Gå till innehåll

FRA-lagen,tillbaks till förrtiden!!!


AbbeLabbe92

Recommended Posts

Heja Sverige! FRA-lag och nederlag mot Ryssland.

 

Läste nåt att en ledamot skulle anmäla detta till nån EU-domstol eller nåt sånt.

Denne tycker att det bryter mot dom mänskliga rättigheterna..

Skrämmande att bara en människa verkar ha insett det. Varför har inte EU sagt nåt om det här? Det verkar vara jättetyst utifrån.
Länk till kommentar
Share on other sites

Skrämmande att bara en människa verkar ha insett det. Varför har inte EU sagt nåt om det här? Det verkar vara jättetyst utifrån.

 

 

Röstsiffrorna blev 143-138 så det verkar som ganska många verkar ha insett det^^

 

 

 

Tycker de borde kört folkomröstning på det här, då jävlar hade siffrorna varit annorlunda...

 

Iövrigt verkar den där anmälan till EU om brott motmänskligarättigeheter som en väldigt vettig idé!:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Alice Åström (v) har KU-anmält regeringen för att det strider mot grundlagen. Det finns också en stor chans att operatörer kan anmäla till Europadomstolen eftersom det strider mot Europakonventionen som är en del av svensk grundlag.

 

Camilla Lindberg (fp) var den enda på borgerliga sidan som röstade nej. Jag föreslår ett tackmail till henne: camilla.lindberg@riksdagen.se

 

Nu måste jag förbereda lite fler debattartiklar...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jihad, heligt krig, osama bin laden, död åt alla amerikaner, Allah är störst, Jag söker bomber för film, jag hatar Reinfeldt.

 

Några fler sökord jag behöver ange för att bli kriminell i ett forum?

 

Lycka till med att skriva ett spionmanus eller liknande här, då allt

misstänkt kommer att snappas upp. Nåja, den mesta trafik som går

utomlands för mig handlar om krig så jag hamnar nog snart i buren.

 

Kalla mig gärna paranoid men har man en trovärdig ordväxling för en

story med någon i USA är det kört. Det kommer nu även gälla hela världen.

 

Gillar inte alls att Regeringen stänger våra gränser. För några år sedan ville ju

alla att vi skulle ÖPPNA våra gränser, det var ju därför vi gick med i EU.

 

Men NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

 

Det går bra att stänga våra gränser så länge politikerna tror att någon har

koll på det hela men när offentlighetsprincipen försvinner även kontrollen.

Inte ens PUL gäller där jag har rätt att be vilket företag eller myndighet

somhelst att lämna ut vilka uppgifter de har om mig. FRA kan tydligen hävda

sekretess. Men om jag vill veta om de sparat en grattishälsing till min mor.

Hur kan det vara av nödvändig nationell sekretess?

 

Nåja, det är skit att riksdagen röstade genom detta, de som röstade ja

förstår nog inte vad det betyder utan valde att buga sig under Reinfeldts

uttallande som var så jäkla kuvande och odemokratiskt.

 

Gjort är gjort, jag skiter i vad FRA lyssnar på även om det är kränkande.

 

Låt oss bara vara som vi är och göra det vi vill men fan om staten börjar

lägga sig i hur amatörfilm ska göras, även om publicerad över gränsen.

Jut de det var ju det....

 

Sköt om er alla och ha en riktigt skön midsommar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gillar inte alls att Regeringen stänger våra gränser.
Det är det jag går omkring och säger till min omgivning, att nu har vi isolerat sverige och på så vis tagit ett rejält kliv bakåt i utvecklingen. Kommunikationen har hittills varit jätteviktig för utvecklingen inom alla områden... eller har jag fel? Det måste ju förr eller senare slå tillbaka på ekonomin.
Länk till kommentar
Share on other sites

Jaha, så var skiten klubbad och klar. Genom en härlig kvällssittning medans folket tittade på fotboll. Var fan är vi på väg egentligen? Blir vansinnig bara jag tänker på den här jävla skitlagen.

