00Bengtsson Postad 12 januari 2007 Postad 12 januari 2007 "Råkade" gå förbi video mix, Idag blev det 2001 och Sjunde inseglet. Två mycket bra filmer som jag skäms lite att jag inte sett tidigare. Sjunde Inseglet är en bra klassiker ;) 0 Citera
Tomtebo Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 sjunde inseglet är grymt bra film. senaste jag köpte var Serenity filmen. 0 Citera
jmalmsten Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Sjunde inseglet är nog den roligaste bergman-filmen jag sett, varför den blivit förknippad med depprision... väldigt skoj film... :D Hyrde lite film i fredags, Taken och This Divided State Taken var hyffsad 14,5 timmars ufo-jagarserie med spielbergstämpel, varken mer eller mindre... lite less på att Dakota Fanning lyckas krypa in i det mesta nuförtiden... This Divided State lockade med "Michael Moores efterlängtade uppföljare till Fahrenheit 9/11"... och det är väl i sig ren lögn... för filmen handlar visserligen om moore när han ska tala inför ett universitet i Orem, Utah, men dels så dyker han inte upp förrän efter nästan en timme och han har egentligen inte gjort filmen... med detta sagt vill jag bara säga: "Se den!", den har ett väldigt upplysande budskap. För mig förändrade den helt min syn på Mormoner till det bättre, vissa rötägg motverkar dock detta och i sin iver att skydda sin religion gör de nog mer skada... men, har ni några som helt åsikter om den fysiskt store mannen från amerikanska vänstern så är titten given... Jag råkade även se gammla Van Damme-rullen Cyborg... och jag kan sannerligen säga er: ni som klagar på Uwe Boll, ni har inte sett kass film! 0 Citera
Christian van Caine Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Serenity är kul! Köpte den & Doom som före detta hyrfilmer för några veckor sen :-) Det enda som är lite kul med Cyborg, enligt mig, är att var & varannan typ där heter något som har med gitarrer att göra :-) Typ; Gibson Rickenbacker (två olika guror), Fender Tremolo (gura, effekt), Marshall Strat (stärkare, gura), Pearl Prophet (gura, stärkare), för att nämna några :-) 0 Citera
qwertyunion Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 United 93! Vilken förskräckligt spännande rulle! Fick svårt att andas och var nära till tårar vid flera tillfällen. Väldigt välgjord och realístisk! Bästa skildringen av 9/11 helt klart! någon annan som instämmer? 0 Citera
Team_fagott Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 citizen cane såg jag igår. Bra men inte så överdrivet bra som påstås. Edit:stavning 0 Citera
Miss_Emma Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Såg: Toolbox Murders 2005...en riktigt underlig "skräckfilm". Köpte: Rodriguez DVD-box innehållande El Mariachi, Desperado och Once Upon A Time In Mexico. Dessutom innehållandes rejält med extramaterial. Gör varje flicka lycklig. 0 Citera
qwertyunion Postad 16 januari 2007 Postad 16 januari 2007 Jag var iväg och såg The Prestige igår på bio. Grym film! Rekommenderas. Christopher Nolan levererar än en gång. HÅller med hårt! Älskar Christian Bale också! 0 Citera
gomp Postad 16 januari 2007 Postad 16 januari 2007 Den senaste filmen jag såg var The Guardian.. Det var en underhållande film. Den var bra ett tag men mot slutet blev det för mycket hollywood, så det är inte värt och betala för att se den.. 0 Citera
Team_fagott Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 Eternal sunshine of a spotles mind lyckades jag hitta i videobutikens realåda idag. 25:-bagis, Billigt för en sådan pärla. Jag köper för mycket film... 0 Citera
Anhool Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 Stanley Kubrick-marathon(go Pölsa, go!). Barry Lyndon är otroligt bra. 0 Citera
Mister Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 såg just Tystnaden av Ingmar Bergman, den var riktigt bra... såg den dock på ett dåligt tillfälle då jag var jävligt trött och nästan somnade några gånger, dock inte filmens fel... Beställde Stanley Kubrick prestige collection hoppas att få den till på måndag... :P 0 Citera
