Gå till innehåll

Spider-Man 3


Eiik

Recommended Posts

Därför att han har sin symbiotdräkt. I serien gavs den till honom under Secret Wars 1, då han i strid blev av med sin vanliga dräkt. Secret Wars är en crossover i Marvel där massa hjältar och skurkar fördes bort av en allsmäktig varelse kallad The Beyonder för att slåss mot varandra. Spindeln gillade sin nya dräkt och tog med den tillbaka till jorden där han så småningom upptäckte att dräkten levde ett eget liv. Han gjorde sig av med dräkten som lackade ur och hittade en ny kompis i Eddie Brock, som då kom att bli Venom.

 

I filmen gissar jag på att man kommer på en ny förklaring till varifrån dräkten kommer. :)

 

EDIT: Kom just ihåg att det finns en festlig alternativ serie där Punisher och inte Eddie Brock får symbioten. Det skulle väl vara nått att se på film. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Ojojoj. Sam Raimi är verkligen så jävla grym på att göra film. Teasern till Spiderman 3 finns nu på nätet och den är så sjukt jävla bra.

 

http://www.kristiandavid.com/spidey/

 

Kommer senare idag upp på http://www.apple.com/trailers/

 

Jag skulle väl rekommendera att alla väntar och ser den på apple istället för den första länken, för kvalitén var inte den bästa.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=qwertyunion]den första länken funkar inte...:( och trailern finns inte på apple än...[/citat]

 

Hmm, första är körd i botten av alla geeks som vill se trailern. Så nu får man fint vänta på quicktime-versionen. Den kommer 2.30 idag stod det, vet inte vilken tid det är i Sverige?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=Speero]fick inte se lizard-man dock.[/citat]

 

Han är inte med i trean, eller var det bara en förhoppning du hade??[/citat]

det ska tydligen vara fyra skurkar enligt Avi Arad; Sandman, Venom, Green Goblin och en till som inte avslöjats än.

 

Lizard har förskuggats sedan film 1, så det lär väl bli honom. honom eller Man-Wolf, som förskuggades i Spider-Man 2.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina][citat=_nemo_][citat=Speero]fick inte se lizard-man dock.[/citat]

 

Han är inte med i trean, eller var det bara en förhoppning du hade??[/citat]

det ska tydligen vara fyra skurkar enligt Avi Arad; Sandman, Venom, Green Goblin och en till som inte avslöjats än.

 

Lizard har förskuggats sedan film 1, så det lär väl bli honom. honom eller Man-Wolf, som förskuggades i Spider-Man 2.[/citat]

 

Vet inte om man ska tro på det. Jag personligen är inte ens säker på att Venom kommer att vara med i trean. Eddie Brock är ju med, men frågan är om Venom kommer först i fyran? Dom har ju som sagt lagt ut hints på att Lizardman och Manwolf ska va med. Dom har även sagt att Bruce Campbell ska spela rollen som Mysterio. Och Cloe Sevigny har sagt att hon vill ha rollen som den yppiga blonda skureken i trean (Black Cat). Så jag vet inte vad jag ska tro. Tror filmbolaget "are fucking with us"

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina]att en massa fanboys sitter och fantiserar om bruce campbell eller vad Cloe vill är en sak, men om Avi Arad går ut med information till pressen så lär han ju inte ljuga. Kolla in trailern förresten, man ser tydligt att Venom är med.[/citat]

 

Det var Avi Arad som sa att Bruce Campbell skulle ha en cameo i trean som Quentin Beck (Mysterio). Cloe sa att hon varit på audition för Spiderman 3. Sen får man tro vad man vill utifrån det.

 

Och varför skulle inte Avi ljuga för pressen? Det är iaf inte bekräftat på hemsidan.

 

Vart ser du att Venom är med i trailern? Ok, jag ser Eddie Brock, jag ser den den svarta sörjan, men ser jag Venom? Nej..

