Gå till innehåll

Dagens gnäll


FarfarsFilm

Recommended Posts

Nej vi är sällsynta och gömmer oss säkert lite inför massorna av lantisar som invaderar gatorna. När jag är på fest och folk frågar -"Vår kåmmer du ifrååån då ena?" och jag svarar -"Härifrån" så brukar alla bli lite ställda. -"Herifråååån huddå menar du? E du inte fråån Jöttebårg?" man märker att dom nästan aldrig träffat Stockholmare fast dom bor i Stockholm. Dom flesta jag växte upp med har flyttat utomlands till större städer. Jag förstår dom. Stockholm har blivit Sveriges största småstad. ;)

 

Fan vad jag saknar min barndoms Söder- och Kungsholmskisar. Mandom pral prasslar löv på repet mellan Eken och Svedala, och sånt där. Sjyssta blänkare. Najsa puppor. Jorå så att. Kolers.

 

De e ju ingen som hajjar klyket längre. Alla snackar som om dom växt upp i spenaten.

utkanten av de större städerna i Europa hittar man ur-stockholmare på soptippar eller New York framför brasor i nån oljetunna.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens gnäll: Den där jävla låten "dom,dom domdom dododomdom dom domdom dod dom tänd ett ljus för allt du tror på, för denhär planeten vi bor på" den stör mig!!

 

Dagens andra gnäll: Det är skitkallt.

 

Dagens tredje gnäll: min hosta har blivit värre, jag har för övrigt hostat i 9 månader eller något sånt :O

 

Dagens fjärde gnäll: jag har tråkigt.

 

Dagens femte gnäll: jag kunde inte ens få till ett till gnäll! skamligt!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Fy fan vilken kväll. Har suttit i 6 timmar med min widescreenmonitor och undrat varför i helvete jag inte längre ser några valbara widescreenupplösningar. Jag har fixat fram och tillbaka med massa externa program som inte hjälper, installerat om drivrutiner minst hundra gånger, startat om datorn minst 1000 gånger och nu plötsligt när jag går in för att titta till en inställning i min Catalyst kontrollpanel så finns 1680 x 1050 som jag varit ute efter hela tiden plötsligt där!

 

Jag blir såklart glad, men samtidigt jävla trött när jag inte fattat vad som var felet. Det dumma är ju att det är en plug-and-play-monitor och då finns det ju inga drivrutiner att ladda ned.

 

Nej fy fan för den här kvällen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det dumma är ju att det är en plug-and-play-monitor och då finns det ju inga drivrutiner att ladda ned.

Nja, det har inget med saken att göra. Min monitor är också plug and play, men hade jag inte laddat ned drivrutinerna hade den varit helt värdelös.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad är det som händer, alla byter bilder hela tiden! farbrorn - monkey island, jbergman tar tillbaka sina skumma gamla bild, Lasse Laser har nåt nytt. Kanske är dags för mig att byta också? Har haft Jesus sen jag registrerade, tomteluvan har suttit på sen förra julen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...