Gå till innehåll

Dagens toppengrej


Java ex Machina

Recommended Posts

Jeeeepp=)

 

Nu har jag varit en ackord-hora alldeles för länge. Ska skaffa en ny tatuering på ryggen, "Fucked by ICA". Har jävlat med dom i ett halvår nu, så idag köpte de ut mig. Så jag kan ta det lugnt fram till sommaren 08 med full betalning =).

 

Vad jobbar du på för lager?

 

Ja gissa det du, bara för att ge dig en ledtråd så kan jag också skriva "Fucked by ICA" snart. Jobbar på lagret i Kungälv =)

Grattis till din toppengrej.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hahaha, härligt.

 

Expedition på ICA-lagret är ingen höjdare.

 

Hmm. Snart har vi inte en kotte som vill jobba på lager om ni fortsätter med eran snudd-på-uppvigling. Fan, våran lager-Magnus får INTE sluta!

 

Eller är det bara ICA som har astråkiga lager?

Länk till kommentar
Share on other sites

ICA-lagret i västerås. Centrallagret yaoooo.

 

Simon, på 3 år har jag fått en kota sned i ryggen, två stycken förslitningsskador på bägge knäna, problem med högra handleden osv, osv. Jag är 25 år liksom.

 

Varje dag i nio timmar kör du runt på en truck med 4 burar på. Du får sedan upp en order på truckdatan, sen ska du åka runt genom lagret och plocka grej för grej i dessa fyra burar, som mest har jag väl haft ca 700 grejer på 1 order (bara små kryddförpackningar), men det är saft och drick-ordrar som knullar dig hårdast. Lägg sen till att ju hårdare ICA får knulla dig, desto mer pengar betalar dom, eftersom allt körs på ackord.

 

En genomsnittlig order brukar väl ta 80 minuter att köra, då kör du iväg burarna till deras lastyta, sen är det bara att sätta igång med nästa order. Dag ut och dag in. Mer understimulerande jobb får man nog leta efter. Det är det värsta jobb jag någonsin haft (jag har väl haft en 13 olika). MEN pengarna är bra, det är därför många stannar, jobbar man på bra kan man få ut en 18 000 i månaden. Jobbar man på riktigt bra och någon söndag extra kan man plocka ut ca 23-24 000.

Länk till kommentar
Share on other sites

O fan.

 

Nog har man väl anat att det är människor nånstans som plockar ihop pallarna med våra beställningar... men man har nog inte kunnat ana hur det är att ha det som enda syssla. Fy Fagerlund. Själv tycker jag det tråkigaste med jobbet på ÖoB är att just beställa, och att sedan pricka beställningarna. Tradigt... Men det är nog ingenting om man jämför med hur det är för dom på huvudlagret, som ser till att beställningarna blir som de ska, på respektive pallar... Huga!

 

Grattis till att du tagit dig loss, och grattis till dealen! Hoppas kroppen läker.

Länk till kommentar
Share on other sites

ICA-lagret i västerås. Centrallagret yaoooo.

 

Simon, på 3 år har jag fått en kota sned i ryggen, två stycken förslitningsskador på bägge knäna, problem med högra handleden osv, osv. Jag är 25 år liksom.

 

Varje dag i nio timmar kör du runt på en truck med 4 burar på. Du får sedan upp en order på truckdatan, sen ska du åka runt genom lagret och plocka grej för grej i dessa fyra burar, som mest har jag väl haft ca 700 grejer på 1 order (bara små kryddförpackningar), men det är saft och drick-ordrar som knullar dig hårdast. Lägg sen till att ju hårdare ICA får knulla dig, desto mer pengar betalar dom, eftersom allt körs på ackord.

 

En genomsnittlig order brukar väl ta 80 minuter att köra, då kör du iväg burarna till deras lastyta, sen är det bara att sätta igång med nästa order. Dag ut och dag in. Mer understimulerande jobb får man nog leta efter. Det är det värsta jobb jag någonsin haft (jag har väl haft en 13 olika). MEN pengarna är bra, det är därför många stannar, jobbar man på bra kan man få ut en 18 000 i månaden. Jobbar man på riktigt bra och någon söndag extra kan man plocka ut ca 23-24 000.