Länk till kommentar
Share on other sites

Är ganska säker på att Venom är med i denna, kanske så ser man vid slutet när symbioten tar över hans kropp och blir Venom och har då en större roll i 4an.. Och jag tror att Lizard är med i 3an, Curt Conners var med i 2an och står att vara med i denna också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Detta är Casten:

 

Tobey Maguire - Peter Parker/Spider-Man,

Kirsten Dunst - Mary Jane Watson,

Thomas Haden Church - Sandman,

James Franco - Harry Osborn,

Topher Grace - Venom,

 

Dylan Baker - Dr. Curt Connors/The Lizard, !!!

 

Elizabeth Banks - Betty Brant

 

 

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror fortfarande att filmakarna har många cameos bara för att vilseleda tittare. Fast vem vet. Och jag tror precis som trancedanne säger, Venom kommer förmodligen bara vara med i slutscenerna, för att sedan ha en stor roll i fyran.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är en del 4:a bekräftad och har Raimi isåfall tagit på sig att göra den?

 

EDIT:

 

Kollade just trailern. Det verkar ju som att de visar scenen när Parker gör sig av med symbioten. I serien sker detta just i ett klocktorn då ljudet från klockan paralyserar den. Om det skulle ske precis i slutet av filmen känns det skumt att den scenen och Eddie Brock är med i teasertrailern. Då borde det väl snarare vara när han hittar symbioten.

 

Men man vet ju aldrig.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]Är en del 4:a bekräftad och har Raimi isåfall tagit på sig att göra den?

 

EDIT:

 

Kollade just trailern. Det verkar ju som att de visar scenen när Parker gör sig av med symbioten. I serien sker detta just i ett klocktorn då ljudet från klockan paralyserar den. Om det skulle ske precis i slutet av filmen känns det skumt att den scenen och Eddie Brock är med i teasertrailern. Då borde det väl snarare vara när han hittar symbioten.

 

Men man vet ju aldrig.[/citat]

 

Raimi och skådisarna har bara kontrakt på tre filmer, sen får man väl se vad som händer efter det. Jag hoppas att Raimi åtminstonde tar en paus innan Spiderman 4 och gör en del 4 i en annan filmserie först ;)

 

Vad jag hört nu så är scenen i klocktornet från slutet av filmen, man kommer få se Venom (som här är lite mindre än serietidningsversionen) en kort stund, för att sedan få se mer av honom i fyran. Symbioten är inte från rymden i filmversionen (vet inte hur det har löst den biten) och Brock är heller inte självmordsbenägen i filmen.

 

Scenen i slutet av trailern måste ju vara när symbioten tar Peter ut på en liten tripp när han ligger och sover och vaknar hängandes upp och ner, precis som i serien, underbart =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Många höjde ju på ögonbrynen efter att Topher Grace blev annonserad som Eddie Brock. Vad tycker ni nu då när det har sjunkit in lite grann?

 

Jag tycker ju fortfarande att han kanske är lite för ung och benig för rollen och han verkar ju inte ha pumpat upp sig avsevärt inför inspelningen heller. Men vi får väl se hur Raimi tänkt när filmen kommer. Venom ska ju tydligen vara i spidermans storlek, fast samma egenskaper som serietidningens dräkt, med tungan och allt. Vad tycker ni om det?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Många höjde ju på ögonbrynen efter att Topher Grace blev annonserad som Eddie Brock. Vad tycker ni nu då när det har sjunkit in lite grann?

 

Jag tycker ju fortfarande att han kanske är lite för ung och benig för rollen och han verkar ju inte ha pumpat upp sig avsevärt inför inspelningen heller. Men vi får väl se hur Raimi tänkt när filmen kommer. Venom ska ju tydligen vara i spidermans storlek, fast samma egenskaper som serietidningens dräkt, med tungan och allt. Vad tycker ni om det?[/citat]

 

Jag känner mig fortfarande lite tveksam. Men det är klart, om Venom ska vara lika stor som Spindelmannen kanske det funkar. Det gör mig egentligen inget om han är det, nu när du lugnat mig med att han ska sina rätta egenskaper iaf. Var lite orolig för att de bara skulle göra honom till en svart spindelman. Fast det tråkiga i att han inte är stor och krallig är väl att han kanske förlorar lite av sin brutalitet, vi får se.

 

Jaja, bara jag får se Venom på duken! En dröm sen länge. In Raimi we trust. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...