Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Ellen Page va lika kass i Hard Candy med så jag tycker inte hon är duktig, vissa tycker att Peter Haber är duktig med, men inte jag.

 

Alright. Nej något rätt eller fel finns knappast. Man tycker olika, och inte ska vi starta krig över det. Däremot så måste jag slå dig över ditt huvud med ett bollträ.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Dagens film: Rambo. Oj, oj, oj. 5 köttslamsor av 5 möjliga i den här härliga genren. Gammal bitter gubbe som sluddrar, samt blod i mängder. Fucking love it!

 

Dagens två bästa kommentarer

 

När kristen gubbe säger till Rambo att det aldrig är rätt att döda:

"Käften jävla cp-gubbe!"

 

Efter filmen:

"Man blev verkligen berörd."

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har man iaf sett No Country for Old Men.

 

Jag tyckte att den var riktigt bra, utan tvekan den bästa Coen-filmen jag sett, men då har jag inte sett alla men har inte varit speciellt förtjust alls i de jag sett. (Ladykillers stängde jag av, Intolerable Cruelty stängde jag av, Fargo gillade jag inte speciellt mycket alls).

 

Men sista 20 minuterna (ca) var riktigt jäkla sega. Javiers roll som psykopat är skitcool, men jag vet inte om jag tyckte han förtjänade sin oscar för den, den kändes som en relativt enkel roll att spela(?). Då borde nog Casey Affleck fått den för sin roll i TAOJJBTCRF.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg senast 1408... ojoj... jag måste erkänna att jag faktiskt gillade den i stort... inte riktigt överens med slutet men i övrigt måste jag nog säga att det är den första Håfström-filmen som jag överhuvudtaget inte satt och vred mig i plågor av att se... Så mina förväntningar var ju låga. Men som sagt... jag gillade denna iallafall. jag är helt förstummad...

 

Hyrde även Råttatojj och tyckte inte om den för att fatta mig kort... den var snygg men allt annat var skräp och fabrikspolerat tills ingen egen känsla fanns kvar...

 

Exiled av Johnnie To hyrde jag också, men har inte sett än...

 

Köpte också Jackie Brown på Coop... 2disc för 39 kr... kändes lagom och jag har inte sett den heller än... inte säker vilken av dom två jag ska ta itu med härnäst...

Länk till kommentar
Share on other sites

"Förnuft och känsla" filmatisering av en jane austin roman. kan inte låta bli dessa filmer där känslor och ord är så förtryckta, där alla känslor förmedlas via blickar.

Filmen är kanske vad vissa skulle kalla en äkta tjejfilm, men den är så underbart gjord... jag bara önskar att fler filmer nu för tiden kunde ge mig denna känsla av "mysighet" som jag fick av den. Men å andra sidan är jag tork på filmer som utspelar sig på 1700/1800 talet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kom nyss ner till datorn efter att ha sett Pan's Labyrinth. Och den var tamejfan nästan perfekt. Fyfan vad jag älskade den. Jag rekommenderar den varmt till alla som inte sett den och vill ha lite brutalt våld blandat med vild, vacker fantasi. Bästa filmen jag sett på år.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag såg.. få se. 2001 senast, förstår inte varför jag inte sett den tidigare. Den är HELT genialisk. Kubrick är verkligen en grymt konstnärlig hantverkare. Jag såg även Sånger från andra våningen och den ägde sönder alla jävla skitdåliga svenska regissörer som är skitöverskattade.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Sett lite filmer de senaste dagarna.

 

There will be Blood: En av de bästa filmerna jag någonsin sett, lätt. Den växer för varje dag som går. Kul att instämma i alla hyllningar för en gångs skull. 10/10. Nu måste jag ta mig i kragen och se Magnolia också :P Boogie Nights gillade jag inte.

 

Marie Antoinette: Fy vad tråkig den var, plus att det inte ens tog med det riktiga slutet... 4/10

 

O Brother where art thou: Har aldrig haft lust att se den, förrän nu då efter att jag äntligen sett en film av Coen-bröderna som jag gillade (No Country for Old Men), riktigt jävla bra var denna med, bättre än NCFOM! Älskade den. 9/10

 

Rambo: De första 30 minuterna var inte mycket att hurra för egentligen, men det var ju ändå Rambo så de var ju uthärdliga. Men sen, fy fan vilken underhållning. Men oavsett vad, så var filmen alldeles för kort. En knapp 7/10.

