Jump to content

arashzadeh

Members
  • Posts

    11
  • Joined

arashzadeh's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

10

Reputation

  1. Någon som vet vart man kan få tag på skådespelare som ställer upp gratis på en kortilm?
  2. Om du ska filma en biljakt föreslår jag att du föst och främst kollar in några filmer med bra filmjakter. Ett tips är filmen "Ronin" med deniro och reno. Tror nästan den biljakten som äger rum i den filmen är bland de bäst gjorda biljakterna i filmens historia.
  3. Jag tror inte någon har rätt eller fel. Jag tror det är upp till Manusskribenten att välja. När jag själv skrver ett manus brukar jag för att underlätta skriva detaljer eller likande i en så kallad parantes eller fotnot. Det kan ni också göra när det gäller Lisa´s karaktär. Då vet filmmakaren att skuggan tillhör Lisa, men att detta ska hållas hemlig för publiken tills slutet av filmen. Jag kanske är helt ute och cyklar, men det är iallafall så jag gör med mina manus.
  4. Hej. Nej det är inte bara du som tycker det. De flesta amatörkortfilmer har en jävligt dålig dialog vilket beror på att de är onaturliga. de flesta har inte någon poäng heller. Filmerna görs bara för att göras. Just nu håller jag på med en kortfilm som handlar om ett självmord. Jag har skrivit en första version på manuset, men håller på och arbetar ytterligare för att få till lite verklighet i det hela. Det finns bara en dialog i filmen, annars är det en berättar röst som får ta hand om handlingen. om du vill kan du adda mig på msn och kanske läsa manuse och ge lite tips. mitt mail är arash_zadeh@hotmail.com ha de bra..;)
  5. Undrar vad du egentligen vill med den här kortfilmen. Läste manuset och allt, och om jag ska vaar ärlig är den inte så djup. Vad vill du förmedla med den här kortfilmen??? //arash
  6. Du måste skämta. A history about violence är bland de sämsta som gjorts. ingen bra handling alls. den får 1/5. båda tummarna ner
  7. scorsese kommer lätt vinna bästa manus för sin film "the departed".
  8. Oftast har bra kortfilmer en poäng. Man vill att folk ska få den där "aha"-upplevelsen. Att filmen "fortsätter" efter att filmen slutat och alla är på väg hem. Att de som har sett filmen ska ligge sömnlösa på kvällen och tänka på kortfilmen. Då pratar vi om en kortfilm på hög nivå. Jag håller själv på med kortfilmer just nu och jag har lyckats skapa rätt bra och unika storyn. Oftast är det så att man har en idé eller poäng med hela filmen som man vill förmedla till publiken, och så är det meningen att man ska bygga upp en historia för att på bästa sätt kunna förmedla denna budskap. Det ska inte vara svårt att göra film. Du ska inte göra en film bara för att göra en film, utan du måste känna inom dig att det finns någonting som oerhört viktigt som du vill dela med dig till publiken att du bara måste skriva ner idén och göra en film utav den. Get me? //arash
  9. Chalrie Chaplin sa följande i en intervju: "Allt jag behöver för att göra komedi är en park, en vacker kvinna, och en polis". Poängen är att det är svårt att skriva komedi. För att kunna komma på ett komiskt inslag kanske det underlättar om du bara går till en allmänn plats (som exempelvis en park) och observerar människors beteende. Försök överdriva och visualisera det komiska i vardagen. //arash
  10. arashzadeh

    Manusidé

    Jag har läst din filmidé och om jag ska vara ärlig blir jag inte riktigt intresserad av storyn. Du kanske måste börja med att fråga dig själv vad du vill förmedla med filmen. Antingen har du ont om idéer eller så har du inte vad som krävs för att skriva en bra story. Försök krydda handlingen med lite unika saker som inträffar. Att "Nisse" dödar sig själv pga att han tror att tjejen är död är kanske inte så briljant avslutning. Du måste få filmpubliken att känna den där "aha"-känslan. förstår du vad jag menar? Hoppas min kritik har varit till hjälp. vänliga hälsningar, arash
×
×
  • Create New...