Gå till innehåll

Dagens gnäll


FarfarsFilm

Recommended Posts

Inte irriterande, men konstigt. Varför trängs folk vid gaten för att komma på flygplanet.

Vad jag vet, avgår alla flygstolar samtidigt,

/nils

 

Precis. Alla flygstolar avgår samtidigt (på samma sätt som biofilmen börjar samtidigt för alla som ska ta plats i en biosalong), men trots det har även jag nåt sorts behov att komma bland dom första in på planet.

 

Det kan bero på att det ju inte sällan blir en massa proppar i mittgången när folk som kom ombord före en själv står och tar av sig jackan och/eller bökar med väskan i bagageutrymmet ovan stolen. Man måste stå och vänta på att få komma förbi.

 

Ja, hmmm... Så varför inte sitta skönt i gaten och vänta tills folk förmodligen fyllt sina säten, och därefter gå ombord, lugnt och stilla? I mitt fall beror det nog på att när man får sätta sig i flygplansstolen, då är man på plats, vilket är skönt. Man hann med planet. När man åkte från Cityterminalen två timmar tidigare, var det ju just detta säte som var resans mål. Puh!

 

Men antagligen är det nån gammal hederlig, nedärvd vana - "bäst att skynda sig, så att det finns nån mat kvar till mig".

 

Lite intressant sånt här, tycker jag. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Måste gnälla på alla gangster wannabees som tror att de är coola när de går på en ensam kille med 6 personer och känner sej stolta för att de vann, sitter här med ett brutet revben och sabbat ögonbryn, det va nåra som frågade om jag hade cigg och när jag sa nej så hoppade de på mej... 6 mot 1, är det nån mer än jag som ser skillnaden där?

Länk till kommentar
Share on other sites

Måste gnälla på alla gangster wannabees som tror att de är coola när de går på en ensam kille med 6 personer och känner sej stolta för att de vann, sitter här med ett brutet revben och sabbat ögonbryn, det va nåra som frågade om jag hade cigg och när jag sa nej så hoppade de på mej... 6 mot 1, är det nån mer än jag som ser skillnaden där?

 

Du skulle ha gett oss en cigg så hade du sluppit gnälla nu ;)

 

Skämt åsido, för jävligt. Hände detta igår alltså? Vart?

Länk till kommentar
Share on other sites

Den där lilla "spaden" från Tele 2 usb-modem, mobilt bredband, har jag inhandlat, när jag är i mitt hus i Roslagen. Uti denna skog finns inget annat att tillgå, utom telefontråd 56k modem. ( 3000 kr/kvartal blir det ungefär)

 

Denna lilla spade från Tele 2 skulle passa bättre som historisk soppslev för framtida arkeologer.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Just nu är jag irriterad att en fylla inte kan ta slut när man själv vill.......

Du är typisk svensk. Västerås ännu värre, gnällbältet, går ut och super fredagar och lördagar och sedan klagar och gnäller.

I normala länder tar man Fernet Branca till frukost så slipper man det. Tas även när försäljare lyckats med en affär. Vidare dricker man måttligt. Skämmer inte ut sej för allmännheten. Typiskt klantigt svenskt och norskt.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Du är typisk svensk. Västerås ännu värre, gnällbältet, går ut och super fredagar och lördagar och sedan klagar och gnäller.

I normala länder tar man Fernet Branca till frukost så slipper man det. Tas även när försäljare lyckats med en affär. Vidare dricker man måttligt. Skämmer inte ut sej för allmännheten. Typiskt klantigt svenskt och norskt.

/nils

 

Hahaha.

 

Du missförstod, det enda jag gnällde över var att man inte kan "sluta" vara full ögonblickligen och att man själv får välja det. Som att man är packad på stan, men sen väljer att bli nykter på en gång så att man kan ta bilen hem.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hahaha.

Du missförstod, det enda jag gnällde över var att man inte kan "sluta" vara full ögonblickligen och att man själv får välja det. Som att man är packad på stan, men sen väljer att bli nykter på en gång så att man kan ta bilen hem.

