Gå till innehåll

Dagens gnäll


FarfarsFilm

Recommended Posts

Dagens gnäll: läste ut sista harry potter igår, nu är historian som följt med mig över halva mitt liv slut :( och den hade en skitdålig epilog som förstörde väldigt mycket,

 

 

man fick se allihopa igen 19 år senare, när harry hade fru och barn...

 

läste också ut den, fast den engelska versionen, för ett tag sedan.

Hade helt klart fungerat bättre om han trillat av pinnen, så att säga. :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom Nicke_92 hade läst ut boken så vill jag gnälla också...

 

Fan vad besviken jag blev när du skrev det... jag ville ju se ett slut på spektaklet... Min erfarenhet av kreatörer som säger att dom ska sluta med populära serier är att förr eller senare blir fan-trycket för stort och en ny krystas ut...

 

Och nej jag har inte läst någon av böckerna... jag har bara sett Azkaban-filmen... jag var långt ifrån imponerad...

 

...

 

Gnäll gnäll gnäll!

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom Nicke_92 hade läst ut boken så vill jag gnälla också...

 

Fan vad besviken jag blev när du skrev det... jag ville ju se ett slut på spektaklet... Min erfarenhet av kreatörer som säger att dom ska sluta med populära serier är att förr eller senare blir fan-trycket för stort och en ny krystas ut...

 

Och nej jag har inte läst någon av böckerna... jag har bara sett Azkaban-filmen... jag var långt ifrån imponerad...

 

...

 

Gnäll gnäll gnäll!

 

tycker filmen är underbar, kanske mest för att jag gillar böckerna så mycket, men men...

dock har filmen en del missar.

Länk till kommentar
Share on other sites

läste också ut den, fast den engelska versionen, för ett tag sedan. ;

 

 

 

 

Hade helt klart fungerat bättre om han trillat av pinnen, så att säga. :P

 

Hade inte gillat det bättre, men vetefan om jag inte föredrar det framför att se honom runt 40 år gammal, det är skändande av en bra historia

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens gnäll: Vi var på någon sorts studiedag där vi fick höra på folk som går på vård och omsorg och barn och fritids-inriktningar. Vi slutade 13:30, och jag och min kompis han precis ikapp bussen, som ändå körde iväg. det visade sig att de äntligen lyckats ta sig ur snön som de satt fast i, så vi fick vänta i en kvart på en ny buss, men den tog över en halvtimme, med nya tider på tabellen som ändrades hela tiden. när vi väl kom in tog det säkert runt en kvart innan bussfan kom någonstans. Jag kom hem 15:00. Dessutom körde en buss ifrån några andra som skulle på den, utan att den hade problem med snön. Jävla DalaTrafik!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså vad är det med sveriges jävla befolkning? Folk är så livrädda för konfrontation om de inte har alkohol i kroppen, men då ska man oftast slåss istället. Iförrgår föll en kvinna ihop död på gymmet och efter hjärt- lungräddning och över fem defibrillatorchocker andades hon igen efter 12 minuter. Mer än hälften av alla på gymmet fortsatte sin träning medan hon låg där och dog.. Hur kan man inte beröras av något sådant? Ingen reagerar på nånting nånsin i det här landet.

 

Idag blev en liten kille trakasserad av sina vänner på tunnelbanan och trots att vagnen var halvfull sitter alla ändå och tittar ut genom fönstret. Det enda man ser där är spegelbilden av det man vänder bort blicken ifrån. Fy fan. Jag blev skitlack och skällde ut ungjävlarna och efteråt fick jag beröm från en del men då frågade jag bara surt varför inte de, som satt närmare, gjorde något åt saken. Fick inget vettigt svar. Arrgh, irritation!

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså vad är det med sveriges jävla befolkning? Folk är så livrädda för konfrontation om de inte har alkohol i kroppen, men då ska man oftast slåss istället. Iförrgår föll en kvinna ihop död på gymmet och efter hjärt- lungräddning och över fem defibrillatorchocker andades hon igen efter 12 minuter. Mer än hälften av alla på gymmet fortsatte sin träning medan hon låg där och dog.. Hur kan man inte beröras av något sådant? Ingen reagerar på nånting nånsin i det här landet.

 

Idag blev en liten kille trakasserad av sina vänner på tunnelbanan och trots att vagnen var halvfull sitter alla ändå och tittar ut genom fönstret. Det enda man ser där är spegelbilden av det man vänder bort blicken ifrån. Fy fan. Jag blev skitlack och skällde ut ungjävlarna och efteråt fick jag beröm från en del men då frågade jag bara surt varför inte de, som satt närmare, gjorde något åt saken. Fick inget vettigt svar. Arrgh, irritation!

 

 

Fyfan vilket jävla sett... Upp till kamp lilla_farbrorn

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså vad är det med sveriges jävla befolkning? Folk är så livrädda för konfrontation om de inte har alkohol i kroppen, men då ska man oftast slåss istället. Iförrgår föll en kvinna ihop död på gymmet och efter hjärt- lungräddning och över fem defibrillatorchocker andades hon igen efter 12 minuter. Mer än hälften av alla på gymmet fortsatte sin träning medan hon låg där och dog.. Hur kan man inte beröras av något sådant? Ingen reagerar på nånting nånsin i det här landet.

