Gå till innehåll

SFI storsatsar på film om Guillous Arn


roswall

Recommended Posts

Jag kan inte tänka mig att Arn skulle kunna vara någon spik i kistan för svensk film internationellt. Det är inte en särkilt internationell film så jag tror inte att någon bryr sig. Frostbiten är många gånger mer internationell i sitt ämnesval och gestaltning än Arn. Det förvånar mig och har förvånat mig hela tiden att producenterna tydligen ser på Arn som ett internationellt projekt. Om man med "internationell" menar det gamla vanliga svensk/tyska TV-samarbetet så är den såklart internationell...men annars?

 

Möjligt att det går att sälja den i mellanöstern eftersom vissa små regioner där är enormt köpstarka just nu och köper vad som helst till höga priser om man är en bra säljare.

 

Men Arn saknar (om dom inte totalt skrivit om boken på väg till film):

 

High Concept (...it's a swedish drama with a bit of english set during the crusade, är inte high concept...eller ÄNNU värre; it's a swedish TV-series cut down to feature length...ohyggligt svårsålt)

Stjärnor

Action

 

Ett projekt för $30 miljoner dollar förväntas innehålla stjärnor.

 

I Cannes såldes filmen med en jätteposter som föreställde ett ansiktsporträtt av Johan Netterqvist. Vem är Johan Netterqvist och varför pryder hela hans ansikte postern när man inte ens gör så med Tom Cruise? Det är oerhört bessynnerligt att producenterna lägger så mycket pang på en helt okänd skådis. Helt okänd t o m för svenskar. Varför gör man inte en poster som blandar lite romantik och lite tuffa korsriddare in action och en tyngre tagline. Arn är: Kindom of Heaven (bioflopp) fast av svenskar och på betydligt lägre budget. jag skulle bli rejält svettig som sales rep över att försöka sälja det för stora pengar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är i grund och botten en siffermänniska fast ganska duktig på att dölja. Gissar mig här på hur finansieringen är uppbyggd (rätta mig gärna) för hela projektet (båda filmerna/TV serien).

 

SFI 9M

Film i väst 18M

Kommuner 3M

Svensk TV 25M

Övrig nordisk/skandinavisk TV 25M

Tysk TV 50M

Lab, utrustning, mm 10M

Spons, produktplacering, 5M

SF själva 50M

Övrigt 15M

Summa 210

Anledningen att jag tror att SF själva vågar sattsa så mycket (kanske tom mer) är att de själva äger biogferna och videodistributionen i norden. Sen kan de sälja filmerna till betal tv och utlandet också.

 

I sverige tror jag det är osanolikt att filmen skulle dra under 300,000 besökare var. Men däremot högst osäkert att de drar över 1M.

 

Varför detta siffernörderi? Vet inte, men tycker det är lite intressant faktiskt. Är själv kluven inför detta projekt. Tycker det är kul att Svensk filmindustri kan sattsa så stort, men tycker samtidigt att Arn böckerna verkar rätt sega. Men går filmerna bra (framför allt utomlands) så tror jag bara det gynnar hela industrin, fast det är långt ifrån någon självklarhet. Svensk film har länge flörtat med den internationella marknaden och resultatet har väl inte varit lysande, Tredje vågen, Rancid, för att nämna några...

Länk till kommentar
Share on other sites

till louis cyphre

 

Ja, vi har delade uppfattningar av vad som är bra film helt enkelt. Men med tanke på att de slösat så hemskt mycket pengar vilket jag vet, tro det eller ej, även om jag bara har varit assistent, och att replikerna, enligt mig, är skrattretande. (Jag började till och med fnissa under en tagning och alla tittade förstående på mig).

 

Men jag respekterar din åsikt och tycker själv att filmen har sina stunder, Men storyn håller inte. Det gjorde det inte från första utkastet till det sista, men vi får väl se om det visuella kompenserar för det...

 

Vi får se helt enkelt hur det går.

 

Men du som varit statist måste ju förstå att det kostar mer än 300/dygn/statist? Det är vad du får i fickan, men det är mycket mer runt omkring som kostar.

