_nemo_ Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 Såg Rescue Dawn. Grym film, Herzog och Christian Bale, lovely. Bale har fan bara gjort en dålig film, Harsh Times, som var riktigt jävla dålig. Totalt felcastad där. 0 Citera
jmalmsten Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 var på Hemmakväll-butiken i piteå och till vänster om mig såg jag ett dvd-fordral. Jag såg ingen titel, bara: "VARNING! Detta är den oklippta orginalversionen, förbjuden i flertalet länder. Vi vill varna för extremt våldsamma scener som kan upplevas chockerande - även för härdade tittare. Tänk noga igenom att se den." klart jag måste kolla nedre halvan av framsidan så jag plockade upp den. Då kände jag igen en liten bild av en man med uppskuren mun och ett par knivar, Kakihara. Och under det... ICHI THE KILLER ULTIMATE COLLECTORS EDITION... haha... klart... jag har ju sett den redan och jag har en bare-bone-utgåva på väg på posten... men den här chansen måste jag ju ta speciellt eftersom den här har en jäkla massa extramaterial å allt. Och han/hon som designade lådan ska ju fan ha en guldstjärna och en eloge... för jag behövde inte leta... bara ETT fordral bland hundratals som vars enda sak jag såg var en enorm varningstext... två tummar upp till Studio S's marknadsföringsdivision! Vad jag såg sist... Såg just Enemy at the Gates, jävlar vad jag fick lust att lira Call of Duty nu... :p Jag har också hyrt slither och Fido men inte sett dom... och ikväll ska jag se Klöverfältet... biljetten är redan betald nu så jag måste ju utnyttja den... förväntningarna är låga så jag kan ju bara bli glatt överraskad eller? (som jag inte blev med Arn) 0 Citera
Anhool Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 Såg Fjärilen i Glaskupan, väldigt intressant faktiskt! Tyvärr var biografen inte lika bra. Satt snett och halvt bakom en pelare... Råkade se Nacho Libre fast jag egentligen inte ville... Jisses, hur kan man gå så fel? Från den roligaste filmen på åratal, Napoleon Dynamite till jag vet inte vad... Inte humor i alla fall. 0 Citera
tokiho Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 Såg the grudge senast. Blev lite besviken, alla sa att den var sååå läskig, men den var ju dålig :P 0 Citera
EvilElvis Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 tokiho>> Få tag i tv-versionerna i stället, dom är betydligt mer creepy. 0 Citera
jmalmsten Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Var just på lokala biografen och såg hela första säsongen av Masters of Horror i ett svep från kl 23 igår till runt 12:30 idag... Det var en upplevelse... men nu är jag lite sömnig... Och angående The Grudge... som EvilElvis sa... leta rätt på orginaltv-filmen Ju-On... inspelad på ntsc dv med japanska såpoperaskådisar... långt mycket mer känsla i den filmen jämfört med den amerikanska som mest kändes som en tittut-lek med pojken... Men själv tycker jag inte riktigt Ju-On var något mästerverk heller... för mig kommer Ringu ändå alltid att vara första ordentliga j-skräcken jag såg... Dark Waters-orginalet därefter... Tomie kan jag dock inte uttala mig så mycket om eftersom hela grejen var uttjatad vid det laget jag såg den rullen... Annat tips är Tale of Two Sisters... det var senaste gången jag kände att jag höll på å skita på mig av en film... Visserligen koreansk, så det kanske börjar bli off topic... men ändå...;) 0 Citera
Nicke_92 Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Jag har på sistone sett: Big Momas House 2 - Sett förut, men den är jäkligt rolig! I am Legend - Skitbra film, skumt slut. Saving Private Ryan - Riktigt bra krigsdrama, lite seg efter ett tag dock, vilket lättas upp med krigscenen i slutet. Patton- pansargeneralen - Såg bara halva för den tråkade ut mig rejält. En världssomsegling under Havet - Gammal Klassiker. Pans Labyrint - Klappar händerna :) Ser just nu på: Ebba The Movie - Ebba Grön, vad kan man säga :D 0 Citera
EvilElvis Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Var just på lokala biografen och såg hela första säsongen av Masters of Horror i ett svep från kl 23 igår till runt 12:30 idag... Det var en upplevelse... men nu är jag lite sömnig... Och angående The Grudge... som EvilElvis sa... leta rätt på orginaltv-filmen Ju-On... inspelad på ntsc dv med japanska såpoperaskådisar... långt mycket mer känsla i den filmen jämfört med den amerikanska som mest kändes som en tittut-lek med pojken... Men själv tycker jag inte riktigt Ju-On var något mästerverk heller... för mig kommer Ringu ändå alltid att vara första ordentliga j-skräcken jag såg... Dark Waters-orginalet därefter... Tomie kan jag dock inte uttala mig så mycket om eftersom hela grejen var uttjatad vid det laget jag såg den rullen... Annat tips är Tale of Two Sisters... det var senaste gången jag kände att jag höll på å skita på mig av en film... Visserligen koreansk, så det kanske börjar bli off topic... men ändå...;) Instämmer i att Ringu satte ribban, och fortfarande är den som tilltalar mig mest. Har en VCD (original) av den med scener som jag inte sett i nån annan utgåva. 0 Citera
