Gå till innehåll

Black and white (hollywoodfilm)


Recommended Posts

Hahah. Okej, jag tror inte detta voodoofilm var något för mig. Efter mitt nästa manus som jag antagligen får en betydligt större summa för så flyttar jag nog dit, bort från amatörerna som är för trångsynta för att tro att någon faktiskt KAN lyckas;)

 

Ni får ha det bra. Tackar för stödet och hoppas att ni laddar ner filmen från internet om inget annat!

 

P.S. Bra idé det där med begravninsentreprenören/seriemördaren... originellt.

 

Okej. Då var det bekräftat. Johan Haert är tillbaks.

Länk till kommentar
Share on other sites

Isåfall undrar jag vad du hade förväntat dig :P De här är bland annat ett forum för att hjälpa varandra, ge tips och råd och dela med sig av erfarenheter. No offence men ditt första inlägg kändes lite väl "f*n vad jag är bra, hylla mig". Vad jag säger är att du kunde ha formulerat dig annorlunda för att får bättre respons, inte många människor gillar folk som ger intrycket (säger inte att du är de) att vara väldigt självupptagen, syftar då mest på kommentaren "kan aldrig få nog av bekräftelse".

 

 

Förstår att det verkat så, kunde ändrat "bekräftelse" till respons... Glad för att ni har svarat i alla fall och önskar er lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med MovieMaker helt och hållet. Läser man ditt första inlägg får man verkligen vibben "Fan vad bra jag är, hylla mig".

 

Sen hjälper det inte att du säger lite halvt skumma saker som att de redan söker regissör men att du söker nya bolag som kan lägga högre bud? :S

(Vilken människa skulle inte kasta sig över de pengarna för sitt första manus?)

 

Men aja hoppas det går bra med allt iaf, och OM det är sant så har du en jävligt bra början på en förhoppningsvis framgångsrik karriär.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om det nu säger är sant och du vill boka möten för att försöka få fler bud så är du välkommen att bo i min lägenhet i L.A. Jag håller själv på med ett amerikanskt manus just nu (draft 2).

 

Ett tips; håll dina kommande idéer till manus hemliga även om du registrerar dem på WGA eller liknande:)

 

Hoppas att du lyckas sälja det!

Länk till kommentar
Share on other sites

Om det nu säger är sant och du vill boka möten för att försöka få fler bud så är du välkommen att bo i min lägenhet i L.A. Jag håller själv på med ett amerikanskt manus just nu (draft 2).

 

Ett tips; håll dina kommande idéer till manus hemliga även om du registrerar dem på WGA eller liknande:)

 

Hoppas att du lyckas sälja det!

 

Tjena.

 

Tog inte det med att bo hos dig så seriöst men skulle väldigt gärna vilja veta hur du skaffat lägenhet osv. och hur du tycker att det är att bo där. Var exakt bor du? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej allihopa! Detta är mitt första inlägg på Voodoofilmforumet. Har tidigare bara surfat runt och njutit av alla sköna inlägg! Men nu kunde jag bara inte hålla mig :)

 

I alla fall...

 

OM din film nu ska heta Black & White, så kom jag på en kanon idé! Varför inte låta Jack Black (svartmålad, som Downey Jr i Tropic Thunder) spela Dwain, mot Jack White (Sångaren i White Stripes för er som inte vet) som spelar Paul. Då skulle det vara Jack Black mot Jack White. Black & White! Och i slutscenen/försoningsscenen så ska de naturligtvis dansa med varandra, till Michael Jacksons hit Black or White! Där har du din blockbuster!

 

Yeeeeey

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej allihopa! Detta är mitt första inlägg på Voodoofilmforumet. Har tidigare bara surfat runt och njutit av alla sköna inlägg! Men nu kunde jag bara inte hålla mig :)

 

I alla fall...

 

OM din film nu ska heta Black & White, så kom jag på en kanon idé! Varför inte låta Jack Black (svartmålad, som Downey Jr i Tropic Thunder) spela Dwain, mot Jack White (Sångaren i White Stripes för er som inte vet) som spelar Paul. Då skulle det vara Jack Black mot Jack White. Black & White! Och i slutscenen/försoningsscenen så ska de naturligtvis dansa med varandra, till Michael Jacksons hit Black or White! Där har du din blockbuster!

 

Yeeeeey

 

Oh, jag gillar det!

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte detta gjorts redan i Face Off? -Same same but different, behövs dock inte mer för att man skall kunna göra en ny rulle på det. Jag stör mig faktiskt mer på manusförfattaren än på manuset! :)

 

Var reggar man ett manus egentligen? -Kan man läsa manus där?

