Gå till innehåll

Dagens gnäll


FarfarsFilm

Recommended Posts

vad fan är detta! ni snackar om svensson-bilar ! Var har ni kommit i livet om ni åker runt i en Opel, eller nåt att skit ?

Vanhedrande på detta forum.

Känner en killa som har svart Mercedes 23000 SEE svart. 3 kulhål blev hans död genom rutan. Länge leve hans släktingar och andra potatishandlare.

/nils

om jag inte minns fel så åker Ingvar Kamprad omkring i en gammal volvo 240... så svennigt det bara kan bli... men ingen kan ju klaga på att han är misslyckad;)

 

Vi ser bara mer värde i en trofast gammal bil än en sprillans ny bly-magnet med 10 000 tals kr per år för normal service, helt enkelt;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens Gnäll: ska hälsa på min morbror i avesta, och samtidigt åka till hedemora där farsan har anställningsintervju klockan 10:00, det betyder att vi ska åka runt 9:00, och då måste jag alltså gå upp skittidigt om jag ska hinna äta frukost och klä på mig... och på mitt höstlov och allt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är ledig en vecka. Ja just det ja, det här var ju tråden för gnäll. Ledsen att jag förstörde den negativa stämningen. ;)

 

Dagens Gnäll:

Hade inga ägg hemma idag så jag kunde inte baka en kladdkaka att äta upp helt själv :p

 

Kladdkaka, gaaaah!

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens gnäll..

Jag har ingen frukost eller mat överhuvudtaget hemma för jag är för lat att handla. Jag har 4 låtar som måste mixas klart men jag vill hellre kolla på gamla amerikanska ninjafilmer (och jag har inga...men jag har ett sug för de). Jag borde formatera min dator och installera om allt som jag planerat i 8 månader nu, men jag oooorkar inte. Jag orkar inte ens sitta rakt upp utan ryggen är så krökt att jag ser ut som en gigantisk ostbåge. Jag ska dj´a ikväll, men jag känner för att skita i de och kolla på de amerikanska ninjafilmerna som jag fortfarande inte har. Jag håller på att torka ut i munnen för att jag inte orkar gå och hämta vatten..

 

Så detta gnäll är eg en pik till mig själv för att jag är så jävla lat.. och för att mina föräldrar inte uppfostrat mig bättre utan skämde bort mig..

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens gnäll.

Efter 3 år så har jag fått kicken, tack o hej, vi behöver inte dig längre för vi ska spara in pengar och effektivisera (läs: Vi vill bli av med dig för att du vill få oss anslutna till facket)...

den som jobbat längst på stället med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj vad ni gnäller... sluta med det! Fan vad jobbigt det är med gnällisar. Ååååååhhhh!

 

Förövrigt får vil jag gnälla lite på västtrafik och spårvagnssystemet med tillhörande förare i Göteborg. Surare, tråkigare och mer bittra människor får man leta efter.

 

Kram

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens gnäll.

Efter 3 år så har jag fått kicken, tack o hej, vi behöver inte dig längre för vi ska spara in pengar och effektivisera (läs: Vi vill bli av med dig för att du vill få oss anslutna till facket)...

den som jobbat längst på stället med.

 

Bittert. LAS kan inte hjälpa till? Eller är man fucked om man inte har kollektivavtal?

Länk till kommentar
Share on other sites

Du är fucked. Dom har verkligen gått in för att ta bort mig.

Dom har försökt förr ett par gånge, varje gång har jag tryckt upp utskrivna papper från arbetsmiljölagen i ansiktet på dom och visat exakt vilken paragraf dom går emot.

men den här gången har dom gjort på helt lagligt vis.

.. efter min sista dag kommer nog sverige få veta vilket bolag dom ska bojkota och vad dom gör med sina anställda.. media media

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens gnäll.

Efter 3 år så har jag fått kicken, tack o hej, vi behöver inte dig längre för vi ska spara in pengar och effektivisera (läs: Vi vill bli av med dig för att du vill få oss anslutna till facket)...

den som jobbat längst på stället med.

 

Bizzart. Tragiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du är fucked. Dom har verkligen gått in för att ta bort mig.

Dom har försökt förr ett par gånge, varje gång har jag tryckt upp utskrivna papper från arbetsmiljölagen i ansiktet på dom och visat exakt vilken paragraf dom går emot.

men den här gången har dom gjort på helt lagligt vis.

.. efter min sista dag kommer nog sverige få veta vilket bolag dom ska bojkota och vad dom gör med sina anställda.. media media

 

Är lite i samma sits själv, inte riktigt samma, men liknande. Kommer bussa facket på dom innan jag säger upp mig. Bara för att sätta lite press på dom.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skäms så något enormt över att vara svensk.

 

Dagens gnäll är något mer än gnäll för mig, det är ett primalskrik ifrån botten av mitt hjärta. Jag är så förbannat trött på naiviteten i de svenska myndigheter vars beslut riskerar att ta död på personer som fanimig har byggt upp något bra.

 

Någon som jag arbetar med, känner och beundrar sitter i förvar på migrationsverket i Gävle. Han riskerar utvisning på grund av några personers totala brist på vett.

Torsdag den trettonde mars kom gränspolisen och plockade in honom, utan att göra det på sätt som följer de stadgar som finns. De beslagtog hans mobil och hade han inte hunnit att plocka ur sitt SIM-kort så hade han inte kunnat kontakta vänner som i sin tur kontaktade hans advokat. Jag är glödgande förbannad för att de tänker förstöra någons liv. Grattis svensk byråkrati och cynism, ni har givit mig ännu ett skäl att sparka uppåt och sparka hårt.

 

http://www.gd.se/Article.jsp?article=129321

 

http://www.gd.se/Article.jsp?article=129497

Länk till kommentar
Share on other sites

Miss_emma

 

Är det inte lite tråkigt att det endast är när det är någon som vi känner som det är läge att reagera?

Och hur viktigt är det att vara konsekvent som myndighetsutövare?

 

Din polare är säkert en underbar människa men ett besut är ju ett beslut. För alla de som redan utvisats på samma grunders skull vore det oerhört orättvist om man ändrade beslut för att det blev skriverier i det ensilda fallet.

Men på det personliga planet så är det naturligtvis en tragedi...

Det vore underbart om vi kunde hjälpa alla människor alltid men om vi skulle göra det nu så kan vi kanske inte hjälpa någon imorgon för pengarna tog slut.

 

Det är tråkigt när det blir så här. Det är mitt gnäll.

Det är inte schysst mot någon.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...