Jump to content

Recommended Posts

• 4 weeks later...
Posted
Jag hatar ordet realistisk.

"The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails."

Det behöver inte vara negativt, justera seglen och fortsätt :)

• 4 months later...
Posted

Så satans tankad igår... Ringde min chef på fyllan och hade mig. Ingen aning om vad jag sade, men tydligen bad jag om PUK-koden till den telefon jag ringde ifrån... Jag skickade även sms till mig själv av någon jävla anledning.

Alkolås på mobiltelefoner är faktiskt ingen dum idé.

/Jakob - djupt ångerfull

• 5 years later...
Posted

Jag känner att det är dags att återuppliva den här gamla tråden, för nu vill jag gnälla lite.

Vad är det för fel på folk som oprovocerat känner att de behöver dra en knytnäve i nyllet på folk? Nu sitter jag här med en blåtira och skeva glasögon, och det faktum att jag pryglade idioten redigt med teleskopbatongen (tills han flydde) hjälper inte. Till råga på allt kom snuten och tog batongen ifrån mig... Hur kan självförsvar vara fel? Nåväl, jag slapp en polisanmälan om brott mot knivlagen, så det är ju alltid något.

Gnäll vidare!

/Jakob

• 1 month later...
Posted

Vad är det för en jäkla typ som lämnar sin psykiskt instabila tjej liggande på trottoaren mitt i vintern? Ren tur att jag uppmärksammade saken från fönstret och kunde gå ner och hjälpa henne. Ibland är jag nära att tappa hoppet om mänskligheten.

/Jakob