Gå till innehåll

FRA-lagen,tillbaks till förrtiden!!!


AbbeLabbe92

Recommended Posts

Sååå... När kommer filmen? "F.R.A." låter ju som en helgrym titel som vi inte skådat här i sverige på länge... En film som handlar om ett framtida fiktivt fall som går fruktansvärt snett. En oskyldigt misstänkt som måste bevisa sin oskuld... Som krydda skickas CIA-agenter in för att exploatera lagen... Riktigt hitchcock-material det där ju...

 

Var är Anders Nilsson? Var är Guillo? Var är Moviola? Ingen med lite privata resurser (gissar att filmstöd kan bli svårt) som känner sig manad att ta chansen och exploatera det här materialet till en riktig spionthriller vi inte sett sedan Hamiltons dagar...

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför inte FRA i bästa TRON-stil? ;)

Precis, Ingvar Åkesson på FRA försöker sätta dit en oskyldig medborgare, men denne tar sig i sin tur in i deras superdator, glider runt på en ball motorcykel i räta linjer och lyckas i slutändan få datorn att spotta ut en pappersutskrift som "bevisar" att han är oskyldig. Hm... jag tror att vi har något här.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade en idé för ett tag sedan om en säpo-snubbe som avlyssnar och ställer till det för alla tjejer som han inte får. Han gjorde det olagligt, men nu när det blir lagligt kan det vara ett helt gäng som avlyssnar och lägger sig i liven hos människor.

 

Annars som jag sagt tidigare så kanske någon kan komma med lite bombastiska uppslag och få till en schysst rulle. Sådant händer inte här är inte längre så det är, här.

 

Vill ni ha djup på det, lägg till det bara ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade en idé för ett tag sedan om en säpo-snubbe som avlyssnar och ställer till det för alla tjejer som han inte får. Han gjorde det olagligt, men nu när det blir lagligt kan det vara ett helt gäng som avlyssnar och lägger sig i liven hos människor.

 

Låter lite som en Hugh Grant/Julia Roberts-film faktiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför inte göra en James Bond/Matrix/Jackie Chan/Highlander-film? Det är en kall och inte alltför avlägsen framtid. Allt registreras i superdatorn. Antagonisten vill åt all information för att bli allsmäktig. Både antagonisten och protagonisten "kopplar upp sig" på superdatorn. Protagonisten kan karate och får därför all information som antagonisten vill åt. Protagonisten använder den vist och förstör superdatorn. Alla blir fria och glada.

 

Eller nå...

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför inte göra en James Bond/Matrix/Jackie Chan/Highlander-film? Det är en kall och inte alltför avlägsen framtid. Allt registreras i superdatorn. Antagonisten vill åt all information för att bli allsmäktig. Både antagonisten och protagonisten "kopplar upp sig" på superdatorn. Protagonisten kan karate och får därför all information som antagonisten vill åt. Protagonisten använder den vist och förstör superdatorn. Alla blir fria och glada.

 

Eller nå...

nått säjer mig att om filmen ska skildra verkligheten så ska den inte sluta lyckligt :( men man får inte sluta hoppas!

 

Abbe

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

I rent provokations syfte tänker jag hädanefter avsluta alla mina sms, mejl, telefonsamtal i stil med: Jihad, ministermord, örnen har landat, paketet har anlänt, bränn de otrogna, prisa allah. Sen inte nog med det skall jag enbart surfa tvivelaktig porr.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...