EvilElvis Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Köpte Comic Strip boxen för nån vecka sen. Kollade direkt på Five Go Mad in Dorset, Five Go Mad on Mescaline samt Bad News Tour. Underbart! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Så Unknown igår. Halvt underhållande i Saw-anda men aldrig lika bra. Sista tvisten grubblar jag fortfarande över. Förstod inte slutet. Om någon sett den, PM:a gärna! 0 Citera
Team_fagott Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Idag fick det bli Återkomsten. Mycket bra. otroligt snygg dvd utgåva. Filmen är sjukt snygg också. ryssarna kan än. Hittade "The office julfest" fär 25 kr idag i realådan. känns som ett fynd. 0 Citera
Anhool Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Beställde Stanley Kubrick prestige collection hoppas att få den till på måndag... :P Är det den utan 2001? 0 Citera
Leviant Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 Såg "The Squid and the Whale" av Noah Baumbach häromdagen. Fantastisk film, förbannat underlig, helt i min smak. Har faktiskt börjat fatta tycke för denna typ av svarta humor. Såg även "Little miss Sunshine", även den en pärla!!! Sedan vet jag inte om jag kan rekomendera "Idiocracy", helt ok underhållning en söndagseftermiddag. 0 Citera
Mister Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 Är det den utan 2001? Japp... får köpa den löst :/ 0 Citera
roswall Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 United 93! Vilken förskräckligt spännande rulle! Fick svårt att andas och var nära till tårar vid flera tillfällen. Väldigt välgjord och realístisk! Bästa skildringen av 9/11 helt klart! någon annan som instämmer? Såg den också här om dagen, kollade vid datorn (hyrdvd) med hörlurar vilket jag tror gjorde den ännu intensivare, hällde i mig över en liter vatten på grund av spänningen :). Har dock inte sett några andra 9/11 skildringar än, men denna var definitivt bra. Riktigt bra! 0 Citera
_nemo_ Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 Anna Dea och java. Ingen av er har funderat på att öppna en tråd som kan heta. The Prestige (spoilers)! :) 0 Citera
Java ex Machina Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 Anna Dea och java. Ingen av er har funderat på att öppna en tråd som kan heta. The Prestige (spoilers)! :) Vadå kan man göra det? :p det blev en intressant diskussion, kanske du som är moderator kan plocka bort inläggen och göra en egen tråd av dem? 0 Citera
_nemo_ Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 Vadå kan man göra det? :p det blev en intressant diskussion, kanske du som är moderator kan plocka bort inläggen och göra en egen tråd av dem? Done :) http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=12510 0 Citera
arashzadeh Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Du måste skämta. A history about violence är bland de sämsta som gjorts. ingen bra handling alls. den får 1/5. båda tummarna ner Vore kul med en tråd med senaste filmen du sett och ett personligt betyg och tycke om filmen. Själv såg jag senast: A History of Violence (på bio) Handling: Vill verkligen inte beskriva filmen då den är bättre att se från början utan att veta något om handlingen. Filmen byggs upp på ett sånt skönt sätt att det blir halva njutningen. Egen åsikt: En snygg rulle med en skön upptrappning rakt igenom som dock hade en ganska simpel handling. Betyg: Hadling: 3/5 Skådespeleri: 5/5 Regi: 4/5 Overall: 4/5 0 Citera
Christian van Caine Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Då har du inte fårstått den. Trist för dig. Köpte The Island för ett tag sen. Älskade den! Lite som...dumt att säga öppet, skulle förstöra överraskningen :-) Lite som Logan´s Run, men moderniserad! 0 Citera
Speero Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Såg The Guardian. Inte så dålig som jag trodde den skulle vara. 3/5 Såg senaste Smallville avsnittet... grymt bra. Hoppas man får se mera hjältar nu i framtiden.. spännande :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.