 

Jag tror också du missförstår Munthe. De ska använda digitala effekter i filmen, dock väldigt lite i modernt avseende. De kunde sattsat mycket mer på det och få mycket mer visuellt ögongodis och därmed tjänat mycket mer. Det r ju i och för sig en smaksak, men jag tycker filmen 300 var dödsstöten för klassiska kostymfilmer som braveheart och Troja. Det tror jag även filmbolagen tycker, främst för att 300 kostade en fjärdedel av troja. Denna film spelas in som Troja, om inte braveheart. Väldigt liten del av budgeten går till digitala effekter. Det är inte särskilt modernt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo det är klart att jag fattar att dom kommer att använda en och annan digital effekt i Arn.

 

Hade jag producerat Arn hade jag gjort den i D-hallen ute på Europastudios. Jag skulle aldrig ha åkt till Marocko över huvud taget.

 

Mycket av produktionsstressen berodde väl på att ni filmade i Ridley Scotts kulisser som var på väg att rivas om jag förstått saken rätt. Jag förstår inte poängen med att stressa över några gamla kulisser. Miniatyrer och CG ger både mycket större konstnärig frihet och mer pang för pengarna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, vi har delade uppfattningar av vad som är bra film helt enkelt.
Okej..? Jag har inte sagt att filmen är bra, för det har jag ingen aning om.

 

Jag sa heller inget om att de slösar med pengar. Och naturligtvis kostar det mer än bara 300/dag. Men de kostar inte extra för hotell & resa bara för att de är i Marocko. Övertid får heller inte statisterna. Det var allt jag menade.

 

Och du som har jobbat med film? måste ju förstå att tacky repliker på set kan fungera väldigt bra klippt. Att fnissa under tagning är däremot oförsvarligt och jävligt respektlöst. Jag skulle knappast ha tittat förstående på dig.

 

Jo, jag tror att de använde Kingdom of heavenkulisserna i Marocko. De fick dem tydligen gratis vad jag har hört. Och vill man göra en film som känns verklig, vilket jag tror de vill, så är det nog schyst med lite verklighet i närbild också. Vill man däremot göra en fantastisk film framför bluescreen så ska nog det vara målet från början och inte att göra ett historiskt drama.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gällandes Arn filmen så tycker jag inte att den är värd en budget på över 200 miljoner. Jag tror den kommer bli som Kingdom of heaven, fast sämre. Jag anser att i Sverige ska man inte satsa på sådanna filmer eftersom vi har varken budgeten eller folket som har erfarenheter att göra en sådan film. Se bara på Snapphanarna.

Visst, man ska inte döma ut filmen direkt. Men jag tror inte att den drar så mycket folk som den behöver för att gå runt. Den är inte tillräckligt intressant som de ser ut just nu. Kommer säkert att se den, men knappast på bio.

 

Jag vill hellre se något mer nyskapande som Storm. Visst, filmen var väl bara okej i helheten enligt mig. Men den hade sina scener som jag tyckte var skit kul att få se i en svensk film. Kanske för konstig story för normal svensson att gå på, men man behöver inte göra en sådan komplicerad handling för att göra något nytt. Att filma en film som t.ex. Crank anser jag som nyskapande från den "normala" filmningen i Sverige. Det hade jag sett i fram emot.

Länk till kommentar
Share on other sites

Konstigt att jämföra Arn med Sjunde inseglet. Sjunde inseglet är ju ett exempel på att det går att göra bra film med små medel. Inga 75 statister där inte!

 

Precis. Jan Gulio råkar ha fått hybris helt enkelt, mer änn vanligt. Dessutom är han fullkomligt vilsen när det handlar om att konst, villket han naturligtvis inte riktigt vågar erkänna för sig själv då han ju "kan allt"

Länk till kommentar
Share on other sites

njaaa... filmen lär ju bli av iallafall... den är ju inspelad vad jag förstått... det är ju tv-serien som krånglar om jag fattat rätt (tycker ändå inte riktigt om dessa tv-serieklippningar)...

 

Roligt att se förresten att SVT har lite heder i kroppen och klarar av att säga ifrån när det blir kattskit av det som inspelats. För det lilla jag såg från klippet från pre-salen var i mina ögon halvdant med dialog som var rent ut sagt skit...