Mer understimulerande jobb??? Har du provat att öppna brev åt skatteverket? Det roligaste där var när ett brev med 50 tyska nazimark kommit på avigvägar till inläsningscentralen. Det var bara att återförsegla och lägga i konstigthögen... Men tänk dig... öppna brev 8 timmar om dygnet... eller nä... vi öppnade inte ens dom... det var det någon annan stackare som gjorde med maskin... vi bara lyfte ur papperet och la dom i högar... mer REPETIVT jobb får man leta efter...

 

Ja, tänk vad man kan göra för pengar...

 

En sanning med modifikation dock men så var det i princip varje dag i två månader i sommras... 90 kr/timme plus övertid och OB...

 

Men detta var ju glädjetråden... inte gnälltråden... så...

 

Fick nått fnatt igår kväll, tror det var nån slags övertrötthet som kopplats med lättare pluggstress... lite oroande efteråt men för stunden var det ju kul... sen att man fick nån udda dröm om att alla var ute efter mig hjälptes ju av en intressant dag med filmhistoria i Luleå plus att jag, om ett halvdygn, kommer ner till jämtland... Vad är min "dagens toppengrej?" en udda belägenhet att jag inte förmår att hamna i deppressiv ond cirkel ändå... :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Mer understimulerande jobb??? Har du provat att öppna brev åt skatteverket? Det roligaste där var när ett brev med 50 tyska nazimark kommit på avigvägar till inläsningscentralen. Det var bara att återförsegla och lägga i konstigthögen... Men tänk dig... öppna brev 8 timmar om dygnet... eller nä... vi öppnade inte ens dom... det var det någon annan stackare som gjorde med maskin... vi bara lyfte ur papperet och la dom i högar... mer REPETIVT jobb får man leta efter...

 

Om du satt ensam, öppnade brev och då och då var tvungen att lyfta 3,5 ton så hade jag kunnat säga att det verkar vara värre än ICA-lagret.

 

Fast ja, mer repetivt verkar det vara =)

 

Förut hade jag ett jobb på samfood i Västerås. Där stod jag vid ett rullband, en kille kom med en stooor hink med falukorvar, mitt jobb var att lägga en falukorv i taget ur hinken, upp på rullbandet. I 8 timmar om dagen. Det jobbet var guld jämfört med ICA, tro mig ;) Då hade man åtminstone någon att prata med hela tiden (man var två stycken som stod där). På lagret åker man omkring ensam, ingen har tid och prata eftersom alla kör på ackord.

Länk till kommentar
Share on other sites

På lagret åker man omkring ensam, ingen har tid och prata eftersom alla kör på ackord.

 

Haha okej, där är skillnaden mellan våra lager då =)

Även fall vi går sämst av alla lager och alla kör på ackord så har vi nog alltid tid att snacka. Går att snacka med alla om nåt.

Dessutom är det inte riktigt lika stort, så man hinner träffa varandra då och då. Dessutom får vi i varje fall ha musik. Annars hade man dött ja.

Vilken toppengrej snack är alltså!

Länk till kommentar
Share on other sites

I Västerås får du inte ha musik på. Krockrisk heter det. Men radion är igång, men det är fan tortyr, att lyssna på mix megapol i nio timmar.

 

Men nåja, det är väl klart man snackar emellanåt, i slutet lite väl ofta =) I början hade man ett ackord på 1,60 i snitt, mot slutet låg jag på 0,68, men då fick man en hel del skit, och blev också sutten på straffschema.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag varit en ackord-hora alldeles för länge.

Fan, gnäll inte på hederliga arbeten.

 

Har någon klippt negativ 4 och 4 på ackord. Under sommarloven för att tjäna lite pengar. Linkopia/Expert, Linköping.

Tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff,tjoff,tjoff,tjoff, tjoff, BANG, mitt i, då kom befälet (som dom själva faktiskt kallade sej) klädda i speciella uniformer.

Avdrag på lönen. Sant.

 

Det var tufft, klaga inte

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Insåg att jag haft en otroligt rolig helg rent filmiskt sett, sett Hostel och Hostel Part ll i kväll och i fredags köpte jag sex stycken DVD:er för bara 96 kronor. Har dessutom blivit fullmatad med ideer till några filmer som skulle kunna göras.

 

Var på maskerad igår, såg ut som en helt annan person tyckte folk, lyckades hålla rollen som galen tysk spion typ hela kvällen. Tills jag kom till krogen, då åkte peruken av och jag blev mig själv igen. Det var roligt, för jisses vilken uppmärksamhet man kan dra till sig med en sådan rolig utstrålning som jag hade då....

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...