Norbert Postad 21 april 2007 Postad 21 april 2007 Och nu är det även klart att del 4, 5 och 6 ska komma.Härligt! 0 Citera
ratboy303 Postad 3 maj 2007 Postad 3 maj 2007 Recension av filmen: http://tommy-movie.blogspot.com/2007/04/spiderman-3-biorecension.html 0 Citera
tomgrejs Postad 4 maj 2007 Postad 4 maj 2007 sam raimi visar återigen att han är en av världens bästa regissörer just nu. kanske lite väl klychig på sina ställen men så underbart bra. spindelmannen kännslan är total. med en riktigt grym handling, precis vad man förväntade sig, lika bra som tvåan om inte snäppet bättre. tänk om man var yngre och fick se dagens superhjältefilmer,. då skulle spindelmannen skulle vart idolen för all framtid. bara att bocka och buga. 9/10 lätt hoppas nu att det inte blir en kassako av det här framöver, endera gör toby, kirsten och sam en uppföljare, eller så är det här en riktigt grym avslutning på spindelmannen för den här gången. 0 Citera
Magnuz Postad 5 maj 2007 Postad 5 maj 2007 Jag såg spiderman 3 igår. Det var en av dom bästa filmerna jag har sätt!!! Alla som inte ha sätt den måste se den 0 Citera
D_Odell Postad 5 maj 2007 Postad 5 maj 2007 Kan ni inte motivera er mer. Då nästan hela elit media koren ger filmen medelmåttigt betyg. Alltså inte så bra... Vad finns det mer än effekter? Filmens kostnad är ett skämt enligt mig. Jag kan förstå kostnaden för Titanic och Sagan filmerna men för denna? 0 Citera
Magnuz Postad 5 maj 2007 Postad 5 maj 2007 Kan ni inte motivera er mer. Då nästan hela elit media koren ger filmen medelmåttigt betyg. Alltså inte så bra... Vad finns det mer än effekter? Filmens kostnad är ett skämt enligt mig. Jag kan förstå kostnaden för Titanic och Sagan filmerna men för denna? Jag har för mig att det var svin dyrt att hyra eller stänga av gatorna i New York när dom spelade in filmen. "Vad finns mer än effekterna" det hella går ju nästan ut på effekterna annars var det den roligaste spiderman filmen av dom som har gjorts 0 Citera
Spartacus Postad 5 maj 2007 Postad 5 maj 2007 Bra popcorn-rulle helt klart, inget mer dock Btw, jag dog av skratt när han blev emo 0 Citera
D_Odell Postad 5 maj 2007 Postad 5 maj 2007 Jag har för mig att det var svin dyrt att hyra eller stänga av gatorna i New York när dom spelade in filmen. "Vad finns mer än effekterna" det hella går ju nästan ut på effekterna annars var det den roligaste spiderman filmen av dom som har gjorts Så du tycker inte att man kan kräva lite mer för en film som kostar BMIt för Uganda, än pretentiöst effekter? Kan det skulle vara svårare för publik kanske att gå och se en sådan här film som kräver lite mer pussel? Lite mer fördjupning i hans egna känslor mm... 0 Citera
tomgrejs Postad 5 maj 2007 Postad 5 maj 2007 det jag blev mest imponerad över, och verkligen fick en wow kännsla över var alla kameraåkningar följande vår stjärna mellan husen. otroligt snyggt och välgjort. nästan så man själv är med och flyger. vilket iofs alltid har vart spindelmannefilmernas starka kort. det andra som var grymt var handlingen. att det inte var ännu ett så förutsägbart superhjälte tema. man hade sina aningar om vad som skulle kunna hända. men inget mer. hoppades på det bästa. och sen när det väl skulle skördas så blev det allt och så mycket mer. kanske är jag för lättpåverkad, men heltklart ett grymt jobb av manusförafattarna och regisören. specialeffekterna håller väl annars högsta klass, vilket de borde göra när de är en sån påkostad produktion. en enda gång lyste dataanimeringen igenom kort i några sekunder, annars är det verkligt. säger det igen. dagens barn ska vara glada att få växa upp med dagens superhjältar. 0 Citera
Disco Volante Postad 5 maj 2007 Postad 5 maj 2007 Jag är faktiskt lite besviken. 1 och 2 var klart bättre... 0 Citera
