Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Napoleon Dynamite

 

Äntligen! Efter att ha hört om den i goda ordalag här på Voodoo var jag tvungen att ta en kik... och den var ju kanon!

Skönare loserkaraktärer får man leta efter! Riktigt skön stämning filmen igenom. Riktigt anti-allt, men samtidigt så fett rätt!

Länk till kommentar
Share on other sites

The Fountain

 

Jag är hänförd. Filmen är en resa olik alla andra, och jag ska definitivt ge mig ut igen snart. Måste uppleva detta igen - dels för att eventuellt upptäcka fler aspekter av storyn, och dels för att denna resa är målet, så vacker och sällsam.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg just What Dreams May Come på nått vänster efter att ha sett lite Oldboy och ett avsnitt av Twilight Zone (S3E23)...

 

WDMC: så där härlig feel good som jag minns den. Plus att jag nu fått se hela filmen ända från starten. Mor min kanske skulle säga verklighetsfattig... jag skulle säga verklighetsbefriad... på ett sätt som bara Hollywoodrullar kan vara när dom väl försöker med något dom vet hur man gör;)

 

OldBoy: Fortfarande störtskön:p

 

TZ: var en lättare saga denna gången... The Last Rites of Jeff Myrtlebank... En man som bara vaknar upp ur kistan precis under begravningstalet. På äkta TZ-vis tror ingen att han är den han säger sig vara och slutet ger inget riktigt svar... Som sig bör... In the Twilight Zone....

 

...

 

DIDIDIDI DIDIDIDI (BOOOOOAAAM) DIDIDIDI DIDIDIDI (BOOOOOAAAM) DI DILILILIIIIIII RRRRRRRRRRUMP! :p

 

Nästa avsnitt: To Serve Man... ska bli spännande... är ju tydligen en favorit bland fansen

Länk till kommentar
Share on other sites

Slö dag idag... suttit och tittat på:

 

Beruseruku (berserk): Vol 2 och 3... Blodigt värre i en serie som luktar nästan 80tal i animationerna och bakgrundsteckningarna.

 

Daft Punks Elektroma: ehhh ja... det var en upplevelse det...

 

Nu blir det When Worlds Collide för att se lite gammal femtiotals-scifi...

Länk till kommentar
Share on other sites

Förtrollad (Enchanted) (på bio i lördags).

Den var faktiskt ganska kul. Väldigt skoj idé. Amy Adams var utmärkt som "tecknad flicka a'la Disney". Fångade alla manér på pricken. Storyn var söt.

 

Simpsons - the Movie (i soffan igår).

Ja, man är ju en liten fan av Simpsons, och i långfilmsform funkar det fint. Storyn var lite ofokuserad då och då, men upphörde aldrig att vara skoj! Infallen tycks aldrig sina hos dessa manusförfattare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...