ChrisSFP Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 Var iväg med 2 skejtare (Adde och Bling) i helgen för att göra en liten memorial film om Tjernobyl Plaza som skall rivas för att bygga den nya vägen till Hisingen. Allt är filmat med Dollys och räls samt i HD. Kanske någon fler får upp hoppet om skateparken som helt och hållet är byggt på en rivningsplats av lokala åkare, det mesta är gjutet i cement som dessa betalat själva ur egen ficka. Kanske de ambitiösaste jag sett sen jag flyttade till Göteborg. Så jag tänkte att jag skulle knåpa ihop en lite film om det. Resultatet blev "Last Hour at Tjernobyl" Finns att se på http://www.skullfilms.se (är så sjukt besvärligt att lägga upp saker här) Filmens namn. Last Hour at Tjernobyl Musik. Bruce Springsteen - Magic Åkare. Adde och Bling Filmad och redigerad av. Christofer Thelin Speltid. 2 min 49 sek 0 Citera
Bleckert Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 Snyggt! härligt med långsat gående kamera och långsam musik till. blir ju betydligt snyggare än handkamera från en annan bräda! bra! 0 Citera
Rabies Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 Snyggt, lite skakiga åkningar ibland bara. Skulle varit skönt om ni hade gjort nån grej av det där med att det just va sista gången, istället för bara skate lägga in lite mer drama i det, kanske till och med ha med när åkarna kollar på när det rivs. Annars stiligt 0 Citera
beta75 Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 Jäkligt snyggt men jag (som inte åker bräda) saknade lite handling. /KN 0 Citera
ChrisSFP Postad 22 oktober 2007 Författare Postad 22 oktober 2007 Byggde klart dollyn dagen innan så var lite barnsjukdommar tyvärr, har dock bla fluid huvud på den och allt är byggd med moduler så den går hyffsat snabbt plocka isär och bygga ut om så behövs, väger inte mer än 6kg kanske, tyvärr var rälsen lite för smal så den ville nästan spåra ur, lite meck med det och därför ibland lite skak. Allt är filmat på 1 timme då det var ungifär den tiden som fanns kvar (först mörker sedan arbete hela veckan, rivingen skall påbörjas på torsdag i veckan tror jag) Så därför är det inte direkt någon fokus på åkningen utan mer på känslan av parken och hur roligt det är bara att latja runt i en centralt belägen park. Ska dock åka ut när de river det och filma så blir det kanske ett bidrag framöver i någon av de utlänska tävlingarna. Kul med åsikterna och att ni överlag verkar gilla den. Kommer ut på en del andra ställen under kvällen, förhoppnisvis i bättre kvalla. 0 Citera
Nicke_92 Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 askön film, riktigt snygga bilder, skön smutsig känsla, om du förstår hur jag menar, härlig att bara sitta och titta på utan att tänka något, ser ut som ett klipp ur någon reklam, fast i 2:45-min version. Riktigt snyggt! edit: måste tillägga: taskigt att riva stället!! 0 Citera
jimijames Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 snygg.. men lite för mycket dollyrunk.. ni hade ne bild som var lite skakig och "dålig".. lite mer sånt blandat med dollyåkningar och mer drama, så skulle den sitta klockrent för mig.. 0 Citera
ChrisSFP Postad 22 oktober 2007 Författare Postad 22 oktober 2007 Huum förstår också vad folk menade med skakigt.. Bara som notis är det inte alls så där ryckigt i filmen.. Myspace verkar mickla med filmen och nyckelframes så det blir nått galet.. attans kanske måste posta den på nån vettig sida iallafall. Kommer upp på Tacky.se ikväll.. 0 Citera
Octavianus Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 varför startar den inte för mig, är bara svart. Jag har spelaren instalderad men går ju inte. 0 Citera
Nicke_92 Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 Huum förstår också vad folk menade med skakigt.. Bara som notis är det inte alls så där ryckigt i filmen.. Myspace verkar mickla med filmen och nyckelframes så det blir nått galet.. attans kanske måste posta den på nån vettig sida iallafall. Kommer upp på Tacky.se ikväll.. nu ska du inte klaga, var stolt för fan, det här är bra! 0 Citera
Tomtebo Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 Skön film. börjar digga mer och mer skatefilmer :) 0 Citera
ChrisSFP Postad 25 oktober 2007 Författare Postad 25 oktober 2007 Om någon skulle vilja se den i lite mer vettig kvalla (iallafall .wma) http://streaming.tackyworld.com/66709.wmv 0 Citera