_nemo_ Postad 6 maj 2007 Postad 6 maj 2007 Även jag är grymt besviken.... Allt var ju en enda stor soppa. Manuset var riktigt kasst rent ut sagt. En massa onödiga scener, men som egentligen inte var det, de var TVUNGNA att vara där för att föra historien framåt, men eftersom filmen hade så jävla mycket sidohistorier så slängdes de fram utan motivering. Korta och rakt på sak. Kändes påklistrat. Sandman, Goblin och Venom. 3 skurkar i en film, tack vare det så fick ingen av dom en bra karaktärsfördjupning. Det har ju varit en av styrkorna i ettan och tvåan. Nej de borde bara använt sig av Sandman i denna, och låtit fyran enbart handla om Venom. Venoms scener kändes insatta i manus i efterhand. Sättet som symbioten kom till jorden och Peter var ju fan patetiskt! Peters dansnummer i jazzbaren, jag skäms..... Spidermans hopp och landning framför den amerikanska flaggan, jag kräks.... En annan sak är ju valet av skurkarna. Green Goblin och Doc Ock, var ju galna vetenskapsmän, som med hjälp av sin teknik blev som dom blev. Här i trean blev det helt plötsligt en Ghostbusters-film kändes det som. Det hade kunnat ordnas om varje skurk fick mer "screentime", mer fördjupning och bakgrund. Och vad hände med musiken??? Den var ju inte alls lika bra som förr och väldigt opassande, ibland kändes som att det var ett James Bond-soundtrack dom lagt på. 0 Citera
carbe Postad 6 maj 2007 Postad 6 maj 2007 Jag var otroligt nära på att se den igår, men avstod p.g.a tidsbrist. Men jag skall se den mycket snart! :p 0 Citera
Java ex Machina Postad 6 maj 2007 Postad 6 maj 2007 På tisdag blir det maraton med spider-man 1 & 2 här hemma, och sen trean på bio. 0 Citera
Max_H Postad 6 maj 2007 Postad 6 maj 2007 Såg den idag... det var underhållning Formulär 1A á la Hollywood och iofs aldrig tråkigt. Håller i övrigt nästan till punkt och pricka med Nemo så ngn mer beskrivning behövs inte. Tyckte James Franco som New Goblin/Harry funkade ganska bra... Ang musiken... var det Danny Elfman i första? Här var det ju bara "Original score" som han gjort... /Max 0 Citera
_nemo_ Postad 7 maj 2007 Postad 7 maj 2007 Ang musiken... var det Danny Elfman i första? Här var det ju bara "Original score" som han gjort... Aha, där har vi förklaringen. Kollade Imdb nyss. Och visst är det så att Danny Elfman inte längre gör musiken. 0 Citera
Team_fagott Postad 7 maj 2007 Postad 7 maj 2007 Många starka scener. Några andra oehört pinsamma. Men överlaga fick jag det jag ville. Drama och action och lite humor (än dock lite väl töntig ibland) Påpekas bör att spider man är en gammal idol till mig. Jazz scenen var helt flippat störd. Likaså Peters patetisk Emo grej. Men samtidigt så träffande. Fast jag tror att jag gillade det på något vis. fast dansen skulle dött redan i manus utkastet. Som nämts en härlig popcornrulle. Men betydligt svagare än föregångaren. Den förtjänar inga Oscarnomineringar, men väl en plats i min dvd hylla (åtminstone i trilogiform) 3/5 ger jag Spiderman 3 0 Citera
Disco Volante Postad 10 maj 2007 Postad 10 maj 2007 Även jag är grymt besviken.... Allt var ju en enda stor soppa. Manuset var riktigt kasst rent ut sagt. En massa onödiga scener, men som egentligen inte var det, de var TVUNGNA att vara där för att föra historien framåt, men eftersom filmen hade så jävla mycket sidohistorier så slängdes de fram utan motivering. Korta och rakt på sak. Kändes påklistrat. Sandman, Goblin och Venom. 3 skurkar i en film, tack vare det så fick ingen av dom en bra karaktärsfördjupning. Det har ju varit en av styrkorna i ettan och tvåan. Nej de borde bara använt sig av Sandman i denna, och låtit fyran enbart handla om Venom. Venoms scener kändes insatta i manus i efterhand. Sättet som symbioten kom till jorden och Peter var ju fan patetiskt! Peters dansnummer i jazzbaren, jag skäms..... Spidermans hopp och landning framför den amerikanska flaggan, jag kräks.... En annan sak är ju valet av skurkarna. Green Goblin och Doc Ock, var ju galna vetenskapsmän, som med hjälp av sin teknik blev som dom blev. Här i trean blev det helt plötsligt en Ghostbusters-film kändes det som. Det hade kunnat ordnas om varje skurk fick mer "screentime", mer fördjupning och bakgrund. Och vad hände med musiken??? Den var ju inte alls lika bra som förr och väldigt opassande, ibland kändes som att det var ett James Bond-soundtrack dom lagt på. Håller helt med, förutom Bond-soundtrack-delen :p Och tycker soundtracket var rätt bra/okej, ett visst tema som jag gillar användes ganska mycket, så det var positivt :) (vet inte vad det heter) 0 Citera
