Gå till innehåll

Dagens toppengrej


Java ex Machina

Recommended Posts

Ska kolla om jag kan visa den - dom är fånigt USA-petiga. Framförallt efter Microsofts "internvideo" som läckte ut på Youtube... (och största målet med såna intern-film-tävlingar är att driva med konkurrenterna ;) ).

 

/Max

 

Aha. haha, men nu blev jag bara mer sugen på att se den. Du får kolla med dem!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ny Macbook Pro. Med 4Gb ram. Ahhhh.....

 

/Max

 

Åh sharing is caring? Vi kan dela lite på den eheehe..:birp

 

Äntligen inga läxor eller någon press från skolan...lov från och med torsdag klockan 17:00 !!

Ett skolprojekt, eller tja...nått, som vi skulle visa idag var en stor framgång eftersom att alla ville se den igen o igen, och dom som var efter oss...var det synd om mohaha. Skadeglädje.

Det var en liten film på 4 minuter om 70-talet som jag satt och redigerade o gjorde effekter till från att jag kom hem från skolan 15 till halv ett...Värt det - JA!

Länk till kommentar
Share on other sites

Förra helgen var en av dom värsta (och längsta)i mitt liv (helt i onödan visade det sig)

 

Det är så att jag är på min arbetsplats ansvarig för marknadsföringsmaterial för hela länet, vi bildade en grupp och efter många om och men kom vi fram till ett material och tryck, för en icke särskilt liten summa. Glad i hågen mailade jag *äntligen* in trycket till profilfirman i fråga. Lagom tills efter kontorstid på fredagen bestämde jag mig av någon anledning titta på filen i fråga. Till min stora skräck upptäckte jag att jag missat en bokstav (!) i vår loggotype. Panik, panik.

 

Jag trodde jag skulle dö på riktigt. Panikångest, kräknigar, sömnlöshet, ångest. Hur kan man vara så jävla klantig?

 

Jag gjorde upp planer för hur jag skulle säga upp mig, funderade på hur vida jag skulle ta ett banklån, jobba gratis i ett halvår eller jag vet inte vad jag.

 

När dom äntligen öppnade på måndagen visade det sig att dom naturligtvis inte tänkt börja trycka förän jag godkänt korrekturen dom skickade (av olika anlednigar trodde jag att dom kört igång iallafall). Plötsligt kändes livet mycket lättare och jag har lärt en läxa för livet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Förra helgen var en av dom värsta (och längsta)i mitt liv (helt i onödan visade det sig)

 

Det är så att jag är på min arbetsplats ansvarig för marknadsföringsmaterial för hela länet, vi bildade en grupp och efter många om och men kom vi fram till ett material och tryck, för en icke särskilt liten summa. Glad i hågen mailade jag *äntligen* in trycket till profilfirman i fråga. Lagom tills efter kontorstid på fredagen bestämde jag mig av någon anledning titta på filen i fråga. Till min stora skräck upptäckte jag att jag missat en bokstav (!) i vår loggotype. Panik, panik.

 

Jag trodde jag skulle dö på riktigt. Panikångest, kräknigar, sömnlöshet, ångest. Hur kan man vara så jävla klantig?

 

Jag gjorde upp planer för hur jag skulle säga upp mig, funderade på hur vida jag skulle ta ett banklån, jobba gratis i ett halvår eller jag vet inte vad jag.

 

När dom äntligen öppnade på måndagen visade det sig att dom naturligtvis inte tänkt börja trycka förän jag godkänt korrekturen dom skickade (av olika anlednigar trodde jag att dom kört igång iallafall). Plötsligt kändes livet mycket lättare och jag har lärt en läxa för livet.

 

Usch! får nästan panik bara av att läsa ditt inlägg :o

Länk till kommentar
Share on other sites

Usch! får nästan panik bara av att läsa ditt inlägg :o

 

mm. känns nästan overkligt när jag tänker tillbaks på det. Det här är ju en sådan grej som i årtionden skulle leva kvar som en anekdot och vandringsägen i organisationen. Nä, om man fick hålla på med bara film istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

mm. känns nästan overkligt när jag tänker tillbaks på det. Det här är ju en sådan grej som i årtionden skulle leva kvar som en anekdot och vandringsägen i organisationen. Nä, om man fick hålla på med bara film istället.

 

Nu vet du att man inte kan korrekturläsa trycksaker på skärm...

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Själv gjorde jag en Expressen Fredag för några år sedan. Jobbade med en applikation för ett stort företag, där uppdragsgivaren var europachefen, tillika den svenska chefen. Applikationen skulle byggas för flera språk, varav danska var ett.

 

Enda problemet var att damen i Danmark som var ansvarig för deras översättningar var en jobbig jävla idiot. Vilket jag stolt proklamerade i ett mail, som jag trodde jag skickade till min chef. Var ganska många hårda ord. Precis efter att jag klickat på skicka så insåg jag att jag råkat maila henne istället för min chef.

 

Fick ett syrligt svar tillbaka om att hon skulle ta upp det med min chef samt europachefen. Var en rätt nervös helg, men det löste sig. Europachefen höll med mig, han tyckte också hon var en jobbig jävel. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens Toppengrej: på måndag blir jag intervjuad av falu kuriren (faluns tidning) på grund av att jag skickade in två serier, som för övrigt finns här under tråden "en julhälsning från mig" eller vad den heter, den med nyårslöften kommer publiceras runt nyår i tidningen tillsammans med en intervju med mig. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...