Octavianus Postad 25 oktober 2007 Postad 25 oktober 2007 den kunde varit mkt bättre utan alla åkningar. Vissa åkningar var befogade men många va onödiga, och gjorde att focus/intresset kom från åkaren, och man tittate efter vad som skulle komma in i bilden istället. Helt enkelt mindre åkningar och gör dom befogade istället. Lite mer variation mellan typen av klipp, och variation i höjd var kameran ska filma från, dvs ibland grodperspektiv, ibland från midjan ibland från ögonhöjd. 0 Citera
landen Postad 26 oktober 2007 Postad 26 oktober 2007 Fick länken av en polare, måste säga att jag ryser när jag ser den =) Skatade bara där en gång, men är uppriktigt ledsen för att kommunen väljer att riva detta. Skatar hellre där än någon betongpark. 0 Citera
Max_H Postad 26 oktober 2007 Postad 26 oktober 2007 Jag tycker den var skitsnygg. En sån film är ju mer fokuserad på stället än åkningen i sig, så jag saknade möjligen ännu mer "icke-skate" bilder (har aldrig sett i verkligheten heller...). Saknar gamla tider :( /Max 0 Citera
Errx Postad 28 oktober 2007 Postad 28 oktober 2007 mycket snygg! Vad har du filmat i för fps? 0 Citera
precision motion Postad 28 oktober 2007 Postad 28 oktober 2007 Mycket snyggt filmat, snygga färger och du lyckas förmedla en känsla. Imponerande! 0 Citera
jernby film Postad 28 oktober 2007 Postad 28 oktober 2007 en obehaglig känsla, jävla bra film ? Snyggt ;) ;) hur har du tänkt? namnet på filmen.o.s.v. ? /nils 0 Citera
ChrisSFP Postad 28 oktober 2007 Författare Postad 28 oktober 2007 Tackar för kritiken, jo tanken var väl ganska kort. Visa världen en skatepark som har väldigt mycket själ i sig. Asfaltsbergen i bakrunden gillar jag själv väldigt mycket. Att det är en höjd osv kan nog bero att hela filmen är filmad under tidspress på en timme och enbart jag som sköter allt. Så hade inte ens med mig ett stativ, bara dolly. Skateparken heter Tjernobyl Plaza och skall rivas, där av namnet. Last Hour at Tjernobyl eftersom det bara fanns en timme kvar att porträttera parken. Färgen hade jag klart för mig nån vecka innna jag drog iväg och filmade, det vara bara sätta sig ner och måla upp den i post efter, filmade i 50i som jag tagit ner till 25p med maximala färger och gamma för att ha så mkt som möjligt att jobba med. Samma med låtval osv, mkt förarbete hjälper. Sen var det grymt av Adde och Bling att få fram så många trick, även om det inte var huvudiden så höjjer det genomsnittet på filmen och den har fått en himla massa bra kritik runt om så jag är jätteglad och nöjd över projektet. Dolly var första dagen, fick klart allt kvällen före så allt var väl inte som jag ville men är ändå väldigt nöjd. 0 Citera
DanneMan Postad 6 november 2007 Postad 6 november 2007 åhhhhhhh vad grymk nu fick jag lite ny motivation thanx,,,,, Du har aldrig funderat på att filma w.surf? skicka ett pm i såfall så kan jag tipsa om Grymma dudes! 0 Citera
ChrisSFP Postad 14 november 2007 Författare Postad 14 november 2007 Kommer en ny film i dagarna som kommer direkt upp på Tacky.se och tackyworld.com (skriver även lite filmrecentioner på den sidan framöver osv) Denna gång är det en liten kortfilm från ett railsession här i Göteborg. 0 Citera
ChrisSFP Postad 14 november 2007 Författare Postad 14 november 2007 åhhhhhhh vad grymk nu fick jag lite ny motivation thanx,,,,, Du har aldrig funderat på att filma w.surf? skicka ett pm i såfall så kan jag tipsa om Grymma dudes! Surf vore kul, aldrig filmat det men havet är organiskt så det gillar jag =) Filmat partybåtar i Spanien förr.. det är väl närmaste jag kommer ;) 0 Citera
JRvideo Postad 14 november 2007 Postad 14 november 2007 mycket snygg! Vad har du filmat i för fps? Grym film, hoppas man kommer dit nån dag, Jag undrar samma sak, 25 fps? 0 Citera
ChrisSFP Postad 14 november 2007 Författare Postad 14 november 2007 Grym film, hoppas man kommer dit nån dag, Jag undrar samma sak, 25 fps? Tackar =) Tjernobyl finns inte längre, det revs veckan efter denna filmen filmades. Filmat i 50i, sen omsamplat till 25fps, tyvärr en miss där och körde ut det som 50i projekt igen så är nån skum halvlösning men verkar funka iallafall, missade det helt enda tills den redan fanns överallt så inte lagt mer tid på det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.