 

Men de är roliga de här människorna... Guillo o grabbarna... dom tar ju lite risker ändå, Även om det är lite Mats Helge-varning ibland;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är ingen fan av projektet eller böckerna, men tror ändå filmerna kommer gå hyfsat. Tror också det är ett misstag att försöka göra allt så storslaget eftersom budgeten är för liten för det. Personligen skulle jag nog sattsa på att mer dokumentärt stuk, där man bara drog iväg och filmade. Definitivt inget "300"-dataanimerat skit.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Hm, det är den 26e november, tre veckor till premiär, och marknadsföringen för den dyraste filmen i svensk historia går på fulla varv. Eller...?!!!! Det finns inte ens en riktig trailer...! Hur tänker de? Jag hoppas ju att filmen blir grym men de verkar ju inte riktigt fattat det här med marknadsföring.

 

Jaja, det börjar väl snart.........?

Länk till kommentar
Share on other sites

jafan... det har du rätt i Klas... var är mediauppbådet... drog en "arn" sökning på google och fick allmänna reklamationsnämnden och sedan ARN Tempelriddaren - Officiell hemsida... senaste nytt... Joakim Nätterqvist sexigast i sverige enligt Plaza Kvinna... dock står det ej vilket datum nyheten skrevs och jag läser ju inte riktigt de blaskorna;)

 

Lite synd ändå... senaste hollywood-Guillo-projektet, Hamilton, hade väl iallafall en musikvideo och sånt... (ondskan räknar jag inte dit eftersom jag tycker det inte är mer än en okej college-rulle...)

 

Nog kommer jag ju se filmen på bio... men kan inte riktigt motivera det... jag tycker ju inte om de släppta bilderna det minsta och dialogen i teasern får mig fortfarande att vilja banka huvudet i väggen... Men å andra sidan fick jag ju för mig att på ren djävulskap se hela Pestens Tid i sträck och DET mina damer och herrar... det är en av de värsta plågor jag utsatt mig för (inte serien Det utan tv-serien The Stand/Pestens tid förståss)... och Arn är ju iallafall kortare så det kan ju inte vara värre...

 

Och jag blev ju glatt överraskad av 300 efter att jag fruktat värsta sortens Hallmark innan den släpptes;)

 

Men som sagt... var är PR-uppbådet? Ska dom nu inte ens försöka sälja filmen som film??? Ska det bli bara en Säsongspilot av Beck-variant vi får se på duken? Jag är långt ifrån övertygad att det här handskas på rätt sätt. Men vad vet jag... jag är ju bara en ensam student i norrbotten som tar för mycket tid till filmtittande...

Länk till kommentar
Share on other sites

På den lokala ica affären här i Stenungsund så marknadsför dom filmen lite granna med en tävling där man kan vinna biljetter till filmen.

Dom har även börjat sälja böckerna igen.

 

Det är ju dock inte mycket, inte för Sveriges dyraste film. Den är säkert så dålig så dom försöker minimera skadan.

Arns fru är ju inte ens rödhårig i filmen, bara en sån sak!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det ska vara en Arndag i Göteborg på onsdag.... Anordnat av den svenska kyrkan av alla. Förutom någon riddarmarsch genom stan visar de klipp från filmen i domkyrkan. Ser ut som om jag blir tvungen att kliva in på helig mark alltså.

 

Okej, lokala jippon... Men var är en massiv internetkampanj?!

 

Annars, Jawo... Hennes hårfärg har ju inte sådär jätte stort utrymme i handlingen iaf. Känns inte som något filmen står och faller på iaf... Fast hennes namn blir ju lite meningslöst då iofs.

 

Sedan, jmalmsten, vad är det i fotot du inte gillar? Jag tycker att han Eric Kress gjort ett rätt schyst jobb. Får se hur det ser ut klippt. Dialogerna har jag inget att säga om innan jag ser en klippt film. Helt omöjligt att ha någon som helst uppfattning innan dess.

Länk till kommentar
Share on other sites

Allvarligt Kals... Jag förstår inte hur en målbrottsunge som skriker med skuren stämma och stockholmsdialekt: "Släpp fram det tunga kavaleriet..." ler lite demoniskt och fortsätter: "Våra riddare kommer krossa dem som möss", kan klippas så att det blir bra? Klippa bort det?

 

Jag tyckte manuset var förfärligt när jag läste det, men visst, grundtanken är inte helt dum... Så det kunde mycket väl räddas på plats av regissören och skådesspelarna, med det skedde inga förändringar i replikerna, det finns inte utrymme för det i en så stor produktion.

 

I Gladiator t.ex. har jag läst att deras manus bestod av ett 40sidigt treatment och att replikerna inte var spikade, vilket ger mycket större möjligheter att känna på replikerna. Crowe kom t.ex. på Strength and honor själv.

