli 2007 Postad 6 juli 2007 Transformers. Den var inte dum alls. Det bästa var när Optimus stod och hukade i buskarna för att Sams morsa inte skulle bli arg. :) 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 11 juli 2007 Postad 11 juli 2007 Battle Royale. Väldigt japanskt konstig. Inte direkt handling, bara en bra grundidé till en film som inte blev mycket mer. Man följde för många karaktärer, som sedan dog och jag fick egentligen inte sympati för någon. Fåning japansk vem är du kär i-romans och alldeles för tåliga kroppar. 45 uzi-skott (utan att ladda) i kroppen dödar inte en människa - man haltar bara då... (!?) Filmen blev ett enda stort antiklimax, någonstans i mitten byggdes en vändpunkt upp, men icke, det gick åt helvete och folk fortsatte dö. 0 Citera
Disco Volante Postad 13 juli 2007 Postad 13 juli 2007 Efter att ha sett The Prestige en gång så köpte jag DVDn, såg den igen nu ikväll. Jäkla bra, en av mina favoritfilmer (som kommit de senaste åren) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.