Gå till innehåll

Black and white (hollywoodfilm)


Recommended Posts

Isåfall undrar jag vad du hade förväntat dig :P De här är bland annat ett forum för att hjälpa varandra, ge tips och råd och dela med sig av erfarenheter. No offence men ditt första inlägg kändes lite väl "f*n vad jag är bra, hylla mig". Vad jag säger är att du kunde ha formulerat dig annorlunda för att får bättre respons, inte många människor gillar folk som ger intrycket (säger inte att du är de) att vara väldigt självupptagen, syftar då mest på kommentaren "kan aldrig få nog av bekräftelse".

 

Men lycka till o hoppas de blir nått av filmen i såfall då, nått måste man se klockan 2 mitt i natten om några år ;) O jag menar inte de som något negativt, de är oftast då jag sitter o glor på hyrfilm, alternativt TV ^^

 

Håller med! Bra manus, mycket B också. Men varför skriva på voodoofilm om detta? Kan delvis vara det dummaste man kan göra om man håller på att sälja ett manus (Kan bli stulet). Om jag var du (Ryan_screenwriternågonting) så skulle jag fortsätta klura på filmidéer och försöka att inte se ned på andra som försöker! :)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

90 grand... Seriöst, hoppas du lyckas. Och orig. titelen.. Sätt dig i en soffa i en kvart och tänk över namnet, "Black and White, är det ett bra namn till manuset? Kanske borde byta den till "Drugwar" elr nåt liknande, elr kanske "Drug Gangsters" hmm..." Tänk över namnet. Om det är bra eller dåligt kan väl bara du (Och fimbolaget...) avgöra...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

jag har en jättebra idé till en fet jävla hollywood film.

 

I sverige sitter en idiot och skriver på ett forum att han har sålt sitt manus till ett bolag i USA . Han råkar lägga ut manuset på internet och kan absolut inte få bort det. Han Börjar skrika och slå sönder grejer i sitt rum . Hans mamma ropar

att han ska sluta och ta medicinen i stället. Han lyssnar på sin mamma och tar medicinen och sköljer ner tabletten med blådåre från hemköp som han köpte dagen innan. Sen lägger han sig ner för att hitta på något nytt att skriva om på forumet. Han såg Batman igår kväll och tänker att han jätte gärna skulle vilja vara super hjälte. Idioten somnar. När han vaknar upp kommer han värld vara något helt nytt.

 

Fortsättning följer

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

jösses!

 

ja blir helt häpnad över er allihop. kom precis på mig själv med att sitta med öppen mun efter att ha läst era svar. och jag vet inte ens vart jag ska börja och är ganska säker på att det inte spelar någon roll.

 

Helt galet(!) roligt att du har sålt ett manus för nästan en mille, my fucking god! Jag är knappast nån manusförfattare, men vad jag förstått är detta en väldigt väldigt sälsynt händelse, så stoort awesomness grattis!

 

En användare postar sin success bland andras failures, och vad får han för svar? My god, ett mer glasklart avundsjukefall går inte att hitta, ni verkar t.om. ha intern-pesimism ("Okej. Då var det bekräftat. Johan Haert är tillbaks."), men varför? Om ja vore ni hade jag vart nyfiken på detaljer, som fick du kontakt med usa, hur gjorde du, vad är din hemlighet! :)

 

Dudes, gå ut i vädret, träffa andra människor eller en doktor för att, seriously, ni mår inte bra :/ Jag snackar om dig (imcereal) framför allt, dig (team faggot) dig (gurravlb) dig (Ashlor).. å nån mer..

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar negow! :) Men jag vet ju redan vilka losers det är så jag orkar inte "försvara" mig längre.. :P Men forumet är rätt ok ändå.

Men, det är inte en så JÄTTE big deal med den summan faktiskt, då man jämför med summor som amerikanarna ofta får för sina manus. det är ofta ett par gånger större, om inte ibland tiotal gånger större summor.

 

 

PS.

WingDing, vem syftar du på?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Hello Ryan, this are James Cameron. I like yours style. I is stopping by becouse I have an very good movie script wich has to get written finished. I was hopeing you could help me with it. I sent big plane to get you, if you likes girls to I can fix it for you. This might sems to good too be true, but it is not. I give my signature below as confirmations. Locks forwards to see you.

 

Yours sinserly

James Cameran

Länk till kommentar
Share on other sites

Hello Ryan, this are James Cameron. I like yours style. I is stopping by becouse I have an very good movie script wich has to get written finished. I was hopeing you could help me with it. I sent big plane to get you, if you likes girls to I can fix it for you. This might sems to good too be true, but it is not. I give my signature below as confirmations. Locks forwards to see you.

 

Yours sinserly

James Cameran

 

LOL. Fruktansvärt galet roligt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Faktiskt ;)

 

Men vad är det egentligen Linusss vill ha sagt? Att han är en patetisk jävel som tror så lite om sig själv att han tror att alla är så misslyckade kräk som han själv?

Undrade lite, har du publicerat något manus här på Voodoofilm som går att kika på? Vore kanske intressant att få läsa något av dig, om du nu lyckats sälja långfilmsmanus till Hollywood, och inte bara lösryckta idéer.
Länk till kommentar
Share on other sites

Faktiskt ;)

 

Men vad är det egentligen Linusss vill ha sagt? Att han är en patetisk jävel som tror så lite om sig själv att han tror att alla är så misslyckade kräk som han själv?

 

Nej, bara för att man ifrågasätter orden från självaste Ryan_screenwriter så är man varken patetisk eller avundsjuk. Din stil tyder på att du är ett troll som bara vill vara lite rolig. Men låt oss nu säga att det du säger är sant. Låt oss anta att du har sålt ett manus. Låt oss anta att det här är internet. Låt oss anta att hälften som skrivs på internet inte stämmer. Låt oss anta att Ryan_screenwriter är helt anonym och okänd. Låt oss anta att att du inte kan lägga fram något som tyder på att detta stämmer. Låt oss anta att du kommer komma med ett dumt svar på detta inlägg och totalt ignorera det jag säger.

 

Nej du, är det någon som är patetisk så är det nog du. Schack matt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, bara för att man ifrågasätter orden från självaste Ryan_screenwriter så är man varken patetisk eller avundsjuk. Din stil tyder på att du är ett troll som bara vill vara lite rolig. Men låt oss nu säga att det du säger är sant. Låt oss anta att du har sålt ett manus. Låt oss anta att det här är internet. Låt oss anta att hälften som skrivs på internet inte stämmer. Låt oss anta att Ryan_screenwriter är helt anonym och okänd. Låt oss anta att att du inte kan lägga fram något som tyder på att detta stämmer. Låt oss anta att du kommer komma med ett dumt svar på detta inlägg och totalt ignorera det jag säger.

 

Nej du, är det någon som är patetisk så är det nog du. Schack matt!

 

 

Låt oss anta att låt oss anta att låt oss anta att "låt oss anta" verkligen förstörde ditt inlägg. Annars har du en del poänger!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...