Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Sjunde inseglet är nog den roligaste bergman-filmen jag sett, varför den blivit förknippad med depprision... väldigt skoj film... :D

 

Hyrde lite film i fredags, Taken och This Divided State

 

Taken var hyffsad 14,5 timmars ufo-jagarserie med spielbergstämpel, varken mer eller mindre... lite less på att Dakota Fanning lyckas krypa in i det mesta nuförtiden...

 

This Divided State lockade med "Michael Moores efterlängtade uppföljare till Fahrenheit 9/11"... och det är väl i sig ren lögn... för filmen handlar visserligen om moore när han ska tala inför ett universitet i Orem, Utah, men dels så dyker han inte upp förrän efter nästan en timme och han har egentligen inte gjort filmen... med detta sagt vill jag bara säga: "Se den!", den har ett väldigt upplysande budskap. För mig förändrade den helt min syn på Mormoner till det bättre, vissa rötägg motverkar dock detta och i sin iver att skydda sin religion gör de nog mer skada... men, har ni några som helt åsikter om den fysiskt store mannen från amerikanska vänstern så är titten given...

 

Jag råkade även se gammla Van Damme-rullen Cyborg... och jag kan sannerligen säga er: ni som klagar på Uwe Boll, ni har inte sett kass film!

Länk till kommentar
Share on other sites

Serenity är kul! Köpte den & Doom som före detta hyrfilmer för några veckor sen :-)

 

Det enda som är lite kul med Cyborg, enligt mig, är att var & varannan typ där heter något som har med gitarrer att göra :-)

Typ; Gibson Rickenbacker (två olika guror), Fender Tremolo (gura, effekt), Marshall Strat (stärkare, gura), Pearl Prophet (gura, stärkare), för att nämna några :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

såg just Tystnaden av Ingmar Bergman, den var riktigt bra... såg den dock på ett dåligt tillfälle då jag var jävligt trött och nästan somnade några gånger, dock inte filmens fel...

 

Beställde Stanley Kubrick prestige collection hoppas att få den till på måndag... :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg "The Squid and the Whale" av Noah Baumbach häromdagen. Fantastisk film, förbannat underlig, helt i min smak. Har faktiskt börjat fatta tycke för denna typ av svarta humor. Såg även "Little miss Sunshine", även den en pärla!!!

 

Sedan vet jag inte om jag kan rekomendera "Idiocracy", helt ok underhållning en söndagseftermiddag.

Länk till kommentar
Share on other sites

United 93!

Vilken förskräckligt spännande rulle! Fick svårt att andas och var nära till tårar vid flera tillfällen. Väldigt välgjord och realístisk!

 

Bästa skildringen av 9/11 helt klart!

 

någon annan som instämmer?

 

Såg den också här om dagen, kollade vid datorn (hyrdvd) med hörlurar vilket jag tror gjorde den ännu intensivare, hällde i mig över en liter vatten på grund av spänningen :).

 

Har dock inte sett några andra 9/11 skildringar än, men denna var definitivt bra. Riktigt bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Du måste skämta. A history about violence är bland de sämsta som gjorts. ingen bra handling alls. den får 1/5. båda tummarna ner

 

Vore kul med en tråd med senaste filmen du sett och ett personligt betyg och tycke om filmen.

 

Själv såg jag senast:

 

A History of Violence (på bio)

 

Handling: Vill verkligen inte beskriva filmen då den är bättre att se från början utan att veta något om handlingen. Filmen byggs upp på ett sånt skönt sätt att det blir halva njutningen.

 

Egen åsikt: En snygg rulle med en skön upptrappning rakt igenom som dock hade en ganska simpel handling.

 

Betyg:

 

Hadling: 3/5

Skådespeleri: 5/5

Regi: 4/5

 

Overall: 4/5

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...