Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Så kära vänner... vilken film är mest underskattad av världens filmer? Och vilken film är den mest överskattade?

Jag måste säga att den mest underskattade filmen måste vara Saints o Soldiers. En sån in i helvetes bra film som jag garanterar er alla att ni inte blir besvikna när ni ser den. Med en budget på 750.000 dollar så gjorde de en film som är grymt mycket bättre än Saving Private Ryan på 100.000.000 dollar.

Mest överskattade filmen är Spiderman 3. Fast samtidigt kan man inte kalla den överskattad för den blev ju sågad totallt. Det jag störde maj mest på var Venom. Alla vet att han har långsmalt huvud och här kommer han med ett tjockt runt huvud. Och dessutom var han liten. Jag hoppas att Sam Raimi halkar från en lång trappa nån gång i snara framtiden. Kan inte förstå hur man lyckas sabba en film som innehåller ordet Spiderman.

Så om man inte kan välja Spiderman 3 så måste jag ändå säga Gudfadern. Visst, den var asbra, men jag tycker att den blev rätt mycket overpraised till skyarna. Efter typ nån timme så känns det som om man redan sett filmen 4 gånger innan. Fast i och med att den är kult och så känd så fortsätter man glo på den. En annan överskattad film är King Kong från 2005. Fy tusan vad den var kass med en budget på 205 miljoner fjädrar. Den var inte heller fullt så sevärd. Efter 30 minuter i början in i New York tänkte jag "bah, den blir säkert bättre när de kommer till ön"... jag kunde inte haft mer fel. Filmen hade inte lika snabb tempo som filmen från 1933 (King kong 1933 är världens bästa film no doubt) och det sänker den totallt. Striderna var inte fullt så energiska som man trodde de skulle vara.

Det är hur jag tycker i alla fall.

Peace

Postad

Svårt det här.

Men Unbreakable tycker jag är underskattad.

Även de nya starwars-filmerna.

Den mest överskattade filmen är utan tvekan Titanic.

Även Memento.

Postad

Tänkte också säga Titanic som mest överskattad, men eftersom det är taget säger jag

Terminator 2. (duckar) Född den 4:juli och top gun är också väldigt överskattade

Mest underskattad tycker jag att tarkowsijs filmer Stalker och Offret är inte för att han är ouppskatad direkt (en av dom största), men han är mer okänd bland vanligt folk änn vad han borde.

Postad

Kommer inte på nått nu - ens när jag snabbsurfade igenom IMDB Top 250.

Men du får fasen ducka djupt för T2 - ;) (men ok - Titanic är liiiiiiiiite överskattad)

/Max

Postad

Håller med det där med saints and soliders. Mycket bra film och jag menar, det bevisar ju att man kan göra mycket bra film men inte alls har världens bästa budget.

Lord of the ring filmerna är lite överskattade. visst dom är ett bra koncept men ändå liksom..

Postad

Jag håller med om att de nya starwarsfilmerna är underskattade. Det är egentligen väldigt bra filmer, i princip lika bra som de tre första starwarsfilmerna.

Postad
Excorsisten 3 är underskattad.

På vilket sätt tycker du att sagan om ringen är överskattad tomtebo?

Alltså jag gillar filmerna, men själva spektaklet är lite överskattad, som de gjorde liksom med batman filmen, massa reklam, leksaker osv, tills slut tröttnade man och för den filmen innan den kom till bio salongerna.

Postad

300 och alla nya superhjältefilmer som Spiderman, Superman, X-men är grymt överskattade. Inte mest underskattad men en aning underskattad är Wolf Creek och även Universal Soldier med Dolph och Van Damme.

Postad

Jag håller faktiskt med om att T2 är grymt överskattad. Och då får jag samtidigt säga att Terminator är grymt underskattad eftersom alla brukar tycka att 2:an är mycket bättre än ettan. Vilket är helt fel. ;)

LOTR-triologin är också grymt överskattad och nya Star Wars är väldigt underskattade.

Mest underskattade film dom senaste tio åren är däremot utan tvekan Lady in the Water. Den kommer att bli en klassiker.

Postad

Kul att någon mer än jag tycker att Lady in the Water är underskattad. Fantasifull och originell. Efter den filmkvällen var det antagligen bara jag som satt där en smula hänförd. En annan film jag tycker är underskattad är Stranger than Fiction.

