Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjena igen allihoppa

Angående min sista fråga som hade för rubrik (Filma en biljakt) undrade jag om hur man filmar en biljakt i en tung trafik. Men nu så undrar jag hur man gör med statisterna som ska föreställa vanliga människor på vägen.

Alltså som sagt så krävs såna scener snabba klipp och många vinklar och det lär ju bli massa omtagningar och när man ska ta om samma bilrörelse flera gånger i olika vinklar så hur gör man med statisterna så är på vägen säger man åt dom ok backa sen ställer man alla bilarna alltså statisterna som dom var och kör om samma scen i en annan vinkel.

Är det möjligt att filma en sådan scen och liknande scener med en kamera eller är det omöjligt.

Posted

ja du, jag skulle verkligen rekomendera att filma med fler kameror. Tänk bara på alla tagningar som ska göras, borde minst ta flera dagars inspelning. Tänk på att i en biljakt använder man sig ofta av små snabba klipp. Det lär bli jobbigt om du ska filma alla tagningar och vinklar med samma kamera, men ingenting är omöjligt!"

• 7 months later...
Posted

Om du ska filma en biljakt föreslår jag att du föst och främst kollar in några filmer med bra filmjakter. Ett tips är filmen "Ronin" med deniro och reno. Tror nästan den biljakten som äger rum i den filmen är bland de bäst gjorda biljakterna i filmens historia.

• 7 years later...