Gå till innehåll

Nakenlekar (03:01)


Danell

Recommended Posts

Detta är en av de två filmer jag tävlade med i årets Novemberfestival. Filmen kammade hem hela fyra priser och var där med den filmen som tog hem mest priser under festivalen.

 

En film av Crazy Pictures

Regi: Victor Danell

Manus: Christoffer Nordenrot

Producent: Albin Pettersson

 

&fs=1">&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="349" allowfullscreen="true">

 

Följande motiveringar till priserna:

 

"Ibland är det enkla det bästa. Perfekt tajmad dialog, med skådespelare som inte tvekar utan bara skjuter mitt i prick, fast de inte ens lyfter sig från soffan. En blivande klassiker."

 

"En charmig och välspelad film, som med ett välskrivet manus och en tydlig idé levererar humor och allvar på samma gång."

 

"Med sin rappa och lekfulla dialog vänder denna film ut och in på begreppen och blottlägger tydligt det löjliga i våra fördomar. Vad är manligt och vad är det inte? Genom att använda sig av fördomarnas egen logik och argumentation kommer man fram till det som slentrianmässigt brukar betraktas som manlighetens motsats. Detta är en film, som trots sin enkla struktur och komiska tappning, manar till eftertanke."

Länk till kommentar
Share on other sites

riktigt grym film. Förstår varför du/ni vann. Men vad van ni för priser? Dels menar jag, vilka kategorier vann ni i, och vad vann ni när ni vann?

 

Sen, hur gjorde ni med ljudet, låter riktigt bra, även om micen syntes i bild lite ibland. Men berätta gärna, kan man lära sig lite kanske.

 

Vad hade ni för kamera, körde ni med 35mm adapter?

Länk till kommentar
Share on other sites

grymt bra, fan jag älskar alla era produktioner men jag har riktigt svårt för en av era skedisar :/ han som är här till vänster och som även är med i "Everything is poetry baby" det är inte det att han är dålig det e bara det att han är väldigt mycket av en egen karaktär i sitt utseende och då är det svårt om han ska spela nått annat, hoppas ni fattar vad jag menar utan att det låter kränkande :/

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för alla vänliga ord! Väldigt kul att höra! På november vann vi följande:

 

* #3 Bästa Kortfilm - Tungvikt (Statyett och diplom)

* Memfispriset, utvalt av Josef Fares (10 000:-)

* Göteborgs Filmfestival (kommer visas på festivalen)

* The Nordic Youth Film Festival (kommer visas på Nuff 09 i Norge)

 

Den är filmad med 2st Canon 5D Mark II och två riktade sennheiser mikrofoner. Sen har vi en otroligt duktig ljudtekniker vid namn Olle Tholén som lyckas få fram mycket i efterproduktionen.

 

Kul att nämna är att vi filmade filmen på två timmar en kväll, klippte på en dag och fixade ljudet på en dag. Klar. Det är en fruktansvärd spontan produktion, men det gör ju det hela bara ännu roligare att folk gillar den.

 

Att Cutecats inte gillade Christoffer är ju tråkigt, men det kommer inte hindra mig att från att fortsätta honom. Han är något så sjukt duktig enligt mig!

Länk till kommentar
Share on other sites

Att Cutecats inte gillade Christoffer är ju tråkigt, men det kommer inte hindra mig att från att fortsätta honom. Han är något så sjukt duktig enligt mig!

 

Låter som att jag är den ända som tycker det ja :) gött att höra för ja som du sa han e riktigt bra, får hoppas att jag ändrar mig för jag e riktigt sugen på att se mer av er.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gött foto, dialog, ja allt. Enda jag har att klaga på är introt och outrot, varför förstöra en så bra film med tacky explosioner och krigsljud? Nästan så jag hann stänga av ju.

 

Kan inte annat än hålla med om att AE2 footage inte passar in alls. Snyggt klippt och snyggt foto, men tyvärr tycker jag även manuset har brister. Dels för att det känns förutsägbart och inte speciellt originellt. Därmed inte sagt att det är en dålig film, tyckte den var underhållande trots det, bra skådespeleri, men själva handlingen kändes...hmmm...platt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att nämna är att vi filmade filmen på två timmar en kväll, klippte på en dag och fixade ljudet på en dag. Klar. Det är en fruktansvärd spontan produktion, men det gör ju det hela bara ännu roligare att folk gillar den.

 

När sånt händer blir man så varm och glad i kroppen att man vill genast sätta igång med en ny filmproduktion :) Bra film, snyggt filmad, bra skådespelare. Han har bra register den där Christoffer, han kan bara bli bättre! :)

 

Det som är lite synd är att man ser micken två gånger, man tappade lite av illusionen då :/

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker det är kul att så många kommenterar micken. Vi märkte det väl och tydligt under klippningen, men brydde oss inte så mycket. Tyckte nästan det var kul och tillförde till den slappa och "glimten i ögat"-känslan vi var ute efter. Det är som introt och eftertexten, våran avsikt var att göra det så fult och B som möjligt. Vi hade aldrig tänkt att någon skulle gilla filmen något speciellt, och absolut inte att 60 000 skulle se filmen första veckan på youtube. Nu blir jag nästan lite orolig över att folk tar stilen på för stort allvar. :P

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...