Java ex Machina Postad 7 september 2007 Postad 7 september 2007 Det blir så jävla mycket gnäll här i forumet med bara en gnälltråd och inget som väger upp negativiteten. Så, som motsats till Dagens gnäll-tråden finns nu den här där ni kan skriva av er om allt bra som händer istället. Tänkte börja med att dagens toppengrej för mig är att den början till storyidé jag jobbat på i bakhuvudet de senaste 7 åren men inte vetat vad jag ska göra av äntligen är fullt utvecklad. Nu vet jag vad jag ska göra med den. 0 Citera
beta75 Postad 7 september 2007 Postad 7 september 2007 Jag e på! Plåtade ett par Morganhästar idag UTAN att få en allergisk reaktion! Grymt söta och gosiga. Brukar få röda ögon nyser av hästar men det funkade idag. Garanterat på plus-kontot. /KN 0 Citera
Rogge Postad 7 september 2007 Postad 7 september 2007 Jag var trött när jag gick till jobbet idag och tyckte det var toppen att det var väldigt lugnt idag så att man bara fick gosa runt lite. :) Att det är fredag och arbetsveckans sista dag är ju toppen även det! 0 Citera
Java ex Machina Postad 7 september 2007 Författare Postad 7 september 2007 Kan tillägga att jag lyckades lösa veckans problem idag. 0 Citera
Blue Chip Postad 7 september 2007 Postad 7 september 2007 Vilken bra tråd! Tack för den Java ex Machina. Min toppengrej är att jag äntligen beställt en Tota Light, paraply, ljusställ, refexskärm och griparm. Snart kan jag sätta mitt första, egna, riktiga ljus och inte pula med bygglampor osv. Det kanske mest avgörande skälet har varit att det ser så förbenat oproffisgt ut med enkla lågenergiriggar. Annars har det funkat över förväntan, bara man vitbalanserar faktiskt. http://www.lowel.com/images/systems/tota/tota_light.jpg http://www.scandinavianphoto.se/img/img_item/650002.jpg http://www.scandinavianphoto.se/img/img_item/43034.jpg http://www.lowel.com/images/controls/sm/Tota-brellaOpen.gif Snart så blir det myggor och sändare - bara någon är så artig och berättar vilken man bara måste välja.... :) 0 Citera
Simon W Postad 7 september 2007 Postad 7 september 2007 Jag har fått upp en massa Easy Cover på hallväggarna idag (totalt åtta dörrar), och det känns toppen! 0 Citera
jonkanon Postad 7 september 2007 Postad 7 september 2007 Jag har efter många många år gjort det första steget att ge mig själv inspiration och fart att börja jobba med mitt hjärteprojekt. http://www.puffinrockislands.org/ där ligger startskottet :) Samt att det är anime hela natten, så nu dricker jag kaffe ;) Sen tar jag första passet med min son imorgon bitti så får jag sova en stund på dagen. /jon 0 Citera
EvilElvis Postad 7 september 2007 Postad 7 september 2007 Dagens toppengrej är att jag inte sköt mig idag heller. Nej, men det måste nog bli att jag fick reda på att jag har plåt till EM-kvalmatchen i morgon med nån form av pre-game uppvärmning på Grand Hotel. Tack för det. 0 Citera
Nicke_92 Postad 8 september 2007 Postad 8 september 2007 dagens toppengrej är att jag och min kompis ska spela nintendo wii, nintendo 64, ps2, och dator hela dagen och skriva upp våra scores, som en tävling liksom, vi ska dessutom vara finklädda, jag med slips och skjorta, min kompis med kavaj. Det blir asgrymt! 0 Citera
Team_fagott Postad 8 september 2007 Postad 8 september 2007 Jag ska gå på loppis. Jag har äntligen bestämt mig för att besälla en budget steadycam istället för att bygga själv av sopkvastar, äggskal och lego (eller nått i den stilen) Jag fick frukost på sängen idag jag har gått ner 7 kg (rätt kost och lagom lite motion) Paypal ångrade sig efter lite tjat och gav tillbaks mina pengar. 0 Citera
carbe Postad 8 september 2007 Postad 8 september 2007 Jag lyckades skapa ett snyggt bildgalleri på min hemsida! 0 Citera