 

Men man ska inte dömma i förväg, som du säger. Tycker bara att vissa grejor jag sett är bortom räddning. Men enligt mig är inte replikerna det viktigaste i en kostymfilm, utan coolheten i slagen. Om man får gåshud eller inte.

 

Men, bara appropå, måste jag säga att personligen får jag inte gåshud av nån som slänger upp sitt svärd två meter i luften för att sen fånga det i andra handen???? VAfals!

 

Sen har ju filmen fått mycket gratis marknadsföring genom medierna, så att alla vet att filmen kommer. Rätt smart faktiskt. Lite tur också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sedan, jmalmsten, vad är det i fotot du inte gillar? Jag tycker att han Eric Kress gjort ett rätt schyst jobb. Får se hur det ser ut klippt. Dialogerna har jag inget att säga om innan jag ser en klippt film. Helt omöjligt att ha någon som helst uppfattning innan dess.

 

Fotot? ja... allt känns det som... det känns så... litet... jag hörde från min kompis hur storslagna actiondelarna är i böckerna och väntade mig lite mer än ett par dussin hästar som rider fram i telephoto slow motion. Och det känns aldrig som att det är fler än så i bild eller utanför. Var är vidvinklarna? glömdes dom i sverige när dom flög iväg till marocko? försvann dom i bagagehanteringen? Denna plåga ser jag även i amerikanska produktioner som Rome... Det känns som att jag sitter och tittar på en pan-scannad tv-klippning. När någon säger "storslaget riddarepos" till mig så vill jag ha linser på max 28 mm och soldater och hästar som täcker hela den bilden... för då slipper jag tänka på alla de fotoböcker jag läst i som sägeratt man kan få en liten grupp att se ut som en armé med telephoto... för mig ser det bara ut som lågbudgetfusk. Nä tacka vet jag Bröderna Lejonhjärta... det var den senaste gången jag såg storslagen svensk film:(

 

Jag klagar ofta på överanvändning av CGI... men nu när jag ser trailern igen så känns det som att dom gott kunde köpt in ett par licenser för Weta's MASSIVE-program om det var det som krävdes för att få det att se stort ut på vår lilla budget. (Budgeten är ju tamefan ynklig när det kommer till kritan...:(). Men som sagt... "trailern" är gammal och CGI-arbete ska ju tydligen göras... men...

 

Och det största arbetet med fotot känns ändå som att det gick in i färgkorrigeringen. och det blev gult i öknen och blått i norden... hmmm... Också ordar vi inte mer om den fantasifullheten...:/

 

Det är tillochmed så att jag stör mig på ordet "krigare" i trailern... det känns fel... det känns barnsligt... jag förstår att dom är ute efter översättningen "Warrior"... men... Det känns alltid som att när svenskar ska göra action så använder dom ord som låter häftiga om dom översätts till engelska. Vad låter mer farligt, "legoknäckt" (barnleksak korsad med julgodis???) eller "Mercenary"...?

 

Vad låter mer filmiskt? "How dare you? In front of the house of God?!" eller "Hur vågar ni? Inför Guds hus?!". Det är konstigt... det är exakt samma frasering men på svenska... men det låter så patetiskt...

 

Eller som i Jakethesnakes exempel... "Våra riddare kommer krossa dom som möss!" det ligger liksom fel i tungan redan från början... lite kul är det att ordrythmen då samtidigt påminner om 300's "Our arrows will block out the sun!". Man ler av båda... men av helt olika anledningar...

 

Varför fungerar inte svenska i action? Jag tror det helt enkelt beror på ordvalet... helt klart... Vi har kollat för mycket på textningen men inte lyssnat på hur det ska låta för att vara häftigt... :( (men det ser jag inte som ett argument för att börja dubba nu, bara att det kan vara en trolig orsak... Dubb är fortfarande bara ett sätt att förstöra en filmupplevelse...;))

 

Nä... filmen har lång väg att gå och faktiskt har den speciellt bra läge för mig när det kommer till kritan. För om jag har så här låga förväntningar så kan jag väl egentligen inte bli besviken? Klippning ska ju göras och CGI ska på plats... Nu ska jag leta reda på Tre Solar innan jag ser Arn och se hur långt vi har kommit i filmväg...

