Gå till innehåll

Dagens gnäll


FarfarsFilm

Recommended Posts

dagens gnäll är på alla jävla folk som gnäller över att gå i skolan. Dom borde inse lite fakta. Jag menar!? softa vara med polare, ha oändligt mycket raster och sjuk bra trygghet i liksom minst 10 år? eller jobba och slit på... fabrik? som jag gör förtillfälle där rasterna är max 10min ibland. Jag önskar verkligen att man kunde ta sig tillbaka till the old god times.

 

Sedan kan de ju komma säga att de är "jätte" mycket läxor osv. Men egentligen är det ju för fan dåligt planering och att man skiter i de. Ne, skärpning alla!

Länk till kommentar
Share on other sites

"Köp Magic Bullet nu inom för bara 599kronor eller ta tvins smarta avbetalning där du betalar endast 69kronor månaden. Och om du köper nu inom 10minuter så får du även denna eleganta Shiuxi kniv(sedan 1994) utan extra kostnad"

Asså för fan, vad är det för folk som köper saker från tvins eller TV-shop var det nu heter.

Och den där jävla pinnsmala dammsugaren som suger upp allt. My ass att den gör. Den där saken skulle inte kunna suga upp blyerts udd ordentligt.

 

 

Kan säga EN familj som handlar från tvins...min hederssyrra Evas mamma köpte en sådan där pinnsmal dammsugare. Dagens gnäll är ifrån deras katt:

 

JAG HATAR DEN DÄR DAMMSUGAREN.

Länk till kommentar
Share on other sites

dagens gnäll är på alla jävla folk som gnäller över att gå i skolan. Dom borde inse lite fakta. Jag menar!? softa vara med polare, ha oändligt mycket raster och sjuk bra trygghet i liksom minst 10 år? eller jobba och slit på... fabrik? som jag gör förtillfälle där rasterna är max 10min ibland. Jag önskar verkligen att man kunde ta sig tillbaka till the old god times.

 

Sedan kan de ju komma säga att de är "jätte" mycket läxor osv. Men egentligen är det ju för fan dåligt planering och att man skiter i de. Ne, skärpning alla!

Hoppade av skolan. Nu jobbar jag på ett cafe.

Så mycket skönare att jobba än att gå skolan.

 

Sen får man pengar också :]

Länk till kommentar
Share on other sites

jag upptäckte att Beowulf var helt cgi och iochmed det insåg att animatörer fortfarande inte förstått hur människans kroppsspråk fungerar för att det inte ska se ut som dockor utan trådar...

 

plus att jag sitter för mycket vid datorn och har inget att göra på min nära förestående födelsedag...

 

nu ska jag ut på midnattspromenad för å rensa skallen lite...

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske var för att du sov på lektionerna som du jobbar med något du inte verkar vara nöjd med? :D

 

 

Haha, Nej det inte så farligt. Jobbar tillfälle på Eluectrolux fabriken i Mariestad och gör kyldörrar. Jobbar där så man får ihop en ekonomi så man kan leva. Man måste ju ha pengar för att bo i lägenhet.

 

Poängen med gnället var mer att man ska uppskatta skolan lite mer än vad man gör. Man gnäller rätt ordentligt när man är där men sen ifall man hamnar i arbetslivet som jag är för tillfälle uppskattar man skolan.

 

 

 

Najs med café jobb. Just nu skulle drömmen vara att jobba på biografen i staden, deltid eller vara filmkunskaps lärare på min gamla gymnasie skola.. Vilken chock folk hade fått då :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är femte gången komplett sljuter upp leveransen på dator. Skulle först ha kommit 14 sept, men kommer nu 3okt. Känner på mig att den kommer skjutas upp ett antalgånger till. Så om vi snackar dödslistor så vet jag vem som kommer först... ;) Jag har ju för f*n jobb att sköta!

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens gnäll: Jag spelade ut Red Steel på Wii, men eftersom jag inte lyckades blocka en av ens vänners slag ( man var tvungen för att han inte skulle döda en kille som hade motgift till ens vän som var förgiftad) så blev det någon slags alternative-ending där vännen dog, och jag kan inte ladda om spelet från innan det hände. Så nu är han död och det roliga spelet slut :S. Ursäktar för den dåligt upplagda förklaringen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens gnäll: Jag spelade ut Red Steel på Wii, men eftersom jag inte lyckades blocka en av ens vänners slag ( man var tvungen för att han inte skulle döda en kille som hade motgift till ens vän som var förgiftad) så blev det någon slags alternative-ending där vännen dog, och jag kan inte ladda om spelet från innan det hände. Så nu är han död och det roliga spelet slut :S. Ursäktar för den dåligt upplagda förklaringen.

