Gå till innehåll

Dagens gnäll


FarfarsFilm

Recommended Posts

Dagens Gnäll:

Är helt fast på Gta San Andreas, ska flyga med helikopter och skjuta sönder några parkerade bilar, sedan skjuta bilar som rör sig, det är det som är svårt. En gång klarade jag det, men inte nog fort för att klara flygtestet som var poängen att jag skulle klara.

Länk till kommentar
Share on other sites

fan... jag trodde sjukan var över... men nädå... har varit krasslig i halsen i över en vecka nu... och förkylnings-tabletterna jag tänkte köpa kostade ju för fan över hundra kronor för en liten burk! Nä, bara och bita ihop och rida ut den här sista perioden innan man ska tillbaka till Kalix för att reklamera kirurg-jobbet på onsdag...

 

Och nämnde jag att det är C-Arbete för fullt just nu? GAH! undersökningar hit och dit, enda roliga där är ju att vi lyckats få igenom ett ganska finurligt ämne att arbeta utefter "Ninjans och andra populära karaktärers förvandling i populärkulturen från rena rama tjuvar och spioner till dagens superhjältar"...

Länk till kommentar
Share on other sites

fan... jag trodde sjukan var över... men nädå... har varit krasslig i halsen i över en vecka nu...

 

Voodoo kanske? ... Som ett led i den där typen jmalmsten.s lilla kampanj?

 

En liten naken maquette av jmalmsten, tillsätt kalldrag - voila!

Länk till kommentar
Share on other sites

nämen... där sa du något... skrev inte Nicke92 nyligen om att han fixat en voodoo-docka som inredningsdetalj? "I'M ON TO YOU!!!" :p

 

nä skämt åsido... lite hostig just nu bara... halsen är bättre... Kanske man ska ner på Hemmakväll och köpa den där Shaw Brothers-boxen nu efter löningen... 299 kr för 5 remastrade klassiker med 5.1-ljud och anamorfisk 2.35-bild kan ju inte vara ett dåligt köp. Master Killer ska ju tydligen vara en stor Tarantino-favorit... och jag delar ju hans filmsmak såattsäga...

Länk till kommentar
Share on other sites

nämen... där sa du något... skrev inte Nicke92 nyligen om att han fixat en voodoo-docka som inredningsdetalj? "I'M ON TO YOU!!!" :p

 

nä skämt åsido... lite hostig just nu bara... halsen är bättre... Kanske man ska ner på Hemmakväll och köpa den där Shaw Brothers-boxen nu efter löningen... 299 kr för 5 remastrade klassiker med 5.1-ljud och anamorfisk 2.35-bild kan ju inte vara ett dåligt köp. Master Killer ska ju tydligen vara en stor Tarantino-favorit... och jag delar ju hans filmsmak såattsäga...

 

*visslar oskyldigt* ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Huvudvärk, denna jävla åkomma.

Hade jag druckit så hade jag haft förståelse men detta är ju orättvist. Tre dagars smärta och nästan ingen sömn.

Har käkat ett helt apotek men inget hjälper.

Någon som har några tips?

Kanske ska ringa en doktor imorgon...

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Huvudvärk, denna jävla åkomma.

Hade jag druckit så hade jag haft förståelse men detta är ju orättvist. Tre dagars smärta och nästan ingen sömn.

Har käkat ett helt apotek men inget hjälper.

Någon som har några tips?

Kanske ska ringa en doktor imorgon...

 

/KN

 

Det där med doktorn är nog att föredra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens Gnäll: Sov över hos en kompis igår och såg monthy pythons the meaning of life, The ringer och Sagan om de två tornen extended. När vi lade oss var klockan strax över fem på morgonen och det är skola imorgon, liiite svårt att somna tidigt idag bara... :S

Länk till kommentar
Share on other sites

Idag vill jag rikta ett fetgnäll till Överskottsbolagets giriga ägare.

 

Kortfattat: Eftersom ägarna vill ta ut mer i vinst, har de sagt upp en 75%-tjänst på samtliga ÖoBs varuhus. Det innebär att jag, till följd av "sist in-först ut", förlorar min anställning. Jag har jobbat där i 5½ år, men inte satt man säkert inte...

 

Så fr.o.m. mitten på juli är jag arbetslös. Jättekul. (Tänk på det, Shelly ;))

 

Redan nu är vi alldeles för få för att kunna hålla den ordningsstandard man vill ha i ett varuhus. Så hur dom tänker övergår mitt förstånd.

Nånstans är jag glad att det är jag som blev uppsagd, eftersom det kommer vara ett h-vete med de få tjänster som blir kvar. Det slipper jag vara med om! :D

 

Det känns skit iaf...

 

 

EDIT: ... eller så kanske det är precis den spark i rumpan jag behöver för att satsa på att bli professionell* manusförfattare, tillika framgångsrik! Toppen!

 

* i ordets rätta bemärkelse ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Får väl gnälla lite jag med då.

 

Jag ska:

 

Skriva om två manus litegrann som sen ska in till producenterna mina.

 

Skriva ett arbete om scientologi.

 

Skriva ett arbete om språksociologi.

 

Skriva en filmanalys ur en psykologisk synvinkel av "Dr Strangelove".

 

Skriva ett argumenterande tal, ämnet ska jag hämta ur boken "Nässlorna Blomma".

 

Allt detta ska helst göras innan fredag...suck......

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...