 

PS/

Jag säger fortfarande... Om nu SYDKOREA kan... Varför i helvete kan inte vi gå så långt på bara några år??????

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, du har ju skällt på filmens utseende förut. Haha. Så jag tog för givet att det var fotot du menade.... Hur som helst så har de ju naturligtvis filmat vidvinklar. Men de är ju inte så roliga att visa med bara 20-40 soldater i. De ska ju flerdubbla antalet soldater i post. Vet inte om man använder massive eller vad de använder för teknik, det är nog mer upp till postföretaget än producenterna. Det är ju inte så att producenterna köper någon licens och sitter och pular med själva, eller hur menar du?

 

Förutom tydligen det där svenska företaget voodoofilm har en trasig länk till på förstasidan jobbar Cinesite, ett engelskt företag som har gjort en hel del grejer. Bla jobbar de med the Golden Compass som ser vassare ut än det mesta. Vad de använder för teknik kvittar bara det blir bra, men visst. Massive har ju fungerat bra i andra filmer.

 

Angående användandet av kallare färger i norden än i Jerusalem. Tja....... Det hade nog jag också gjort så...

 

Sedan så är det absolut svårare att göra actiondialog på svenska. Men det går inte att veta hur det blir innan det är klippt och ljudlagt. Helt omöjligt. Det där med mössen lät ju lite löjligt, har inte hört det innan. Men det är i klippningen dialoger blir bra, så är det bara. Även i stora Hollywoodproduktioner. Det finns mängder av fånig dialog i Sagan om ringen som blir magiska i färdiga filmen.

 

Så jag vidhåller absolut att det är omöjligt att sitta på en produktion och lyssna på vad skådisarna säger och ha någon som helst uppfattning av hur det blir. Om man inte är regissör, producent eller möjligen, till viss del, har en huvudroll.

Länk till kommentar
Share on other sites

Annars, Jawo... Hennes hårfärg har ju inte sådär jätte stort utrymme i handlingen iaf. Känns inte som något filmen står och faller på iaf... Fast hennes namn blir ju lite meningslöst då iofs

 

Även om jag faktiskt blev lite besviken på riktigt (är nog lite mer förtjust i rödhåriga än andra) så var det inte så seriöst menat. Men märkligt är det. Hur jobbigt är det att färga håret eller bära peruk? Ännu mer märkligt blir det med tanke på hennes namn.

 

edit: För att fortsätta på min gubbsjukhet (även om jag inte är i närheten så gammal att kunna bli kallad gubbe) så är det lite märkligt att Sverige som förmodligen har världens snyggaste befolkning (man får i alla fall den uppfattningen när man reser utomlands) inte har någon riktigt snygg skådespelerska. Faktum är att det är väldigt få mediapersoner alls som faller mig i smaken. Dom ser oftast antingen väldigt alldagliga ut (vilket är rätt bra) eller väldigt pumpade ut (vilket inte är bra).

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, du har ju skällt på filmens utseende förut. Haha. Så jag tog för givet att det var fotot du menade.... Hur som helst så har de ju naturligtvis filmat vidvinklar. Men de är ju inte så roliga att visa med bara 20-40 soldater i. De ska ju flerdubbla antalet soldater i post. Vet inte om man använder massive eller vad de använder för teknik, det är nog mer upp till postföretaget än producenterna. Det är ju inte så att producenterna köper någon licens och sitter och pular med själva, eller hur menar du?

Nja... men vid det här laget borde väl effektscenerna vara "låsta" och tillräckligt finnas för lite PR-material... Och avsaknaden av PR-kampanjer (förutom det lokala riddarjippot som ändå bara en handfull kommer att få se i götet) ger ju vissa antydningar på att det inte finns så mycket mer att se... första trailerserna till sagan om ringen hade ju flera "massiva" scener just för att sälja filmen så effektivt som möjligt... men nu är jag jävligt anti, jag jämför återigen en 120 miljonersrulle med en för 3 miljarder...;)

 

Och med "dom" tänkte jag mer som en konspiratoriker och menade hela etablissemanget bakom filmen... allt mellan Jan själv ner till effektmakarna...

Förutom tydligen det där svenska företaget voodoofilm har en trasig länk till på förstasidan jobbar Cinesite, ett engelskt företag som har gjort en hel del grejer. Bla jobbar de med the Golden Compass som ser vassare ut än det mesta. Vad de använder för teknik kvittar bara det blir bra, men visst. Massive har ju fungerat bra i andra filmer.