 

Hur kommer dom i praktiken lösa saker som källskydd? Utländska bolag i Sverige som mailar känsliga företagsuppgifter till utlandet? Det är några saker jag vill veta. Vad är det som säger att inte hela systemet kommer missbrukas, det kommer givetvis att ske, men i vilken omfattning? Åsiktsregistrering? Industrispionage? För att komma åt presskällor? Hur ska folk våga prata med pressen när inte deras integritet kan garanteras?

 

Maud Olofsson sitter i morgonsoffan och beklagar sig hur synd det är om henne och hennes allianskollegor som sliter för att värna vår säkerhet. Så därför måste vi genomföra det här, det är för medborgarnas bästa. Och ständigt detta snack om yttre hot. Kan nån av dom ge ett konkret exempel på yttre hot? Knappast så att terrorister sitter och mailar varandra på hotmail och kommer överens om terrordåd. Tror inte dom använder fasta mobilabonnemang heller. I så fall måste det vara dom mest idiotiska terroristerna ever. Varför ställer inga journalister följdfrågor? Noll kritik i hela inslaget. Man blir mörkrädd. Har vi inte ens journalister med stake längre i det här landet?

 

Sossarna röstade nej, men glöm inte att det var dom som började skissa på det här idiotiska påfundet. Dom röstade nog mer nej för att det inte var deras eget förslag som klubbades igenom än att dom tycker att det kränker vår integritet. Nej, dom enda som visat tåga i den här sörjan är ungdomsförbunden, V och MP. Samt en FP som vågade gå mot strömmen. All heder åt henne.

 

Så vi kan redan utesluta att dom kommer komma några terrorister på spåren. Vad återstår då? Organiserad brottslighet? Dom sitter inte heller och mailar varandra saker och ting. Det tas mellan x antal ögon. Vilka ska lagen stoppa då? Som sagt, detta kommer inte leda till nånting i den vägen. Däremot kommer det missbrukas av makthavare, det är jag övertygad om. Dessutom satt ju en moderattant i TV och sa rakt ut att lagen mest är till för att legalisera det FRA redan gör?!?! Inte ens då reagerar journalisterna?! Va fan?! Vi har alltså haft regeringar som tillåtit grova lagöverträdelser vid makten? Och ingen höjer på ögonbrynen.

 

Nej, för att citera en god vän:

"Jag skall tammefan börja skicka sprängskisser på Ringhals till Federley och Olofsson tillsammans med förfrågningar om dagspriset på semtex, allt på arabiska förstås. Svenska poitiker umgås åt helvete för mycket med Nato-paranoikerna och de jävlarna är rädda. Rädda för sina egna medborgare."

 

Du vet att Östtyskland var kommunistiskt och inte fascistiskt va?

 

Jag vet mycket väl att Östtyskland var kommunistiskt. Men eftersom vi pratade om borgarna så kändes det lite magstarkt att kalla dom kommunister, i det fallet ligger fascism närmare till hands.

____________________________________________________________________

Bomb, Terrordåd, Mörda kungen, Skjuta Reinfeldt, Jan Houkko, Barsebäck, C4,

Hamas, Kill Bush, Kurd, Jihad, Död åt alla, Hamids Närlivs, osv, osv

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har haft rätt svårt att kommentera frågan så här i efterhand eftersom det bara ploppar upp svordomar i huvudet. Ett politiskt rävspel med en ohelig allians mellan borgare och sossar ledde till ett grundlagsvidrigt beslut som saknar motstycke i svensk historia. Mitt politikerförakt har aldrig varit så djupt.

 

Som en parentes kan nämnas att jag hamnade på SvDs omslag, om än i en pytteliten bild. Jag överväger att spara den för att kunna visa barnbarnen att jag faktiskt försökte... (Hur länge tror ni att ett tidningsurklipp håller, om det förvaras i totalt mörker?)

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Idag kan man läsa i den lokala dagstidningen något som jag misstänkte hela tiden, att flera multinationella it-företag inte vill satsa i sverige efter debatten om FRA började, och att det inte alls är bra för sverige. Det är djupt oroväckande att de kan bli förvånade över en sån sak. När det inte fanns några analyser om vilka egentliga konsekvenser FRA-lagen får, då blir det såhär.

