Gå till innehåll

58° North - en kort actionfilm


Lasse_laser

Recommended Posts

Haha riktigt sjyaasst film! Kändes grymt counterstrike där ett tag! Jag gillar dörrsprängningen hur har ni gort den?

perspektivförskjutningen på den romantiska killen vid pelaren var snygg också! men shit vad kul den blev! haha Big Up!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=wääuu]Haha riktigt sjyaasst film! Kändes grymt counterstrike där ett tag! Jag gillar dörrsprängningen hur har ni gort den?

perspektivförskjutningen på den romantiska killen vid pelaren var snygg också! men shit vad kul den blev! haha Big Up![/citat]

 

Vi släppte dörren för hand, sen flyttade vi in väggen en bit närmre dörren,i datorn, så att det såg vanligt ut. Sen en massa rök och grejs digitalt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo]Du sade att ni skapade alla ljudeffekter själva, hur gjorde ni då skott ljuden? Spelade ni in rikiga vapen eller reproducerade ni den på något sätt?[/citat]

 

I grunden är det ett riktigt skottljud vi tog vid en skjutning (dåligt inspelad, så den är inte jättetydlig). på detta lade ljudkillarna studsljud från en basketboll och ballong som smäller (så att det blir lite bas). Och sist mekanikljud från air soft-pistolerna. Blanda detta i ett ljudredigeringsprogram.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Lasse_laser][citat=Jawo]Du sade att ni skapade alla ljudeffekter själva, hur gjorde ni då skott ljuden? Spelade ni in rikiga vapen eller reproducerade ni den på något sätt?[/citat]

 

I grunden är det ett riktigt skottljud vi tog vid en skjutning (dåligt inspelad, så den är inte jättetydlig). på detta lade ljudkillarna studsljud från en basketboll och ballong som smäller (så att det blir lite bas). Och sist mekanikljud från air soft-pistolerna. Blanda detta i ett ljudredigeringsprogram.[/citat]

 

 

Okej, låter tyvärr lite väl avancerat för mig. Får nog hålla mig till stulna ljudeffekter jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jävligt bra film! Jag har bara en fråga, var fick ni tag i all utrustning/vapen.

Håller själv på med en liknande film, fast vi har inte kommit fram till skjutscenerna än pga behov av utrustning.

 

Jag har också ett tips, använd inte stativ till skjutscener. Om man filmar

utan stativ så får man en mer spännande panik känsla.

 

Men annars så ägde filmen TOTALT!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...