 

In Hell: En annan barndomshjälte. VAN DAMME! I en fängelsefilm utspelad i Ryssland. Förvånansvärt bra, gillade den verkligen, men så älskar jag Van Damme också. Detta var utan tvekan hans bästa film på mååååååånga år (denna är dock från 2003). 7/10.

 

Är nyfiken som fan på hans nästa film J(ean).C(laude).V(an).D(amme), där han spelar sig själv i en komedi(?).

 

EDIT: Har sett Den siste Mohikanen också....Den var ingen höjdare tyvärr. 5/10.

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte Michael Clayton...

 

Inte riktigt min typ av film, stängde av efter en timme ungefär, men funderar på att ge den en till chans när jag inte har tre kompisar med som hellre pratar än kollar på film.

 

Men men, gillar inte advokatfilmer som enbart är fylld av snack i stort sett.

Länk till kommentar
Share on other sites

såg igår Clockwork Orange i nya DVD-utgåvan... 1.66:1 bild och något slags remixat 5.1ljud... gav fortfarande inte samma ryggrysning som första gången jag såg filmen... men fan... jag kunde inte slita blicken från skärmen en enda sekund! Hur gör karln?

 

Hyrde även Stardust.. haha... med rätt tanke-inställning fungerar den skitbra... kände igen känslan från både när jag spelade Discworld 2 och läste, hörde, såg, Liftarens Guide...

 

Lånade också Nanook of the North på skolans bibliotek... ska bli intressant.

 

Senast såg jag Stargate-filmen... usch... den filmen har inte tidens tand varit nådig med... där var det verkligen lågbudget överallt... inte alls som jag minns det när jag såg den första gången...

 

Såg även Xfiles Fight the Future i min quest att försöka bränna igenom hela Xfiles-sagan innan andra filmen kommer ut... Och är nu officiellt halvvägs klar... Som fristående film däremot lämnar den många saker att önska... inget kändes som WOW eller liknande... utan det blev liksom ett påkostat dubbelavsnitt... jaja... bara att fortsätta plöja nu...

Länk till kommentar
Share on other sites

Har ju sett Jumper också...inte mycket att hurra för egentligen, men den var ändå relativt underhållande.

 

 

Varför teleporterade dom sig bland folk? Varför skaffade de inte vapen (pistol) så att de bara kunde skjuta paladinerna? Varför kunde de teleportera sig? Vilka var paladinerna? Vad var grejen med hans mamma? Varför la han Jackson uppe på ett berg istället för att döda honom? Ja frågorna är många, vilket gjorde det till en väldigt ologisk film, men som sagt, rätt underhållande ibland ändå.

 

 

2 av 5.

Länk till kommentar
Share on other sites

Undisputed ll

 

Fan va bra den var! Mycket bättre än ettan (Iceman) med Wesley Snipes (som man slipper i den här). Så skönt att se en film utan några som helst förväntningar.

 

Visst det finns en del missar i manus, en stor, några mindre. Men det är fortfarande den bästa amerikanska fightingfilm jag sett på jävligt länge, riktig 80-tals-känsla. Scott Adkins är grym!

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg The Air I Breathe nyligen. Hade inte hört så mycket om den innan men det var en polare som rekommenderade den.

Filmen innehar en roll lista som man kan skryta med, och den levererar faktiskt.

En sådan där riktig "tänk-till" film, påminde en hel del om Crash från 2005. Dock så är den fortfarande inte i närheten så bra.

Men fortfarande, väldigt bra film.

 

Såg även Jumper nyligen och kan inget annat än att hålla med Nemo angående punkterna han nämnde. Så jävla ologisk film så det är inte sant.

Visst, effekterna är häftiga och filmen är fortfarande underhållande, men njae det håller bara inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har precis varit sjukskriven en längre tid och köpte en trave 49:- DvDer. Där var en av dem som stack ut lite extra, The Machinist.

 

Handling från DVD baksidan: "Trevor Reznik är en verkstadsarbetare som inte har kunnat sova på över ett år. Hans vikt har krupit under 60 strecket. Hans hud är nästan genomskinlig. Hans ögon är som glödande kratrar i hans döda ansikte."

 

 

Killen blir smått paranoid och tror att allt och alla mer eller mindre är emot honom. Han får problem med sitt minne och sätter upp postitlappar i sin lägenhet för att komma ihåg saker i sitt liv. Det visar sig att detta inte alltid fungerar så bra.

 

 

Klart värd sina 49:- och Christian Bale gör en top prestation.

 

4/5

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...