 

Det verkar som att det finns en riktigt stark anledning till att de vill ha igenom lagen som vi medborgare inte får ta del av.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har haft rätt svårt att kommentera frågan så här i efterhand eftersom det bara ploppar upp svordomar i huvudet. Ett politiskt rävspel med en ohelig allians mellan borgare och sossar ledde till ett grundlagsvidrigt beslut som saknar motstycke i svensk historia. Mitt politikerförakt har aldrig varit så djupt.

 

Jag kan inte annat än hålla med. Aldrig förr har jag känt sådant förakt mot politiker som nu som tar ifrån oss en grundläggande demokratisk rättighet... På måndag blir det nya protester utanför riksdagshuset. "Svarta måndagen." Nu är det upp till kamp.

 

Glöm inte att gå ur PKU-registret. Nu vill regeringen utreda om det kan användas i brottsbekämpning. Är du född efter 1975 berörs du.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror tyvärr att du är med från och med 75. Har länge funderat att begära utträde men har inte gjort det. Ska göra det snarast dock. Tyvärr sa vi ok till att lägga in vårt barn i registret också. Eller, de frågade om vi ville ta blodprov för att finna eventuella farliga sjukdomar som inte går att se på annat vis. Inte fan var det någon som sa att de skulle spara skiten. Vidrigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hört talas om att SVERIGE ÄR ETT FRITT LAND OCH VI HAR YTTRANDE FRIHET OCH ALLA BORDE FÅR HA ETT PRIVATLIV. Vilka svin de är i alliansen... fan vad de lyckades lura röstarna att rösta på dem... stackars oss...

 

Tyvärr gäller det här ju rakt igenom hela riksdagen. Förutom möjligen miljöpartiet. Det här förslaget togs ju fram av förra regeringen med Bodström i spetsen. Det som gör alliansens svek så mycket större är ju att de låtsas vara liberala och gick till val med kritiserande av Bodströmsamhället.

 

Förhoppningsvis kanske medlemmar ur ungdomsförbunden bryter sig ur och skapar ett nytt liberalt parti. Har gått lite snack om det förut och nu vore ju ett ypperligt tillfälle att visa var de står. Utilitarismen har gått för långt för länge sen i det här landet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Skrämmande att bara en människa verkar ha insett det. Varför har inte EU sagt nåt om det här? Det verkar vara jättetyst utifrån.

 

Läste på någon blogg, vet inte om det är sant eller bara paranoida tankegångar och har ingen länk med källa, som vidhöll att det antytts från EUhåll att det här är något som är på väg i alla medlemsländer. Då blir plötsligt landsgränsklausulen helt verkningslös(vilket den i praktiken ändå verkar vara).

Länk till kommentar
Share on other sites

Oops, vad är nu detta. Galen fylledille på midsommar? Japp, så ska det vara.

 

FRA, försvarets radioanstalt. "Radio" och "Anstalt" passar ju bra. Länge har arbetat på FRA synskadade/blinda personer för att snappa upp olika tal som finns i etern. Nu förlegat.

 

Nu ska man kolla upp e-post. Finns kodade system mellan två parter(datorer)hemligt ska det vara, som en tredje part(dator)omöjligt kan läsa.

 

Varför inte lösa problemet, motståndet mot FRA, med atack.

 

http://www.jernby.se/mobilxtelia.jpg

 

Motstånd med atack, fan vad sura FRA-anhängarna skulle bli.

/nils

PS. Inget dille-utan allvar.(min kompost och telia mobilt bredband har ingen med att göra)

Länk till kommentar
Share on other sites

vad händer med lagen om socialdemokraterna vinner nästa val???

 

 

Abbe

 

De lovade initialt att riva upp den men nu verkar det som om de bara vill skriva om den. Jag är sosse och medlem i partiet och fan om de inte river upp den. Då är det hajöss!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...