Mest överskattade film enligt mig är antingen Kingdom of Heaven eller Wag the Dog. Jag kan inte bestämma mig. Å andra sidan, det har nog mer att göra med vad man har för filmsmak.

Postad

Hm, nu är ju smaken olika även om jag kan tycka att de som har en annorlunda smak än mig har fel. Helt enkelt. Vilket kan tas emot med oförstående och ilska. Ingen gillar att bli sågad bara för att de har en helt uppåt väggarna talanglös smak. Det finns ju de som tycker att Rolling Stones är bättre än Beatles. :q

Nu är ju inte andra människors brister och fel något jag vill gotta mig i heller. Och eftersom heta diskussioner och hårda argument nästan alltid leder till bråk och tråk(speciellt på internetforum)så jag protesterar i tysthet istället och konstaterar att ni har; FEL FEL FEL!!!

EDIT:

När jag tänker efter.....

Jag hoppas att Sam Raimi halkar från en lång trappa nån gång i snara framtiden.
:o

Nu tycker inte jag heller att trean var så där skitbra. Men det är Sam Raimi du pratar om...........

Postad
nyckeln till frihet är så grovt överskattad. den bör inte ligga på top250 ens.

Nyckel till frihet är en skön popcorn rulle. Gillar den faktiskt, men mot Papillion t.ex så liger den jäkligt pyrt till.

Postad
Nyckel till frihet är en skön popcorn rulle. Gillar den faktiskt, men mot Papillion t.ex så liger den jäkligt pyrt till.

Håller med. Den är helt ok.

Men den är också en film som ofta kommer upp som folks absoluta favoritfilm, världens bästa film någonsin OCH den ligger som nummer två på imdb över bästa filmer någonsin. Bara Gudfadern ligger före. Alltså är den grovt överskattad.

Bad Boys 2 = underskattad.

Postad

Jag tycker helt och hållet denna sommarn har varit överskattad. alla uppföljare kom i år. ååå spiderman 3, die hard.. 4.0.. POC 3. Har inget imott filmerna. alla var helt okej alltså.. är rätt nere i spiderman filmerna. men för mycket klabbande omkring alla uppföljare.

Uunderskattade filmer . splatter... nya gore filmer.

Postad
Bad Boys 2 = underskattad.

Nej, nej, nej. Den är alldeles för lång och sadistisk. Vissa kameraåkningar är fina dock.

Tycker att Uwe Boll är underskattad, folk har inte sett dåliga filmer om man tycker hans filmer är sämst i världen. Visserligen är ju Bloodrayne och Alone In The Dark skit, men jag har sett mycket sämre.

Postad
Kom på en till nu när du nämnde imdb top 250.

Nyckeln till frihet=överskattad.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag låtsades att jag inte såg det. Jag måste fått en hjärtattack! Människa! Det finns en orsak till varför den ligger och fajtas om andra platsen i bästa filmen som någonsin gjorts! Den var sjukt bra! Fast ja... det är ingen sån man sitter och kollar på fem gånger i rad liksom.

Postad
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag låtsades att jag inte såg det. Jag måste fått en hjärtattack! Människa! Det finns en orsak till varför den ligger och fajtas om andra platsen i bästa filmen som någonsin gjorts! Den var sjukt bra! Fast ja... det är ingen sån man sitter och kollar på fem gånger i rad liksom.

Vill du veta orsaken? Den är lättsmält. Att den skulle vara en av världens 250 bästa filmer är löjligt. Bara kurosawas, bergmans, cubrick, Tarkowskijs, tarantionos, Emir Kurskas,copolas, oliver stones, Hitchock, seraliones och Jeunets reportoar borde ju räcka för att putta ner den 300 steg.

Tips:Prova att hitta film på andra ställen änn shells videohylla

P.s Jo, jag gillar också nyckel till frihet.

Postad
Hoodwinked är grymt underskattad. Den är så otroligt rolig så att det inte är klokt! :D

Den orkade jag bara kolla ungefär 10 minuter av. Mest pga den otroligt taskiga animeringen, men även för att de 10 minuterna var skittråkiga.

Jawo: Bad boys 2 må vara lång och sadistisk. Men den är fan så underhållande.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...