lilla_farbrorn Postad 14 november 2005 Postad 14 november 2005 Någon som ni alla kanske inte har insett så är det just nu när jag skriver 40 dagar kvar till julafton. Shiiit, de e ju typ imorrn! Vad önskar ni er i julklapp? Det behöver inte vara filmrelaterat (får såklart vara det), skriv det ni vill ha under granen/från tomtens säck helt enkelt. Min lista behövs definitivt göras längre men det jag kommit på är Ny bredare säng Battlefield II Peter Jackson Box Reservior Dogs Harry Potter and the Half-Blood Prince och den omöjliga drömmen: Digital Systemkamera Eventuellt fyller jag på :)
Quentrix Postad 15 november 2005 Postad 15 november 2005 hmm.. jag brukar önska mig pengar, så jag kan köpa vad jag vill ha. ska då bland annat köpa en extern hårddisk och dvd brännare. Sen blir det såklart lite film och så också.
Stålis Postad 15 november 2005 Postad 15 november 2005 Mest av allt så önskar jag mig fred på jorden! :) Det tråkiga är att jag har en standard önskelista varje år. T.ex. Whisky, Deo, strumpor och kalsonger osv. De grejjer jag verkligen vill ha är för tok för dyrt för tomten att komma med. Av någon anledning är dessa grejjer försedda med diverse knappar och drivs av el eller batterier. Sen kan ni ju dra era egna slutsatser. ;)
TDA Postad 15 november 2005 Postad 15 november 2005 Tror jag ska önska mig Dragonhead, verkar vara en trevlig film. Sen är ju biocheckar återkommande på listan. :)
LastonFilm Postad 15 november 2005 Postad 15 november 2005 Skulle vara riktigt fint om jag kunde få en Canon XL2 Men i så fall skulle man väl få vara utan något 20 jular framåt.
Black Star Postad 15 november 2005 Postad 15 november 2005 X-box 360 och en massa sköna metal plattor!
tomasz1985 Postad 15 november 2005 Postad 15 november 2005 Jag önskar mig en box med dekalogen filmerna av Kieslowski.
Twizz Postad 16 november 2005 Postad 16 november 2005 Ingenting just nu. För det jag vill ha kostar för mycket att få. Så det får jag köpa själv. Ny dator, dvd med hårddisk och dvdinspelning. Sen en plasma skulle inte heller sitta helt fel men den får vänta.
Haggan Postad 16 november 2005 Postad 16 november 2005 Visst julklappar hit och dit, jätte trevligt okey men det är så fruktansvärt jobbigt att springa runt och leta och tänka efter vad man skall ge osv. Det tar bort hela julefriden och lämnar stress och irritation efter sig. Därför har jag i år lyckats övertyga större delen av släkten att man bara skall ge en eller flera presenter till sig själv. Jättebra, man får vad man vill och alla andra får också vad dom vill, utan stress och onödigt grubblande. Så det jag kommer få är bla en rakapparat, jag skall in i lumpen i januari och vad jag hört är det rätt käkt med en rakapparat. Är det kanske nån som har något bra tips på vilka som är bra?
maxv Postad 21 november 2005 Postad 21 november 2005 Är det bara jag här som tycker julen är väldigt överdriven. Helt plötsligt så ska allt vara jättetrevligt, tillexempel på TV betér dom sig som om det aldrig har vart jul förut, och OJ så mysigt vi ska ha det! Men hallå, det är väl jul varje år ( om jag har fattat det rätt )?! Mitt förslag är att man borde ha jul typ var tionde år?! Och istället bara som tidigare nämnts köpa sej ngt eget fint och fläskigt dyrt varje år i slutet av december!
jonkanon Postad 21 november 2005 Postad 21 november 2005 Lugn och ro. Men folk uppskattar inte att man sätter sig själv på julen och dessutom mår bra av det. Socialt är det inte ok! Men jag ska nog fly under mellandagarna och bara softa. Annars vill jag också ha dyra saker. Plasma-TV och projektor. Ny dator vore skoj. Massor utav film. Nanny. En bil. Som ni ser så lutar allt mitt åt det egoistiska hållet. Jag jag jag...
lilla_farbrorn Postad 21 november 2005 Författare Postad 21 november 2005 Maxv, jag antar att du utsatts för någon traumatisk upplevelse runt jul. Personligen tycker jag att det är ljusningen i vintermörkret. Jesus skiter jag såklart fullständigt i, men gemenskapen i min familj och släkt blir alltid extra stark runt jul, sedan blir det ju ännu bättre när det blir julklappar, julmat och ledigt från skolan. Sen att det är någon jäkla blossom i tv istället för arne är ju illa, men kalle anka anser jag ändå inte vara någon tradition längre.. eller rättare sagt så var det arne som var traditionen.
