Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer min andra kortfilm jag gjort efter Sex Pack. De enda som jobbade med det hela var jag och min fru, så jag är rätt så nöjd med resultatet!

Det handlar om en man som jobbar på Telebror och upptäcker att han blir övervakad i sitt hem.

Titta! Kom gärna med konstruktiv kritik

Postad

Tyckte den var intressant och spännande. Såg Part 2 också.

Feedback.

Ljudeffekten i introt när namnen presenteras tyckte jag inte passade in, var för vasst.

Men resten av ljuden i filmen var bra och bra kamera arbete.

Det mesta jag tänkte på var skådespelet, huvudpersonen gjorde ett bra jobb men killen på toan och mamman var lite si så där.

För övrigt snyggt jobbat!

Edit: Glömde tillägga att det syns att det är mycket tid och energi nedlagt.

Postad

Såg också hela och tycker den överlag var bra. Har egentligen bara småsaker att anmärka på eller vad man ska kalla det. Musiken när han springer ut från lägenheten mot slutet tycker jag inte passar så värst bra. Däremot är ljudredigeringen genomarbetad och bra foto.

Nu är jag inte nån expert på övervakningskameror men det kändes som bilden "splittade" eller vad man ska kalla det lite för mycket.

En bra film, tror jag sett trailern för känner igen skådespelarna. Höjer dessutom trovärdigheten när det är lite äldre som spelar också. Speciellt i den här typen av sammanhang eller action osv.

Postad

Tack för svaren! Skådespeleriet har du rätt i, men det var ett regifel av mig då jag stressade framåt för att hinna med. Kunde ha klämt ut massa mer ur mamman, hon är en väldigt duktig skådis och man kan t om se henne i Luftslottet som sprängdes. Ljudet fick mest tid (satt en 12-timmars runda med lägenheten) så det känns bra att det gillades!

Försökte hitta en bra lösning till att visa en övervakningskamera flera gånger men för det mesta blev det så grötigt och effektat att det såg värre ut än att bara ha den svartvit med lite signalfel.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...