Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte kolla hur många som faktiskt håller på med en film. Själv är man fortfarande kvar på manusstadiet.

Så, hur många har en film på g och hur långt har ni kommit? :)

Postad

Jag gör snabbfilmer lite då och då. Men i några månader har jag nu hållt på med att skriva manus till en scräckfilm. Så där är jag fortfarande inom förarbete...

Postad

Har precis gjort klart två projekt. Ett bröllop och ett intro till ett kyrkmöte. Nästa film på planeringsbordet är till en avslutningsfest för en pastor, och till sommaren blir det nog samma sak för mig som för jmalmsten; en larvfilm (fast förhoppningsvis en tillräckligt hög nivå på humordelen)

Postad

Håller på med redigering på tre filmer, en av dem ska det spelas in mer på, och tänker lite på en animerad minutfilm i sommar.

Postad

Själv är man på de sista inom manuset till min kortfilm som ska spelas in i sommar. Sedan håller man på skissar på en Pykologisk skräckfilm som ligger i planeringstadiet iframtiden..

Postad

Dagens filmstatus:

- Reklamfilm (med Eiffeltornstrasslet). Klar idag, mastras till Digibeta imorgon måndag (hurra)!

- Kortfilm 1 minut (mest ett special effects test). 80 % klar - har så varit i 1 år...).

- Ny reklamfilm för köksapparat sent i sommar/tidig höst.

- Företagseventfilm på planeringsstadiet. Beställaren vill en företagspresentation i "Men In Black-stil" - manusidé inte ens på papper ännu.

/Max

Postad

Sitter och färdigställer en novellfilm (DV) som ska vara klar sista maj 2007, är på synopsisnivå för nästa produktion (producent kortfilmsdrama) samtidigt som jag påbörjat en manusutbildning för att få fart på mitt långfilmsmanus (tech noir).

Postad

sitter med fakturor och kvitton och håller på att göra en ekonomiredovisning för en film som vi spelade in för ett par veckor sedan. filmen är just nu på ljudläggning i stockholm. premiär på lokal bio den 31 maj!

Postad

Ingen film på G. Sysslar bara med manus. Har för närvarande en massa småidéer och ett par långfilmsprojekt som dinglar i luften. "Håller du min hand?" är nästan färdigt, och snart redo för byrålådan... Men det vore kul om det blev filmat, av någon.

Spånar främst på en långfilm just nu. En thriller med övernaturliga inslag.

Postad

haha... glömde ju när jag skrev att jag håller på för fullt med en examinationsuppgift till kursen motion graphics... blir nått mellan Aha's Take on me-video och David Lynch ;) och man slår på stort... 2K i 2:1 anamorphic... ungefär 2.66:1 i bildformat:e... en nedkonverterad youtube-utgåva lär väl dyka upp i kolla min film nästa vecka;)

Postad

Jag håller på att skriva manus till tre äventyrssfilmer(!700-tal) det ska bli en trilogi. Det mesta av förberedelserna är färdiga efterssom manusen nästan är helt färdiga. Ska filma i sommar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...