Gå till innehåll

Kolla vad jag hittade. Buktalardocka.


gorse

Recommended Posts

I dag köpte jag nått riktigt onödigt på loppis. Jag vet inte vad jag skall ha den till, men efter tvättade kläder och reparerad rörlighet av munnen kommer den bli grym. Rätt stor docka faktiskt. Nästan lite läskig? Pris? 20 kronor. Den har hål i ryggen för att stoppa in handen i, och inuti finns reglage för munnen och ögonen. Reglaget är lite defekt, men jag tror jag kan laga det. Misstänker att bara fattas ett gummiband som torkat bort. Kläderna skall få en vända i tvättmaskinen och skall lagas lite med symaskin. Håret skall få en sväng med schampo. Sen är den nog att betrakta som ny. Nu gäller det att lära sig buktala. Ögonen är grymma, ser attans verkliga ut. Jag tror de är av glas och har riktig iris.

 

http://www.ida.liu.se/~gse/voodoo/docka.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

MAI? Matematiska institutionen? Hehe.

 

Fast igår kväll fick jag överaskande nog plocka undan dockan. Familjen tyckte den var läskig och hade något ont över sig. Dåligt omen, menade de. Nu bor den i en låda i garderoben. Vad synd.

Svårt att tro att tonåriga barn kan vara rädd för en docka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm, stoppade du den i en låda i garderoben....? Då är den säkert på bra humör nästa gång du tar fram den Gorse... Säker på att du vill ha den där? Inga konstiga ljud om nätterna?

 

Ha kameran redo när du tar fram den.... kan bli en schysst dokumentär.

 

;-)

 

Johan

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

vilken skräckhistoria=)

 

Ja, dockor är så läskiga, varför är det så? Vet jätte många som bara ryser när dom ser vissa dockor.

Ja, jag skulle aldrig vågat ta in den där i mitt hem, även om jag la in den i garderoben skulle

jag veta att jag var iaktagen av de där läskiga ögonen, hua..

 

 

..........och alla här på voodo som har tittat på bilden är också drabbade...snart...

Länk till kommentar
Share on other sites

ujujuj, faktiskt rätt så läskig. Man kan se framför sig hur den en mörk kväll börjar att röra på sig och viska "blandsaft, blandsaft" och när man försöker bli av med honom så börjar det komma samtal från telefonförsäljare fast man redan har anmält sig till nix. Ja, läskigt är det faktiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu är nog fan lös i alla fall. Min fru och jag såg spansktalande skräckis på teve. Efter filmen blev jag kvar i köket läsandes en tidning, medan min fru gick ner i tvättstugan. Vi bor i ett gammalt hus. Plötsligt börjar det knaka i väggarna som skräckfilmen vi nyss sett. Undrar var den där j*vla dockan tog vägen?

 

När jag ber min fru lyssna, säger hon: -Ropade du på mig för det där?

Varpå hon återvände till tvättstugan och jag satt där som en dummer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...