I normala länder kör man bil om man känner att allt verkar bra för det.

I normala länder dricker man alkohol vilken dag som helst i veckan.

Om man är på fest och inte vill dricka sprit just då, bestämmar man det själv, i normala länder.

I normala länder putsar man sina skor innan man går ut.

I normala länder tar man inte av sig skorna inomhus.

I normala länder håller man den hastighet på sin bil som omgivningen kräver.

I normala länder litar man inte på staten.

I normala länder gör man film utan att fråga om tillstånd från någon.

 

Fan, nu tar jag tåget till Rom, igen ;)

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill gnälla på fyra saker:

 

1. Snuspriset.

2. Mjöksyra.

3. Tv-kanalernas oförmåga att mixa ljud. Ja, ni vet reklamen och allt det andra. Handlar väl om ovilja också. Som nyss när tv:n stod på i bakgrunden. När programmet var slut kom någon speaker med övermixad röst (volym).

4. Bakfyllans effekter.

Länk till kommentar
Share on other sites

mjölksyra kan du använda i kaffelatte

bakfylla fyller man på

 

Offtopic.Hur tusan får du fram röda rutan (myspacefilm eller myspacemusic)

/nils

 

Jaha på så vis. :)

 

Röda rutan? Jag har inga sådana!?

 

Edit: Eller menar du denna? Music Videos | Directory | Search | Top Artists | Shows | Music Forums | Music Classifieds | Artist Signup

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens gnäll: Comhem's driftsäkerhet = ETT SKÄMT.

 

Har säkerligen 5-6 småavbrott om dagen, har bytt vägguttag, modem, kablar, router, you name it.

 

Svaret från dom? "Nja... det kan vara problem i vissa hus..."

 

DOH.

 

/Max

 

Kan du gissa vad jag säljer?

 

Önskar verkligen att jag inte var så jävla osäker och vågade söka jobb som inte var i telefonbranschen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe, du och jag simon. Fick också diagnosen stressfraktur för tre månader - för mycket löpning i fel skor.

du och jag farbrorn:p

Fick svar från isotop-röntgen (yeei jag är radioaktiv, tritium) att det var ganska mkt som var tilltrasslat. Kom dessutom på att jag blev spetsad av ngn brud med stiletklackar när man var ute och snurra en helg. Dock var det inget som var synligt på utsidan...strange...provspelade tennis idag för första gången...gick bra:D

 

Men nu till det negativa...

Har ingen dvd-spelare på mitt rum, har däremot en portabel dvd-spelare som jag anslutit till tv:n. Har en del dvd-rw skivor som jag vill kunna spela. Självklart funkar det också... NEJ.

Måste först sätta fart på skivan, stänga luckan snabbt som attan...samtidigt som man slår på on-knappen på dvd-spelaren. och detta funkar ca 1/120.

Bra kvalitétsskit, gillar inte företagsnamnet heller på spelaren.

Mustek.

Länk till kommentar
Share on other sites

du och jag farbrorn:p

Fick svar från isotop-röntgen (yeei jag är radioaktiv, tritium) att det var ganska mkt som var tilltrasslat. Kom dessutom på att jag blev spetsad av ngn brud med stiletklackar när man var ute och snurra en helg. Dock var det inget som var synligt på utsidan...strange...provspelade tennis idag för första gången...gick bra:D

 

Men nu till det negativa...

Har ingen dvd-spelare på mitt rum, har däremot en portabel dvd-spelare som jag anslutit till tv:n. Har en del dvd-rw skivor som jag vill kunna spela. Självklart funkar det också... NEJ.

Måste först sätta fart på skivan, stänga luckan snabbt som attan...samtidigt som man slår på on-knappen på dvd-spelaren. och detta funkar ca 1/120.

Bra kvalitétsskit, gillar inte företagsnamnet heller på spelaren.

Mustek.

 

Din jäkla bild i footern fick mig att tro att jag blivit galen. Försökte döda flygfät, men det gick ju inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...