Nicke_92 Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Såg nyss Dirty Harry, en klassiker! "do you feel lucky? well do you punk?" 0 Citera
metroo Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Edward Scissorhands och V for Vendetta var dom senaste filmerna jag köpte. Redan sett Scissor för längesen, tycker den är asbra. V for Vendetta hade några halvsköna twistar och ett bra slut. Men gillade ändå inte filmen så mycket i stort. 0 Citera
klas persson Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 Eastern Promises kom till Bollnäs. Trevligt, och filmen var grym. Det är annars en av de usla sakerna med att flytta till en småstad, få filmer som går upp. 0 Citera
Rabies Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 Nosse aka Nosferatu: Phantom der Nacht - Somnade efter halva. Offret - Tarkovskys sista film. Såg bara en timme sen höll jag på att somna. Saving private ryan - Lika bra som alltid om inte bättre. We were soldiers - Såg en halvtimme, sjuk kass Reign over me - Faktiskt riktigt bra, kul att se Adam Sandler i en seriös film. Gilbert Grape - DiCaprio måste va tidernas bästa skådespelare. Jag kommer ihåg att han va bra men han e nog bäst. Hostel 2 - Helt okey, gillar ettan bättre dock. 0 Citera
_nemo_ Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 Amelie igen... Fortfarande världens bästa film, möjligtvis.... 0 Citera
Rabies Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 La Haine - Vettefan vad jag tycker egentligen, störde mej på dessa kaxiga attityder men en del sköna scener. 0 Citera
Rabies Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 No country for old men - Så jävla sköna karaktärer, han med håret e helt magnifik, hård, rå och helt lugn. Slutet, mja, pallade inte riktigt lyssna på Tommy Lee, han va lite tråkig. Annars riktigt spännande på sina ställen. 0 Citera
Rabies Postad 16 februari 2008 Postad 16 februari 2008 Juno - Ellen Page lyckas än en gång sabba en film, först Hard candy och nu den här. Hon försöker bara för mycket att vara så cool men hon vet inte riktigt hur man hanterar ironi och sarkasm. Den tjejen saknar allt vad charm heter, nu vet jag i alla fall att jag ska undvika filmer med henne i. 0 Citera
Luzer Postad 16 februari 2008 Postad 16 februari 2008 Ljudporr i soffan med Pans Labyrinth, den här vill man ju ha på BD när man väl skaffar en spelare =) 0 Citera
EvilElvis Postad 16 februari 2008 Postad 16 februari 2008 Juno - Ellen Page lyckas än en gång sabba en film, först Hard candy och nu den här. Hon försöker bara för mycket att vara så cool men hon vet inte riktigt hur man hanterar ironi och sarkasm. Den tjejen saknar allt vad charm heter, nu vet jag i alla fall att jag ska undvika filmer med henne i. Är du från vettet människa?! Juno var ju grymt bra! 0 Citera
jmalmsten Postad 16 februari 2008 Postad 16 februari 2008 Kom just hem från en bioföreställning av Sweeney Todd... Bättre och blodigare musikal har jag inte skådat sedan Cannibal: The Musical... enda irritationsmomentet var att textningen var långt ifrån så ordagrann som jag skulle vilja ha den... men så kan jag ju lyssna på talet istället... tänk om den vore dubbad... Hemska tanke... ;) 0 Citera
Rabies Postad 16 februari 2008 Postad 16 februari 2008 Är du från vettet människa?! Juno var ju grymt bra! Filmen kanske va bra i sej om man bortsåg från Ellen Page. Ellen Page suger. 0 Citera
EvilElvis Postad 17 februari 2008 Postad 17 februari 2008 Filmen kanske va bra i sej om man bortsåg från Ellen Page. Ellen Page suger. Nej, Ellen Page är grym. Men too each his own. 0 Citera
beta75 Postad 17 februari 2008 Postad 17 februari 2008 Sweenedy Todd. Vilken svag storg. Johnny Deep ÄR filmen. Den är rolig att se. Det finns mycket humor. Cynism. warför aka alla skjunda? Burton var en kung... /KN 0 Citera
EvilElvis Postad 17 februari 2008 Postad 17 februari 2008 We Own The Night - Meh, inget vidare. 0 Citera
joliam Postad 18 februari 2008 Postad 18 februari 2008 Juno - Ellen Page lyckas än en gång sabba en film, först Hard candy och nu den här. Hon försöker bara för mycket att vara så cool men hon vet inte riktigt hur man hanterar ironi och sarkasm. Den tjejen saknar allt vad charm heter, nu vet jag i alla fall att jag ska undvika filmer med henne i. Ellen Page är väldigt duktig. Att hon försöker "vara cool" i Juno ska man ju skylla på Diablo Cody som skrev manuset. Hon är en så extremt hypad författare. Kan inte fatta att Juno har blivit nominerad till alla dessa festivaler och priser. Den var bra, och ganska rolig. Men manuset var knappast "årets bästa". Btw så såg jag nyligen The Darjeeling Limited. Jag blev helnöjd med den. Den var ungefär 1 timme och 30 minuter lång. Filmen kändes lägre änvad den var, vilket var bra, eftersom den inte "tog slut så snabbt". Oväntade vändningar, och utdragna scener fick den att kännas längre. Jag är som sagt väldigt nöjd med den. 0 Citera
Rabies Postad 18 februari 2008 Postad 18 februari 2008 Ellen Page va lika kass i Hard Candy med så jag tycker inte hon är duktig, vissa tycker att Peter Haber är duktig med, men inte jag. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.