Jump to content

Dagens toppengrej

Recommended Posts

japp du har så rätt förlåt jag ska försöka rätta till det :/ jag har verkligen problem med språket och det är bra att ni kommenterar när jag skriver så väldigt dåligt... har en ganska hög grad av dyslexi som gör att jag inte kan lagra ord i huvudet som vanliga människor gör utan lagrar dom enskilt, det är svårt att förklara men om någon bryr sig så kommer här ett försök på en förklaring jag fick av min läkare : ) vanligtvis så kan man läsa polis som ett ord och bil som ett ord och då skriva polisbil med dom två orden man har sparat i huvudet och många mer liknande ord som typ "polisbilar", för mig så är det mer mot att jag kan ordet polis och jag kan ordet bil men jag kan inte fatta att det är 2 ord som blir ett så hjärnan måste lära sig ett tredje ord "polisbil" och sedan ett fjärde ord "polisbilar" och detta gör mig väldigt förvirrad och kan typ aldrig prata normalt ^^ men man lär sig bättre och bättre hela tiden och det är ju människor som har väldigt mycket värre så jag ska sluta klaga nu men jag kände att det behövdes en förklaring : P

• 2 weeks later...

Jag funderar på att byta ut sovrum mot arbetsrum. Skulle kunna bli bra. Men mycket jobb.

När jag var på soptippen och kastade gamla tv-apparater från min lyckadre videoinstallation så mötte jag en man med bilen full av grejor. T.ex. en TEAC 2A 6 channel mixer med mic och line på alla sex. Funkar riktigt bra och den är vacker såm få. LYCKA

/KN

mixer.jpg

Not as such, med jag känner igen layouten väldigt väl!

Visste faktikst inte att Teac gjorde mixrar alls förut, men med tanke på knapparna, dom apsnygga träramarna, fader-reglagen & vad som på fotot ser misstänkt likt ett handledsstöd i fusk-skinn med skumgummidämpning, så ser den ut att komma ifrån 70-talet, absolut senast '82 skulle jag gissa :-)

Efter det tenderade allt se väldigt plastigt ut i stil någon förmodligen tyckte var futuristiskt då, & på 60-talet såg allt ut att komma ur ett Star Trek-avsnitt :-)

SKULLE kunna vara nyproducerat åsså, retro har varit populärt ett bra tag nu (lyckligtvis! Älskar träramar & feta knappar!!), men varför skulle man slänga en mixer som bara var nåt år gammal?

Nu har jag gissat färdigt & tänker ta reda på raka fakta, blev nyfiken :-)

Asså den där mixern funkar så jäkla bra. Har petat i ett par JBL element i ett par 60-70 tals Luxor högtalarlådor och ett nad slutsteg och vips, världens bästa datorhögtalare till redigeringen.

Mitt arbetsrum andas "mannen från uncle". Bästabästa!

/KN

Inte ofta man har mycket gott att säga om sjukvården men:

Farsgubben (75+) ringer in till sjukvårdupplysningen (dvs inte 112) och säger att han kräkts och känner ett vagt tryck i bröstet. Mindre än 7 minuter (!) senare är pling-plong taxin där och behandlar för den hjärtinfarkt det faktiskt visade sig vara.

Liemannen fick gå hem tomhänt.

/Max

• 3 weeks later...

Vad bra max att det gick bra med farsgubben :)

Själv är dagens toppengrej att farsan gick med på att finansiera mig med en videokamera i gengäld mot att jag arbetar på hans trädgård och städar hans hus...

:D Yippi!

//Y

japp du har så rätt förlåt jag ska försöka rätta till det :/ jag har verkligen problem med språket och det är bra att ni kommenterar när jag skriver så väldigt dåligt... har en ganska hög grad av dyslexi som gör att jag inte kan lagra ord i huvudet som vanliga människor gör utan lagrar dom enskilt, det är svårt att förklara men om någon bryr sig så kommer här ett försök på en förklaring jag fick av min läkare : )

Jag med! fast jag har nog inte riktigt lika hög grad som du, har typ "kommit" över den med tiden, men jag fick en diagnos på det, det fick jag. fick lyssna på såna där band istället för att läsa böcker, och all sån skit. Men för att hålla mig till ämnet så gick det faktiskt bra på nationella i matte och filmen jag håller på med verkar bli nice, eftersom deadline:en antagligen skjuts fram.

• 4 weeks later...