 

/Mr H

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej allihopa! Detta är mitt första inlägg på Voodoofilmforumet. Har tidigare bara surfat runt och njutit av alla sköna inlägg! Men nu kunde jag bara inte hålla mig :)

 

I alla fall...

 

OM din film nu ska heta Black & White, så kom jag på en kanon idé! Varför inte låta Jack Black (svartmålad, som Downey Jr i Tropic Thunder) spela Dwain, mot Jack White (Sångaren i White Stripes för er som inte vet) som spelar Paul. Då skulle det vara Jack Black mot Jack White. Black & White! Och i slutscenen/försoningsscenen så ska de naturligtvis dansa med varandra, till Michael Jacksons hit Black or White! Där har du din blockbuster!

 

Yeeeeey

 

 

Ganska kul faktiskt, om det skulle gå ihop :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte detta gjorts redan i Face Off? -Same same but different, behövs dock inte mer för att man skall kunna göra en ny rulle på det. Jag stör mig faktiskt mer på manusförfattaren än på manuset! :)

 

 

Mja, i Face Off är det ju mer god blir ond och ond blir god, här är det att de bara byter från någon ond (eller om du knarkar, god) till en annan. Ändå kontraster.. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjena.

 

Tog inte det med att bo hos dig så seriöst men skulle väldigt gärna vilja veta hur du skaffat lägenhet osv. och hur du tycker att det är att bo där. Var exakt bor du? :)

 

 

Fixade lägehetet liksom man fixar lägenhet i Sverige. Man hyr en!

Orange County.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Oj, du är fortfarande kvar här:)

I feel sorry for you

 

 

PS.

Manus sålt för 861.000SEK!

 

 

Du borde nog börja fantisera lite du med så du kommer någon vart..

 

Varför tycker du synd om folk som läser din egna tråd?

 

Hittils har du inte kunnat lämna några som helst bevis på att budet du fått är på riktigt, att produktionsbolaget är på riktigt eller att ditt manus överhuvudtaget ens existerar. Ändå menar du att jag till exempel borde vara "avundsjuk".

 

Inte förän du lyckas producera fram något slags bevis eller underlag för det du säger stämmer, finns det absolut ingenting att vara avundsjuk på. Hittils tycker jag verkligen bara synd om dig. (Men ja kan ändå inte dra mig från att gotta mig i denna absurda mytoman-tråd)

 

Så nu när du sålt ditt manus, tycker jag det vore god sed att du lägger upp ett litet utdrag ur det här så vi kan få läsa hur ett en-miljon-kronors-manus ser ut. Så kan vi lära oss, och själva "börja fantisera lite så vi kommer någon vart.."

 

Om du slingrar dig iväg från det här också, så tycker jag att vi ska se det som en tydlig signal över att du har bluffat alltihopa. Troligen för att ditt självförtroende är så otroligt lågt.

 

Nu ser jag fram emot att läsa lite ur den nya hollywood-filmen "Black and White"!

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför tycker du synd om folk som läser din egna tråd?

 

Hittils har du inte kunnat lämna några som helst bevis på att budet du fått är på riktigt, att produktionsbolaget är på riktigt eller att ditt manus överhuvudtaget ens existerar. Ändå menar du att jag till exempel borde vara "avundsjuk".

 

Inte förän du lyckas producera fram något slags bevis eller underlag för det du säger stämmer, finns det absolut ingenting att vara avundsjuk på. Hittils tycker jag verkligen bara synd om dig. (Men ja kan ändå inte dra mig från att gotta mig i denna absurda mytoman-tråd)

 

Så nu när du sålt ditt manus, tycker jag det vore god sed att du lägger upp ett litet utdrag ur det här så vi kan få läsa hur ett en-miljon-kronors-manus ser ut. Så kan vi lära oss, och själva "börja fantisera lite så vi kommer någon vart.."

 

Om du slingrar dig iväg från det här också, så tycker jag att vi ska se det som en tydlig signal över att du har bluffat alltihopa. Troligen för att ditt självförtroende är så otroligt lågt.

 

Nu ser jag fram emot att läsa lite ur den nya hollywood-filmen "Black and White"!

 

 

Orkar inte längre slingra mig. Har haft pengar innan dessa 800k så det är inte så stor grej, dock kul att det går bra för mig tycker jag själv.

 

Vill bara höra med dig, hur ser dina utsikter ut inom manusskrivandet? Bara undrar, då du har mycket opinions om mig :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...