Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Death proof - Fanns 4 saker som va bra med den, 1 när den snygga tjejen får däcket i ansiktet, 2 biljakten i slutet - trodde aldrig jag skulle gilla en biljakt men den va grymt bra gjord och snygg, 3 när hon jagar honom med järnrör i slutet och 4 Kurt Russels karaktär fram tills att han börjar lipa, resten va katastrof.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hyrde senast...

 

National Treasure: haha... lite typiskt... Dan Brown-ripoffen var ju mycket bättre än filmatiseringen av den riktiga boken:p

 

First Bood: Första Rambofilmen hyrdes pga en hemuppgift i filmvetenskapskursen... häpnar fortfarande över hur bra den filmen faktiskt är... Det är ju ändå INNAN Rambo förvandlas till den riktiga actionhjälte han nu är... Men det syns helt klara tendenser till vilken enmansarmé han egentligen är även här i början... väl rekommenderad film!

 

Canton Godfather: Ska jag vara ärlig så är det en snyggt skjuten medel-Jackie-Chan-film... inget som sticker ut egentligen utöver fotot och ambitionen att göra en film större än vad den egentligen är... Men för den delen inte särskilt dålig heller...

 

Köpte senast:

 

Bokade europeiska 5disc-utgåvan av Blade Runner Final Cut Collectors Edition... visserligen är den utan USA's resväska... men jag fuckade upp... och den här duger gott då jag får alla versioner plus extramaterial ändå;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte just på Willys (3 för 99:-)

 

Natural Born Killers

Cop Land

True Romance

 

Ska bli kul. Har bara sett NBK och CL tidigare.

 

 

Senaste filmen jag såg var Taxi Driver. Fantastiskt bra! Stark och minimalistisk. Paul Schrader fick verkligen till det, liksom Scorsese.

Länk till kommentar
Share on other sites

The Bunker - rätt snygg men somnade efter halva, men hörde att den inte va så grym

LA Confidential - Helt okey rulle.

The lookout - Helt okey med men inget speciellt

Du levande - en liten besvikelse, vissa roliga grejer men inget mästerverk

Länk till kommentar
Share on other sites

Hyrde senast:

 

Princess: Jävlar och shit pommes frittes... något så våldsamt och grafiskt tecknat har jag inte sett väster om Kyüshü. Det hela är lite halvdant tecknat och så, men historien är fylld med situationer där man tänker, "han tänker väl inte göra... o fan..." ääända fram till slutet som är lite vekt... men då resten av filmen är så ickepolitiskt korrekt skön så får den ändå helt klart höga rekommendationer...

 

De 400 slagen: Jag måste sluta hyra dessa franska "mästerverk"... för liksom Tatis filmer fick jag bara känslan av: ok, när ska det hända något... allt känns så tråkigt upplagt och hela historien med ungen som har det eländigt blir bara, "ja, shit happens when you party naked... hoppas du lärt dig av det här." Det är snyggt fotat men ack så tråkigt.

 

Persona: Ännu ett bevis på att när jag nu grävt ner mig så mycket i Lynch så behöver jag inte gå längre än till nyss bortgångne Bergman för att hitta samma vilja att skita i allt vad konvention heter och bara göra fantasifull film. Det "Visuella Poemet" i början var en väldans effektiv eyecatcher;) och resten av filmen gjorde mig inte besviken heller.

 

Sedan Cinema Paradiso... har inte sett den än...

 

Också har jag ju sett Hard Boiled för X-e gången... Det är action det;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte V for Vendetta, hade bara en koreansk utgåva tidigare. Även A History of Violence.

 

Båda filmerna är grymt bra, men just V är fan bland de bästa jag någonsin sett.

 

Team_fagott: Har du lyckats kolla på Dr Strangelove ännu? Vad tyckte du?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Förra veckan:

Touch of Pink

Cronicas

Kinsey

Surviving Christmas

Die Fetten Jahre Sind Vorbei

Mitt Stora Feta Grekiska Bröllop

 

Den här veckan:

Day of the Dead

the Faculty

Mio Min Mio

the Rocky Horror Picture Show (2-disc)

the Descent

Resident Evil

the Shining

28 Days Later

 

Alltsammans för sammanlagt 446 spänn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte Death Proof igår... extramaterialet visade återigen att det här är nog en av dom vildaste biljakter som jag någonsin sett... och det helt utan en massa CGI!... man oroar sig verkligen för Zoe på motorhuven :p Har inte vågat se filmen igen än... men det lär ju bli av...

 

Beställde även In the Mouth of Madness sedan jag såg att megastore.se har en utgåva med cinemascope och regissörens kommentarer... lär ju ta uppemot en vecka innan den kommer hit. Blir förresten första gången jag köper en sån där amerikansk dvd med pan-scan på ena sidan och widescreen på andra... ska bli intressant eftersom jag aldrig sett denna filmen i dess fulla scope glory...:)

 

Hyrde igår även Vilse i Pannkakan... ska bli kul att se den hatade barnserien som "förstört en hel generation"...

 

Vad jag såg sist? tja... slötittade ju på min gammla danska wmv-720pHD-utgåva av Total Recall natten mot idag... men det var så sent att jag var för trött och jag vågade inte dra på volymen på filmen så jag fick lov att ge upp halvvägs igenom...

 

Vad blir det ikväll då? tja... kanske lite Vanishing Point bara för att undersöka lite inspirationskällor till Death Proof på samma vis som att jag såg Thriller, Kozure Ôkami-filmerna och Lady Snowblood för att se inspirationer till Kill Bill och se Le Samouraï för att hitta källorna till John Woo's inspirationer...

 

Som en vis man en gång sa:

 

"Every writer steals from other writers, but the Great writers steal from the best!"

 

Tråkiga remakes undantaget... :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Senaste filmen jag såg var Heartbreak Kid på bio.

 

MEH! En stor axelryckning. Inte ens i närheten av t.ex Den där Mary. Förutom att hon "svenskan" var extremt lik Cameron Diaz, både till utseende och sätt.

 

Senaste bra filmen jag såg var Children of Men. Gillade den, väldigt mycket.

 

Jag köpte 5 filmer också och fick en hemlig film på köpet.

 

Death Proof (Grym film, 4 av 5)

Pirates 3 (Gillade den någorlunda, 3 av 5)

Spiderman 3 (Skit egentligen, men köpte den för extramaterialets skull, sen så kostade den ju bara 30 spänn typ. 2 av 5)

Harry potter 5 (Älskar HP, men denna del är den som saknar handling mest, dock måste jag ju ha hela serien =) 3.5 av 5)

Apocalypto (Faktiskt inte sett ännu, blir väl ikväll).

 

Den hemliga filmen? Superman returns..... Värd att ha pga av flygplans-scenen, annars är jag inte ett speciellt stort fan av Superman, samma gamla fiende, samma gamla kryptonit, samma gamla oövervinnerlighet och samma gamla handling.

Länk till kommentar
Share on other sites

PLANET EARTH... jag har sett 4 delar nu (förutom när den gick på TV då)... de är så jävla bra gjorda. Det bästa med DVD boxen är att efter varje del så visas en 20 miuter lång dokumentär om de svåraste delarna av inspelningen. För en naturfilmare som jag blir man både inspirerad och totalt stum av avensjuka på deras budgetar... Med då blir det, det bästa som någonsin gjorts också. Helt otroligt!

 

Det finns inget dåligt med den här produktionen, allt är perfekt, in i minsta detalj.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...