Gå till innehåll

Dagens toppengrej


Java ex Machina

Recommended Posts

Hää, måste man ligga i ett dike precis under en kul-bana eller tar ricochets, spränger dynamit & TNT, eller sitter surrad på ett onaturligt ställe på ett väldigt hastigt fordon, även om sånna saker har dom mest extrema förberedelsera i hela yrket, at least for us, så är man inte så förbannat kaxig :-)

Rädslan håller en skärpt & fokuserad, men oavsett hur pedantiskt noggrann man varit både i val av medarbetare & metoder, så kan olyckan ändå vara framme.

Det finns orsaker att soldaterna i Apocalypse Now satt på hjälmarna hellre än ha dom på huvudet i helikoptrarna. Jag är likadan...

Länk till kommentar
Share on other sites

Hää, måste man ligga i ett dike precis under en kul-bana eller tar ricochets, spränger dynamit & TNT, eller sitter surrad på ett onaturligt ställe på ett väldigt hastigt fordon, även om sånna saker har dom mest extrema förberedelsera i hela yrket, at least for us, så är man inte så förbannat kaxig :-)

Rädslan håller en skärpt & fokuserad, men oavsett hur pedantiskt noggrann man varit både i val av medarbetare & metoder, så kan olyckan ändå vara framme.

Det finns orsaker att soldaterna i Apocalypse Now satt på hjälmarna hellre än ha dom på huvudet i helikoptrarna. Jag är likadan...

 

Han menade nog att det lät som du menade en speciell lem... ;) tycker det låter kul allt det där, sånt ska man syssla med :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Han menade nog att det lät som du menade en speciell lem... ;) tycker det låter kul allt det där, sånt ska man syssla med :p

 

Vilket van Caine nog också gjorde med sin kommentar om att sitta på hjälmarna;)

 

Och jo, det är sånna inspelningar jag vill vara med på:)... låter som att det blir en intressant film iallafall av det där... Heat är något som jag av någon anledning kommer att tänka på... Plus också förstås scenen i ryska "Come and See" där man sköt skarpt över skådisarna så pass nära att kon som stod bredvid de hukande människorna blev ihjälskjuten... Inget PETA där inte... Det är bara å tacka att specialeffekter nu är så pass billiga att vi slipper offra djur till filmgudarna för att det ska se chockerande ut.

 

Min toppengrej? tja... jobb kanske på gång... och nästa vecka kommer troligtvis både Rambo-boxen och Shogun Collection... 8 filmer i två boxar... Våldsamheter, Blodighet och Ninjor är vad som väntas! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Shit vad kul. Är riktigt pepp på den filmen. Darling var ju för bra!

 

Japp! Ska se Darling gång till innan praktiken börjar. :P

O sen titta lära skriva fråga studera hjälpa o titta så mycket som möjligt o lära mig så mycket jag bara kan under de två månaderna som inspelningen håller på :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe, nejdå, perfekt med två stavelser för hundnamn =) Det uttalas ju [vandamm].

 

mm vet hur det uttalas, men tänkte inte på att man kan säga det liksom ihopskrivet ;) tänkte mer [vann... damm] om du förstår tanken...

 

Dagens toppengrej:

 

En av mina gamla klasskompisar är på lilla melodifestivalen idag :) klockan 20.00 eller 20.30 kommer inte ihåg, rösta på henne, Linn Eriksson heter hon, låten heter något med hjärta :p

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...