Lasse_laser Postad 8 september 2007 Postad 8 september 2007 Jag flyttar till en större lägenhet imöra. Istället för min alkoholistetta 0 Citera
carbe Postad 8 september 2007 Postad 8 september 2007 Var flyttar du Lasse_laser? Fortfarande i Kungälv? ;) 0 Citera
Danell Postad 8 september 2007 Postad 8 september 2007 Spelade in det sista till våran demo och soundtrack på våran film idag. Fick hänga med polare o lira gitarr. Gött! Kom hem o lyckades steka hamburgare med fyra cyklar i köket samtidigt som jag lyssnade på Lynyrd Skynyrd. hade t.o.m smält ost på burgarna. ;) Skönt avslut framför voodoofilm på kvällen. 0 Citera
Lasse_laser Postad 8 september 2007 Postad 8 september 2007 Var flyttar du Lasse_laser? Fortfarande i Kungälv? ;) Jajamen, en tvåa i Björkås. På 62an, bara att komma förbi så sätter jag på kaffe. 0 Citera
Max_H Postad 8 september 2007 Postad 8 september 2007 Idag lyckades jag äntligen få se/röra/pilla på RED-kameran "live" (på IBC i Holland - på NAB i Las Vegas var kön typ 1 timme så jag orkade inte...). Den var större än jag trodde - men cool. :) /Max 0 Citera
Java ex Machina Postad 8 september 2007 Författare Postad 8 september 2007 Idag lyckades jag äntligen få se/röra/pilla på RED-kameran "live" (på IBC i Holland - på NAB i Las Vegas var kön typ 1 timme så jag orkade inte...). Den var större än jag trodde - men cool. :) /Max Var den röd då? 0 Citera
Java ex Machina Postad 8 september 2007 Författare Postad 8 september 2007 Kom hem o lyckades steka hamburgare med fyra cyklar i köket samtidigt som jag lyssnade på Lynyrd Skynyrd. hade t.o.m smält ost på burgarna. ;) Skönt avslut framför voodoofilm på kvällen. Sweet! Free Bird=Bästa. Rocklåten. Nånsin. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 8 september 2007 Postad 8 september 2007 Har äntligen äntligen äntligen fått operationstid för min fot som gör så j*vla ont. Dyr 35000-kronors operation tydligen, vet inte varför, men det känns extra bra. 0 Citera
jernby film Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 Har äntligen äntligen äntligen fått operationstid för min fot som gör så j*vla ont. Dyr 35000-kronors operation tydligen, vet inte varför, men det känns extra bra. Se till att kirurgen inte sätter fast foton felvänd. Då blir det svårt följa din spår i snö när du går vilse ;) /nils 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 Se till att kirurgen inte sätter fast foton felvänd. Då blir det svårt följa din spår i snö när du går vilse ;) /nils Hmm, jag får väga det emot att ha bättre stabilitet bakåt om något skulle putta mig. Äh, bara de inte sågar av foten helt så är jag nöjd. En felvänd fot har ingen dött av. ;) 0 Citera
jernby film Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 Hmm, jag får väga det emot att ha bättre stabilitet bakåt om något skulle putta mig. Äh, bara de inte sågar av foten helt så är jag nöjd. En felvänd fot har ingen dött av. ;) Nej, men man kan ju inte se åt vilket håll du gått ;) /nils 0 Citera
Anhool Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 Dagens toppengrej är nog att jag fortfarande inte ångrar mig för att jag impulsköpte ett Xbox 360 igår. Var lite orolig ett tag. 0 Citera
beta75 Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 Har äntligen lyckats konvertera dom där j*vla dvr-ms filerna på mitt media center till något vettigt. Hela j*vla helgen med små nerladdade skitprogram som inte funkade så låg lösningen redan installerad. Love Nero! Hehe. Annars är jag grymt lycklig över att få ner tempen på min Powerbook 12" såpass mycket att de interna fläktarna inte snurrar när jag kör extern skärm i 1650x1080. Byggde en ställning med 3 chassie fläktar i halvfart. Hehe igen. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.