Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Full Metal Jacket... 69 kronor på Hemmakväll. Det var nog 7 år sedan jag såg den och fy fan vad den är härlig. Den sticker ut mer än de andra vietnam-filmena med sina urban-battle sekvenser och man bara måste älska Gomer Pyle och R. Lee Ermey i filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

jag och en tjejkompis (olala) skulle se en förhandsvisning till filmen Pride and Glory i onsdags kväll så vi stälde oss i kön och började snacka om hur grym Edward Norton är och alla i kön kollade på oss som att vi var dumma i huvet, efter ett tag blev vi tillslut insläppta från den enorma kön... fick bra mitten platser i mittraden och en ganska liten snubbe framför mig så att jag äntligen kunde se hela skärmen och bang bomm så började filmen.

 

MAMMUT och vi ba va!!!!

 

vi hade gått in på fel film xD haha så vi började skratta så att hela salongen vände på sig och sen så såg vi på hela filmen i tystnad och blev tillslut glada av att vi gick in på fel film :) 7/10

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...

Såg precis Funny Games, orginalet från 1997 alltså. Den börjar så bra och det är en bra film rakt igenom. Psykiskt påfrestande, obehaglig och mycket bra uppbyggd. Karaktärerna känns dock inte fullt lika intressanta som de var från början efter ungefär halva filmen och det samma gäller faktiskt storyn. Och den obehagliga realismen förstörs av metainslaget (som innan dess bidragit med charm) på slutet, då blev det för mycket, just när filmen kunde fått en fantastisk vändpunkt. Men inte alls dålig, den kunde bara varit bättre... 7/10 i betyg från min sida. Kommer att ses om i framtiden och remaken ska också ses. Det var allt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomasz1985]--------SPOILERS---------

Kan inget annat än hålla med. Det värsta för mig var nog när Aslan återuppstod och förklarade varför han inte dött. Och ingen förklaring till hur pojkarna kunde hantera svärd fick man heller. En typisk barnsaga som nog funkar bättre för dom yngre.[/citat]

Nåt jag saknade var att

ingenstans i filmen var det någon som stannade upp och tyckte att det var konstigt att de skulle slåss i ett krig i en garderob eller var den världen kom ifrån. och tråden med farsan som slogs i kriget bara rann ut i sanden utan att knytas ihop tillräckligt.

 

sen det här med kristendomen i den berättelsen kändes ganska obefogat, som tur var. det som hände med Aslan etc har att göra med mytologisk struktur mer än en specifik religion. det är något som måste hända för att protagonisten ska kunna bli en hjälte.

 

Jag retade mig mest på att TOMTEN kom och delade ut vapen till barnen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag såg precis den gamle klassikern Cykeltjuven ifrån 1948. Ansedd att vara världens bästa film, jag kan inte riktigt hålla med på den punkten. Men oj, vad bra den är! Måste sova på saken om den är värd högsta betyg.

 

De senaste filmerna jag köpte var Nikita, Kvinnostaden och Stalker. Tror stenhårt på den sista!

Länk till kommentar
Share on other sites

Den senaste filmen jag såg var "Burn After Reading" och ärligt talat fick jag inget grepp om vad den handlade om. Precis innan såg jag "Låt Den Rätte Komma In" vilket var en väldigt underlig film.

Den var ganska seg och många scener var väldigt intetsägande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Senaste filmen jag "köpte" var Inglorious Basterds på Blu-ray som jag vann på Dvdkritik.se.

 

Heh ;D

 

Också den senaste jag såg, för nämligen 10 minuter sedan. Personligen tycker jag den är en av de sämre Tarantino rullarna. Antagligen för att jag har svårt för parallela verkligheter med andra historiska slut, det känns bara fel. Tolka mig inte fel dock, gillade verkligen tarantinos instick med att rita nazist märken på fanatikernas pannben; medans hitlers död kändes löjligt fel, och inte verklighets troget. I och för sig tycker jag om Tarantinos sätta att sväva bort från verkligheten med glimten i ögat, fast denna gång, blev det nästan extrem-anti-nazistiskt. Fast man hade nog själv velat spreja igenom mustasch tysken kropp med en kulspruta tills resterna liknar min mormors lasange - och ja, mormor min, är från italien. Hursomhelst, är filmen bra, snäppet till väldigt bra. Dock inte tillräckligt bra för att övertyga mig till att vara det som Brad Pitt säger i slutet. Ett mästerkverk. En bra bit dit.

Länk till kommentar
Share on other sites

De ofrivilliga - Rolig, skön, obehaglig, sällan man ser så bra svensk film.

Australia - Löjlig, ångrar fortfarande mitt biobesök.

 

Åfan, du gillade den??

Själv måste jag tyvärr säga att det var den absolut menlösaste film jag sett någonsin...

Respekterar de som gillar den, men jag tyckte bara det kändes som ett kollage av det sämsta hemmavideosarna från YouTube ihopslängt utan någon som helst tanke.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag såg precis klart "Lars And The Real Girl" av Craig Gillespie. Hade aldrig hört talas om den innan när en kompis nyligen tipsade om den.

 

Från IMDB: A delusional young guy strikes up an unconventional relationship with a doll he finds on the Internet.

 

Det var nog en av de bästa och finaste filmer jag någonsin sett. Kan starkt rekommenderas.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Senaste filmen jag köpte var nog Höstsonaten. fick hem den förra veckan men har inte sett den än.

 

Senaste jag såg var Thick as thieves. Valde att se den eftersom jag var bakfull och uttråkad, och dessutom kunde man se den gratis på Cdon. Men måste säga att det var överraskande underhållande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...