Jump to content

landen

Members
  • Posts

    118
  • Joined

landen's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

10

Reputation

  1. Jag märker nu även att jag har olika färger beroende på om jag spelar upp i FCP eller har bilden still. Ungefär en halv sekund efter att jag slutat spela upp så hoppar den tillbaka till den "rätta" färgen som jag korrigerat till.
  2. Jag har senaste versionen av FCP och försöker få till färgerna i exportering från FCP. Tanken är att jag ska få ut en okomprimerad QT, men hur jag än gör så blir bilden oftast för kontrastrik och alldeles för starka röda toner. Alternativt för matta färger. En sak som jag finner väldigt underligt är att samma inställning varierar extremt beroende på om jag tar "export to quicktime" alternativt "export using quicktime conversion" Alltså får okomprimerad QT 10bit olika färger, trots att det är samma inställning. Är det så att man inte kan lita på canvasen i FCP och helt enkelt får finna sig i att det inte stämmer vid export? Detta tycker jag då skulle tala för att mina filer skulle bli lika felexponerade, så jag funderar om det finns någon smidig lösning helt enkelt.
  3. Hur menar du? Även om den är gjord för APS-C så får man väl fortfarande räkna x 1,6?
  4. Jag har filmat säkert 50 DV-band skate med en panasonic gs-320 och var grymt nöjd med den. Tror du skulle vara det med, om vi snackar 2000kr En sådan hittar du för 1500kr på blocket. Såg inte din något strama budget först, läste lite för snabbt. Du hittar inget vettigt ned 60fps för det priset... http://www.blocket.se/stockholm/Panasonic_NV_GS_320_miniDV_28998575.htm?ca=13&w=3 Nästan allt här är filmat med en sån. http://www.youtube.com/user/237se#p/u/6/10leMJf0FWk
  5. ingen av dom klarar 60fps, sen skulle jag undvika allt som har med band att göra.
  6. Jag tycker du ska köpa ett Sigma 30mm f1,4. Egftersom kameran ej är fullformat så bli den ju som 50mm på riktigt :)
  7. Blev ombedd att åka till tippen med diverse prylar, bland annat en fullt fungerande Sony DXC-30P med en Canonglugg, sökare o allt. Känns ju tyvärr som användingsområdet är aningens begränsat. Vad tror ni? Jag funderar på att bygga om sökaren så det passar min D90. Det är allt jag kommer på. http://www.actionboyz.de/index_htm_files/DXC30_2.jpg
  8. Kan du få HD-signal från 550D under filmning, eller är monitorn SD?
  9. Hur funkar fattningen till en sådan NEX10, möjligt att plocka på Nikon, Canonlinser? Det har ju för mig varit den största fördelen med att filma med Canons 7D, 5D och 550D. Att ha möjlighet att ena dagen plocka på en Nikon 70-200 2,8 och andra dagen en Canon-fisheye. Optimala är ju typ en RED-scarlet med adapter för Nikon och Canon-gluggar.
  10. En Canon 550D med ett all round objektiv. http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=10433947 Ett fint stativ http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=5875251 En bra mic http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=4284553 11 785,00 SEK Och vet du vad? Allt är då NYTT! Sen kan du köpa glass för 3215 SEK Snälla köp ingen gammal sunkig DV-kamera.
  11. Ta en titt på denna video. Han verkar ju ha fått till den bra.
  12. Inlineshjul eller skate är nog lika lätt att få tag på. Stadium har ju billigare varianter av skateboardhjul typ Warp och liknande, tänker att det borde fungera bra. Jag har inte tagit tag i detta än, men ska försöka nästa vecka. Jag har fått lite tips att inlineshjul kan vara lite mjuka. Sen lurar jag även på att göra hjulupphängningen svängbar så man kan köra den på svängd räls. Sen tror jag på att satsa på riktig räls, alltså järn eller aluminiumrör. De där sladdriga plaströren känns för veka, speciellt om man själv vill stå på dollyn.
  13. Gött foto, dialog, ja allt. Enda jag har att klaga på är introt och outrot, varför förstöra en så bra film med tacky explosioner och krigsljud? Nästan så jag hann stänga av ju.
  14. Tackar! (lite sent, men bättre...)
  15. Ingen garanti, köpte den i Spanien begagnat när jag bodde där. Tog nyligen en D90 som åkte i golvet på drulleförsäkringen. Självrisken var då 1200kr vilket känns mycket för en GS-250 samt att jag mest filmar med D90 ändå. Jag testade att öppna kameran och det gick bra tills jag glömde montera bort batteriet när jag skulle återansluta optiken :/ Så nu är den helt död. Tänkte att man kunde haft den som webkamera eller så.
×
×
  • Create New...