Anna_Dea Postad 10 maj 2007 Postad 10 maj 2007 Var ju den sämsta j*vla dramaturgin hittils i år. Vad fan har Raimi gjort med Venom? Och hela slutet stickte skit rakt igenom. Jag menar... Man känner absolut ingenting i slutet, och hela biosalongen satt och garvade. Vissa i publiken gav sarkastiska applåder under filmen, och det uppskattades tillochmed o_O Jag är grymt besviken, och hoppas Raimi kommer förbättra sig till S4. (om han nu kommer göra dem) 0 Citera
Ivan Postad 10 maj 2007 Postad 10 maj 2007 Var ju den sämsta j*vla dramaturgin hittils i år. Vad fan har Raimi gjort med Venom? Och hela slutet stickte skit rakt igenom. Jag menar... Man känner absolut ingenting i slutet, och hela biosalongen satt och garvade. Vissa i publiken gav sarkastiska applåder under filmen, och det uppskattades tillochmed o_O Jag är grymt besviken, och hoppas Raimi kommer förbättra sig till S4. (om han nu kommer göra dem) Raimi ville inte ens ha med Venom!!! Har inte sett 3an (tycker 1sög men 2 var helt okej) ´ser fram emot att se 3 den verkar helt okej. Jag tror inte att de kommer låta Raimi göra 4an personligen skulle jag "banna" honom för gott. Okej ja har pratat med mina kompisar som alla tydligen läst spiderman när de var små men ingen kommer ihåg Ben. Typ spidermans "kompis" eller nått, han hade liknande röd dräkt som Spiderman och en blå tröja o en spindel logga..är det bara jag eller fanns han ofta med i serietidningarna?? 0 Citera
Java ex Machina Postad 10 maj 2007 Postad 10 maj 2007 Jag tycker Spidey 3 har fått oförtjänt dålig kritik. Visst har den problem, men det hade verkligen ettan och tvåan med - ettan led stort av att ha släppts i samband med Matrix-uppföljarna stilmässigt, Green Goblin vet jag inte ens var jag ska börja med. Spidey 2 var en enorm förbättring, men där den hade problem hade den det Verkligen. Doc Ock har noll anledning till att bli ond, och ser man närmare på det så blir han det ju inte ens - det är hans armar som blir onda, han bara styrs av dem. Vad är den karaktärens mål? Att bygga en maskin med hjälp av Tridium. Men han skulle inte få någonting alls ut av att lyckas, så hela hans vilja, mål och motivation faller platt. Sen hans femminuters-monologer med sig själv (eller alla andra i den filmen som pratar med sig själva hela tiden) hade man med lite ansträngning kunnat skriva sig runt. Ett annat problem med både ettan och tvåan är att de flyter ihop och känns som samma film. Vi satt och hade ett maraton innan vi gick på bion häromdan och diskuterade ett tag vilken av filmerna hiss-scenen är i och ingen var riktigt säker först. Spidey 3 å andra sidan var klart jämnare och har inte samma återupprepningsproblem som tvåan led av (parker ser upp till en forskare som gör ett experiment på sig själv och blir ond medan han inte vågar prata med MJ. Vilken av filmerna är det?). Att trean inte hinner med lika mycket karaktärsutveckling hos skurkarna ser jag inte som en nackdel med tanke på hur de skött skurkarnas "karaktärsutveckling" i de två tidigare filmerna. Men den karaktär som verkligen gör en utveckling - Harry Osborne - gör det på ett riktigt bra sätt tycker jag. Dessutom gillar jag hur Sandman flyter bort på slutet. Det måste vara första superskurken i en superhjältefilm som kommit efter Burtons första Batman för 18 år sedan där inte skurken antingen dött eller blivit vanställd (med undantag av Mr Freeze i Schumachers Batman & Robin, men den filmen är bäst att glömma). Sandmans tragiska historia visar hur Raimi vill betona att brott är mer komplicerade än att en person är dum och gör dumma saker och det bästa är att döda den personen. Angående Parkers emo-pryl, visst var det cheesy när han kammade ner luggen det första han gjorde, eller lekte Saturday Night Fever på gatan eller The Mask i jazzklubben, men det var ju gjort med glimten i ögat. Såg ni inte hur tjejerna på gatan kollade snett på honom medan han trodde han var cool? Det var överdrivet och larvigt, men med flit och fan så mycket bättre än ännu en idissling av samma gräs vi fick svälja i ettan och tvåan. Rant over. 0 Citera
Team_fagott Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 Bra sagt Java. Folk som läst serietidnigen vet att Peter Parker kan vara rätt fånig ibland, man vet också att tidningen innehåller flera olika sidohistorier,som kan upplevas som överflödiga och röriga, fast för mig är det dom där berättelserna som är en av styrkorna i spiderman, dom gör honom mer levande, jag tycker Sam har fångat serietidnigens och Parkers själ ganska bra. För mig hade man gärna fått plocka ut ett par akraktärer som säkerligen bara var dittvingade av produktionsbolaget. 0 Citera
Java ex Machina Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 Folk som läst serietidnigen vet att Peter Parker kan vara rätt fånig ibland, man vet också att tidningen innehåller flera olika sidohistorier,som kan upplevas som överflödiga och röriga Ja, jo... För er som inte läst spider-man, här är några grejer som dykt upp: Spider-man åker till en annan planet tillsammans med alla superskurkar och alla superhjältar, och så krigar de; där får han sin svarta dräkt ur en äggmaskin. Farbror Ben och Faster May lever, men det visar sig att de bara är kloner. Spider-man får reda på att han själv är en klon. Kingpin skapar diverse superskurkar på olika sätt; vissa lyckade (Silvermane, en gammal cyborg-gubbe), andra mindre lyckade (Spot, dalmatinerskurk som har en egen prickig dimension). Norman Osborne blir Gröna trollet, Norman Osborne dör. Harry Osborne blir Gröna trollet (dog han? minns inte.) Någon som man inte får veta vem blir Gula trollet. Flash Thompson är Gula trollet. Någon annan blir Gröna trollet. Någon annan blir Gula trollet. Alla troll dör. Demontrollet dyker upp och det är han som tagit alla troll i besittning det är därför alla blir troll. Norman Osborne dyker upp igen, han var inte alls död han bara stod i duschen med Bob Ewing från Dallas. Norman Osborne dör. Igen. Doctor Octopus dejtar faster may. Peter Parker kan inte berätta för henne att han är spindelmannen, för det är skämmigt. Alltså, jag gillar verkligen Spider-man. Helt klart min favo superhjälte. Men man får ta det för vad det är. 0 Citera
Tomtebo Postad 15 maj 2007 Postad 15 maj 2007 Jag citerar Pablo fransisco (ståup komiker) " when the green goblin met spiderman he should said - Spiderman... You are a cockblocker!" Ne men ärligt.. jag tål fan inte sipderman trilogin, den är så otroligt pinsam... sorry ifall man inte håller med den stora skaran men ärligt? skärpning.. 0 Citera
Taste FX Postad 15 maj 2007 Postad 15 maj 2007 Jag tyckte spider_man 3 ägde. Fast det gick lite snabbt hur symbioten kom till och venom kändes mer som en sidokaraktär. Men nu börjar väntan igen. Om två år kommer spider man 4. Skurkarna i den kommer att vara Carnage och The lizard. Sam kanske funderar att ta med venom på något sett även fast Eddie Brook dog. En liten länk till Spider-man 4 http://www.imdb.com/title/tt0948470/ 0 Citera
_nemo_ Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 Allt det du säger om fyran är ju bara skitsnack....... Lösa rykten från något internetforum. Ingenting är klart. Vad jag vet så är ingenting ens påbörjat. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.