 

Så vadå? Var spelet bra? Jag suktar efter ett nytt wii-spel, har inte spelat något på det sen jag klarade Zelda. Har du kört RE 4?

 

Och för att gnälla då:

 

Äh, jag har inget att gnälla på just nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så vadå? Var spelet bra? Jag suktar efter ett nytt wii-spel, har inte spelat något på det sen jag klarade Zelda. Har du kört RE 4?

 

Och för att gnälla då:

 

Äh, jag har inget att gnälla på just nu.

 

Ärade Wii-innehavar-broder:

 

Red steel är riktigt skönt för att man får full användning av wii-handkontrollen,

Man spelar som en halvamerikan(?) vars fästmö blir kidnappad, hennes far råkar också vara en boss i den japanska yakuzan. Sen är det en massa rå action på gång i form av katanafighter, mass-slakt av fiender och senare i spelet även svärdträning och skjutträning. vad gäller RE4 har jag faktist funderat på att köpa det, hört att det ska vara riktigt bra på Wii, har dock inte testat det själv. Jag har själv inte klarat Zelda men ska ta mig tid till det för eller senare eftersom jag är en trogen Zeldaspelare sedan Åtta-årsåldern.

idag har jag faktist skickat min trogna mor på att inhandla marioparty 8 åt mig, eftersom jag är sjuk kan jag nämligen inte åka ner själv. Om en vecka ska jag även köpa Rapala tournament fishing. Om du letar efter spel till Wii så rekommenderar jag inte MoH Vanguard,

det tog mig ca en vecka att klara ut det, och jag spelade inte vidare länge per dag heller.

 

// Nicke

 

p.s

 

för att inte vara helt offtopic så gnäller jag lite nu: jag har matteprov på måndag, och var hemma och var sjuk idag, men förkylningen visade sig i stort sett gå över, så nu får jag plugga matte hemma till provet.

 

d.s

Länk till kommentar
Share on other sites

Har problem me flickvännen XD

Vi har bytt ut våran prao mot Världens onödigaste skoluppgift som heter Arbets skuggning som går ut på att du ska

kolla på nån som arbetar i cirka 3 timmar. Du får absolut inte själv hjälpa till.

Utan bara kolla o vara ivägen..

Min moped är ett jävla lotteri när det gäller o starta .

 

Samt mitt hår har fått för sig o bilda jävuls horn när jag sover ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

En tjuvjävel stack in handen genom mitt fönster medan jag låg och sov och snodde min kära flaska tequilacider som jag haft i flera år, så då blev jag förbannad. Men nu har jag köpt allt som behövs för en livsfarlig el-fälla, så nästa tjuv får räkna med att bli stekt, och det skänker mig i alla fall en liten smula glädje. Fan vad jag hatar tjuvar! Jag skulle inte tvekat att köra kniven i honom om jag hunnit ifatt.

 

Edit: Äsch, nu är jag missnöjd över att jag inte får min el-fälla att fungera. Konstigt, konstigt... Vart tar elen vägen egentligen? Nu tvingas jag leta rätt på mätinstrument för att felsöka min konstruktion. Gnäll, gnäll.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

En tjuvjävel stack in handen genom mitt fönster medan jag låg och sov och snodde min kära flaska tequilacider som jag haft i flera år, så då blev jag förbannad. Men nu har jag köpt allt som behövs för en livsfarlig el-fälla, så nästa tjuv får räkna med att bli stekt, och det skänker mig i alla fall en liten smula glädje. Fan vad jag hatar tjuvar! Jag skulle inte tvekat att köra kniven i honom om jag hunnit ifatt.

 

Edit: Äsch, nu är jag missnöjd över att jag inte får min el-fälla att fungera. Konstigt, konstigt... Vart tar elen vägen egentligen? Nu tvingas jag leta rätt på mätinstrument för att felsöka min konstruktion. Gnäll, gnäll.

 

/Jakob

 

Vafan?! Hur fräck får man vara? Grrr...

 

Elfälla? Fyll en flaska med piss istället, och ställ vid fönstret.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...