Gå till innehåll

Dagens toppengrej


Java ex Machina

Recommended Posts

Dagens humor: 118100 ringer in till Adobe-kontoret för att en "kund" frågat dom (via SMS) när Corner Pin-effekten dök upp i After Effects... Och svaret stod inte att finna på Wikipedia. ;)

 

Svaret verkar vara: After Effects 5.0 Production Bundle.

 

Nån här som är skyldig?

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens humor: 118100 ringer in till Adobe-kontoret för att en "kund" frågat dom (via SMS) när Corner Pin-effekten dök upp i After Effects... Och svaret stod inte att finna på Wikipedia. ;)

 

Haha, de tar sig i alla fall tid att leta reda på svaret. :birp

Länk till kommentar
Share on other sites

Men, är inte de morgondagens toppengrej då?

 

o vafan är en lickvän - en sån kanske jag också vill ha..

skrev flickvän men det blev en smiley ;) jaja...

dagens toppengrej:

 

ritade av min flickvän, blev riktigt bra, och fixade med ett par jeans, blev också skitbra, gjorde ett biohazardmärke i rött och svart, liksom nerslitet, med chablon som jag gjorde själv. Färgade även delar av luggen svart igår, blev skitsnyggt, två svarta slingor ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har skrivit mitt första kortfilm-manus. Det är en beställningsfilm med oerhört kort varsel. Klockrent blev omdömet från beställaren. Oerhört stort TACK till voodoo-forum för alla bra manus-tips och exempel. Det är en riktig guldgruva!

Hoppas nu filmen funkar också. Spelar in om ett par dagar...

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Fick lite tråkigt under förmiddagen så jag satte mig ner och modellerade ett litet rymdskepp. Ett militärt forskningsrymdskepp bestämde jag mig precis för att de är.

Ej texturerad men jag kände för att leka lite med små animationer på skeppet istället.

 

Så de här är nog min "dagens bästa" - jag slapp ju ha tråkigt hela dan ^^

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Dagens toppengrej är nog att jag slapp göra om min helikopterrotor, som jag berättade om i Dagens gnäll ^^

 

Lägger upp några bilder av kvällens arbete på rotorn samt min referensbild. Finns en hel del detaljer kvar som ska göras men i stort sett börjar jag bli nöjd - på avstånd och med bättre texturer kommer man inte kunna gnälla på rotorn i alla fall ^^ Dvs om jag orkar göra en helikopter och sätta ihop allt :P

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

rotor_referens.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Kvartsfinal 7:7

Linköping - Skellefteå AIK

 

... Period 6(!), 02:01... 2-3! - Kimmo Koskenkorva!

 

Skellefteå AIK i semifinal! Tjofadderittan vad gött!

 

http://komvux.hule.harryda.se/ky/RM07/Joel%20Degerfeldt/Logo_Skellefteaa-874.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

hade idag intervju med en av filmlärarna på kulturramas gymnasiet med inriktning film och det gick skitbra :D han sa till och med "det är stor chans att du kommer in" så det är bara att hålla tummarna på att han talade sanning :) fan va bra dag det blev : )

Länk till kommentar
Share on other sites

Seriöst, du borde tänka på hur du skriver!

Du skrev just att du hade intervjuat Kulturamas film, hur fan det nu går till, & den hade inriktning på gymnasiet...

Sen skriver du att det gick skit, men det verkar du tycka är bra...

Inte för att vara råttig, men ärligt talat förstör sån där stavning all seriositet i det man skriver & förändrar innebörden.

Ungefär som "Brun hårig sjuk sköterska äter skit läcker skum delfin".

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...