Jag bryr mig ärligen talat inte om om programmet/pluginnet heter Massive eller Generator För Massor Av NPC's... namnet massive låg bara där i skallen nära till hands;)

 

Angående användandet av kallare färger i norden än i Jerusalem. Tja....... Det hade nog jag också gjort så...

Jovisst... och jag var mest bara så igång med skrivandet att jag tog till med det... det kändes bara som att man bara tagit ett gult filter för marocko-scenerna och ett blått filter (eller skippat 85-filter eller hur man nu gjorde för film... jag minns inte just nu...) för nordiska scenerna och applicerat det ungefär lika nyanserat som tintningen på gammla stumfilmer... Men visst... jag är på gränsen till gnällig pessimist här också...

 

Sedan så är det absolut svårare att göra actiondialog på svenska. Men det går inte att veta hur det blir innan det är klippt och ljudlagt. Helt omöjligt. Det där med mössen lät ju lite löjligt, har inte hört det innan. Men det är i klippningen dialoger blir bra, så är det bara. Även i stora Hollywoodproduktioner. Det finns mängder av fånig dialog i Sagan om ringen som blir magiska i färdiga filmen.

 

Du har troligen rätt. Och det finns ju ett ordspråk i stil med att ett manus måste vara ett rent mästerverk för att den ska klara sig igenom alla förvanskningar en inspelning. Men jag har sett alltför många svenska försök för att känna igen tendenserna som denna filmen dras med i trailern...

Så jag vidhåller absolut att det är omöjligt att sitta på en produktion och lyssna på vad skådisarna säger och ha någon som helst uppfattning av hur det blir. Om man inte är regissör, producent eller möjligen, till viss del, har en huvudroll.

Läste på en hemsida där dom visade affischer på The Green Mile och Ballistic med undertexten "some films can be saved in post and some have no hope from the beginning"... om jag nu minns korrekt. men andemeningen gick ju hem.

 

Och som jag skrev förut så ska jag ju ändå se filmen för att se slutresultatet och hur mycket jag än må gnälla och skälla på fotot och dialogen så gör det ju ändå inte ett jota...

 

Också har jag ju ändå inte sagt något om casting och skådespel, förutom min kommentar förut om att man talade engelska... Men så har jag ju inte läst boken så jag undviker dessa områden eftersom jag inte ens vet vad det röda håret har med tjejens namn att göra (jag har själv föredragit brunetter apropå Jawo's kommentar;)). Och jag måste hålla med Jawo om att det finns alltför få svenska skådisar jag skulle köpa en biljett för att se just nu... Jag minns inte när jag sist köpte biljett för att se en svensk på bio... Det är ju mest bara stockholmsbrats som jag inte kan relatera till för fem öre ändå:(.

 

Nu ska jag lägga mitt negativistiskt osande sinne till vila och sova inför morgondagens lektioner...

Länk till kommentar
Share on other sites

Även om jag faktiskt blev lite besviken på riktigt (är nog lite mer förtjust i rödhåriga än andra) så var det inte så seriöst menat. Men märkligt är det. Hur jobbigt är det att färga håret eller bära peruk? Ännu mer märkligt blir det med tanke på hennes namn.

 

Och med tanke på att cecilia blanka har brunt, med lite vilja antydan till rött, hår blir valet faktiskt ännu märkligare...

 

EDIT: Aha, såg på hemsidan att hon bara får heta Cecilia Algotsdotter i filmen. Så hon får nog aldrig namnet Rosa helt enkelt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja... men vid det här laget borde väl effektscenerna vara "låsta" och tillräckligt finnas för lite PR-material... Och avsaknaden av PR-kampanjer (förutom det lokala riddarjippot som ändå bara en handfull kommer att få se i götet) ger ju vissa antydningar på att det inte finns så mycket mer att se...

 

Håller helt med om att det är en talanglös marknadsföring. Sidan har för satan fortfarande nästan bara "kommer snart" länkar. De hade ju en klippning klar för ett bra tag sedan som censuren tvingade bort nästan en minut ur. Vilket blir fånigt när man tänker på att tex War of the worlds, en film jag tyckte var rätt otäck. Iofs vet jag ju inte hur splattig klippningen var, men det är ändå rätt mycket som togs bort... Larv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...