g0tte Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Tänkte kolla hur många som faktiskt håller på med en film. Själv är man fortfarande kvar på manusstadiet. Så, hur många har en film på g och hur långt har ni kommit? :) 0 Citera
jepser Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Jag gör snabbfilmer lite då och då. Men i några månader har jag nu hållt på med att skriva manus till en scräckfilm. Så där är jag fortfarande inom förarbete... 0 Citera
jmalmsten Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 har X antal manus på startnivå... sitter i valet och kvalet på vilken jag ska satsa på just nu... kanske en larvaction till sommaren dock;) 0 Citera
kamera10 Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Jag gör en film med ett par kompisar som ska bli klar ungefär runt jul fast vi visar den inte förrän 2008! Vet inte! 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Har precis gjort klart två projekt. Ett bröllop och ett intro till ett kyrkmöte. Nästa film på planeringsbordet är till en avslutningsfest för en pastor, och till sommaren blir det nog samma sak för mig som för jmalmsten; en larvfilm (fast förhoppningsvis en tillräckligt hög nivå på humordelen) 0 Citera
filmnisse Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Sitter på ett liten komedi som ska spelas in snart samt en idé som jag jobbar för fullt på. 0 Citera
pld Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Håller på med redigering på tre filmer, en av dem ska det spelas in mer på, och tänker lite på en animerad minutfilm i sommar. 0 Citera
Anhool Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Bygger sets och karaktärer. Lite skrivande blir det också. 0 Citera
louis cyphre Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Klipper en kortfilm som ska vara klar till nästa måndag. Efterarbete på en annan som ska vara klar i sommar. Kika! Och så skriver jag på ett långfilmsmanus i manusutbildningen jag går just nu. 0 Citera
Tomtebo Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Själv är man på de sista inom manuset till min kortfilm som ska spelas in i sommar. Sedan håller man på skissar på en Pykologisk skräckfilm som ligger i planeringstadiet iframtiden.. 0 Citera
Max_H Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Dagens filmstatus: - Reklamfilm (med Eiffeltornstrasslet). Klar idag, mastras till Digibeta imorgon måndag (hurra)! - Kortfilm 1 minut (mest ett special effects test). 80 % klar - har så varit i 1 år...). - Ny reklamfilm för köksapparat sent i sommar/tidig höst. - Företagseventfilm på planeringsstadiet. Beställaren vill en företagspresentation i "Men In Black-stil" - manusidé inte ens på papper ännu. /Max 0 Citera
simonrahnster Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Filmade ett bröllop igår. Har också ett bröllop sedan 2 år tillbaka där jag väntar på material från brudparet. Diverse mindre småprojekt. 0 Citera
StenR Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Sitter och färdigställer en novellfilm (DV) som ska vara klar sista maj 2007, är på synopsisnivå för nästa produktion (producent kortfilmsdrama) samtidigt som jag påbörjat en manusutbildning för att få fart på mitt långfilmsmanus (tech noir). 0 Citera
Dario Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Har just spelat in en kortfilm (skräck, 16mm). Håller just nu på och klipper den. 0 Citera
Bleckert Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 sitter med fakturor och kvitton och håller på att göra en ekonomiredovisning för en film som vi spelade in för ett par veckor sedan. filmen är just nu på ljudläggning i stockholm. premiär på lokal bio den 31 maj! 0 Citera
DanielSjöström Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Håller på och sorterar skådisar och förbereder special effects och scenbygge till en kortfilm, som jag hoppas blir färdig under sommaren. Surrealistisk ångest kan man säga. ;) 0 Citera
Anna_Dea Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Håller på med 2 filmmanus- Ena har jag hållt på med i 4 månader och det andra i 2 år. Tar tid när man måste prata med sig själv ;D 0 Citera
Simon W Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Ingen film på G. Sysslar bara med manus. Har för närvarande en massa småidéer och ett par långfilmsprojekt som dinglar i luften. "Håller du min hand?" är nästan färdigt, och snart redo för byrålådan... Men det vore kul om det blev filmat, av någon. Spånar främst på en långfilm just nu. En thriller med övernaturliga inslag. 0 Citera
precision motion Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Ska redigera mitt slutprojekt en kortfilm som ni finner manus till har på forumet (Kedjan). Detta kommer nog ta upp all min tid, dag och natt, fram till sent på fredagen. 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Jag är inne i redigeringsfasen av Historprogram. Inget premiärdatum sätt ännu dock, men någon gång i juni kommer det att bli. 0 Citera
jmalmsten Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 haha... glömde ju när jag skrev att jag håller på för fullt med en examinationsuppgift till kursen motion graphics... blir nått mellan Aha's Take on me-video och David Lynch ;) och man slår på stort... 2K i 2:1 anamorphic... ungefär 2.66:1 i bildformat:e... en nedkonverterad youtube-utgåva lär väl dyka upp i kolla min film nästa vecka;) 0 Citera
vesslan Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 Jag håller på att skriva manus till tre äventyrssfilmer(!700-tal) det ska bli en trilogi. Det mesta av förberedelserna är färdiga efterssom manusen nästan är helt färdiga. Ska filma i sommar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.