 

Idag blev en liten kille trakasserad av sina vänner på tunnelbanan och trots att vagnen var halvfull sitter alla ändå och tittar ut genom fönstret. Det enda man ser där är spegelbilden av det man vänder bort blicken ifrån. Fy fan. Jag blev skitlack och skällde ut ungjävlarna och efteråt fick jag beröm från en del men då frågade jag bara surt varför inte de, som satt närmare, gjorde något åt saken. Fick inget vettigt svar. Arrgh, irritation!

 

Ja, det där känns igen allt för väl. Fick läxa upp en snubbe en gång som piskade på sin tjej vid Hornstulls t-bana. Ett helt tåg sitter och tittar, ingen reagerar, förutom jag och en polare som drog med honom runt hörnet... För övrigt rätt ofta man får tala sådana idioter till rätta på krogen och liknande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Klockan är 02.02 och jag måste gå upp klockan 05.00......

 

Borde gått och lagt mig tidigt som jag hade tänkt, men det blev Apocalypto istället (fan vad bra den är).

 

Så mitt gnäll blir på människans behov av sömn, fy fan vilket slöseri av tid.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jävla Rapportanalyser!!!

 

Ja, det där känns igen allt för väl. Fick läxa upp en snubbe en gång som piskade på sin tjej vid Hornstulls t-bana. Ett helt tåg sitter och tittar, ingen reagerar, förutom jag och en polare som drog med honom runt hörnet... För övrigt rätt ofta man får tala sådana idioter till rätta på krogen och liknande.

 

Alltså vad är det med sveriges jävla befolkning? Folk är så livrädda för konfrontation om de inte har alkohol i kroppen, men då ska man oftast slåss istället. Iförrgår föll en kvinna ihop död på gymmet och efter hjärt- lungräddning och över fem defibrillatorchocker andades hon igen efter 12 minuter. Mer än hälften av alla på gymmet fortsatte sin träning medan hon låg där och dog.. Hur kan man inte beröras av något sådant? Ingen reagerar på nånting nånsin i det här landet.

 

Idag blev en liten kille trakasserad av sina vänner på tunnelbanan och trots att vagnen var halvfull sitter alla ändå och tittar ut genom fönstret. Det enda man ser där är spegelbilden av det man vänder bort blicken ifrån. Fy fan. Jag blev skitlack och skällde ut ungjävlarna och efteråt fick jag beröm från en del men då frågade jag bara surt varför inte de, som satt närmare, gjorde något åt saken. Fick inget vettigt svar. Arrgh, irritation!

 

Jag må helt enkelt bo i ett väldigt lugnt område... det där ni nämner är ju rena rama Clockwork Orange för mig... Sånt är händelser jag bara hör talas om... skrämmande utveckling ändå...

 

Michael Moore gjorde ju ett test i The Awful Truth för att ta reda på hur länge en död man kan ligga mitt på Times Square utan att någon kollar upp honom... Det tog sin tid det också... Och då gjorde han ändå simultana tester i både London, Canada och NY... Alla bara gick förbi.

 

Illa illa...

 

Annat var det när jag var ung! Då ni! Då var det bannejävulen i oss att vi skulle... snö upp till knäna... 40graders kyla och slaskregn... ispisk på ryggen... i åtta mil... SEN blev det VINTER!!!... Varje dag! Gubben Egon... Sylt...

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Annat var det när jag var ung! Då ni! Då var det bannejävulen i oss att vi skulle... snö upp till knäna... 40graders kyla och slaskregn... ispisk på ryggen... i åtta mil... SEN blev det VINTER!!!... Varje dag! Gubben Egon... Sylt...

 

Haha ;) skön kommentar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Bussar som åker innan de ska så man missar dom. Personer som tränger sig före i kön när man ska gå på bussen. Personer som tar upp 2 platser på bussen, en för sig själv och en för sin bok/väska/penna. Personer som skriker på bussen. Små personer med ljusa röster som skriker på bussen så man får huvudvärk.

 

Jag hatar bussar. Måste verkligen skaffa bil snart...

Länk till kommentar
Share on other sites

Annat var det när jag var ung! Då ni! Då var det bannejävulen i oss att vi skulle... snö upp till knäna... 40graders kyla och slaskregn... ispisk på ryggen... i åtta mil... SEN blev det VINTER!!!... Varje dag! Gubben Egon... Sylt...

HA Snorungar. 40 grader kallt. åtta mil. löjligt. jag gick tio mil genom skogen 50 grader kallt 2 meter snö. 2 st älgstudsare för att komma förbi vilda djur och utlänningar. enbart till busshållsplatsen. bussen drevs av en häst som dog på halva vägen. jag släpade mej fram resten 6 mil med utslitna ben. enbart för att hämta postan.

 

OLSON

Länk till kommentar
Share on other sites

HA Snorungar. 40 grader kallt. åtta mil. löjligt. jag gick tio mil genom skogen 50 grader kallt 2 meter snö. 2 st älgstudsare för att komma förbi vilda djur och utlänningar. enbart till busshållsplatsen. bussen drevs av en häst som dog på halva vägen. jag släpade mej fram resten 6 mil med utslitna ben. enbart för att hämta postan.

 

OLSON

 

:D haha!

 

Dagens gnäll: det är inte fredag utan lördag nu, ett steg närmare måndag :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens gnäll: Jag beställde splinter scell och Scarface till Wii igår, men upptäckte att spelen kommer inom 24 timmar om man beställt innan 15:00, men jag hade beställt ca 17:00, och imorgon är det lördag, så jag får spelen först på måndag, är så jävla sur och uttråkad!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...