Apeman90 Postad 22 november 2005 Postad 22 november 2005 Det är så svårt att önska sig saker nuför tiden. Men Harry Potter och halvblods-prinsen blir det. Också några filmer. Och En massa Gamecardes på WoW.
Lasse_laser Postad 22 november 2005 Postad 22 november 2005 [citat=jonkanon]Lugn och ro. Men folk uppskattar inte att man sätter sig själv på julen och dessutom mår bra av det. Socialt är det inte ok! Men jag ska nog fly under mellandagarna och bara softa. Annars vill jag också ha dyra saker. Plasma-TV och projektor. Ny dator vore skoj. Massor utav film. Nanny. En bil. Som ni ser så lutar allt mitt åt det egoistiska hållet. Jag jag jag...[/citat] Du har inte förstått julens budskap då ju ;) Men o andra sidan, är du glad sprider du säkert julglädje runt dig, dessutom så kan ju alla se dina filmer på din nya tv. Själv är jag rätt sugen på en helt vit och kall vidd så långt ögat når, tillsammans med några polare och snöskotrar.
John Postad 23 november 2005 Postad 23 november 2005 Jag önskar att det kunde vara trevligt att fira jul!
jmalmsten Postad 24 november 2005 Postad 24 november 2005 rent materialistiskt så tänker jag önska mig ekonomiskt oberoende... men man får väl ta det man har! Glad Påsk till er alla!!! :3
Lasse_laser Postad 25 november 2005 Postad 25 november 2005 [citat=jmalmsten]Glad Påsk till er alla!!! :3[/citat] Glad påsk? När är det påsk egentligen?
DeCaf Postad 25 november 2005 Postad 25 november 2005 Beror ju på om man får önska vad man vill eller sådant som folk faktiskt kan tänkas ge en. Om det är det sistnämnda så är det ingen idé att önska sig någonting för min del är jag rädd, inte om priset överstiger 50 kr iaf, så då hoppar vi det... Men annars... :) Digital Systemkamera CineAlta HD kamera med lite olika högvalitativa objektiv (En massa HD band till ovan kamera) En SteadyCam Massa lampor och stativ och grejer för filmproduktion Dollys, kranar... ett stort lager att ha allting i. Ny dator, lämplig för filmredigering... eller en liten renderingsfarm med flera datorer kanske... Högsta vinsten på lotto (då behöver jag iofs inte ovanstående prylar ;) Ny lägenhet Nya möbler Nya kläder Bil Ja... det var nog det... finns säkert lite till som man kan klämma in, men jag skulle nog bli ganska nöjd med ovanstående i alla fall! ;)
jonkanon Postad 18 april 2006 Postad 18 april 2006 Fasen oxå... Fick inget av det jag önskade, ens till påsk. :(
Java ex Machina Postad 19 april 2006 Postad 19 april 2006 Fred på jorden. Och en ny x-box. dock ej nödvändigtvis i den ordningen.
Den där därborta Postad 8 maj 2006 Postad 8 maj 2006 Om det var Jul om 2 dagar skulle jag vilja ha en grym foto kamera med olika linser och en massa glass! :D
jmalmsten Postad 9 maj 2006 Postad 9 maj 2006 wacom qintix 21", Komplett Red-system (kamera, linser, NLE lösning osv) allmän fri tillgång till ILM och allt sånt... men just nu siktar jag på en Wacom Intuos och ett jobb för sommaren ;)
Norbert Postad 11 maj 2006 Postad 11 maj 2006 Precis samma sak som förra året och året före det och året före det, osv osv - Draculas slott och en enorm kyrkorgel. Det kostar inget att önska sig...
Den där därborta Postad 13 maj 2006 Postad 13 maj 2006 haha :) Dracula skulle nog bli arg om du fick det O.o
Recommended Posts