Jump to content

Porrfilm

Asterix
 Share

Recommended Posts

[citat=Djungelsmurfen][citat=Asterix]April, April![/citat]

Dåligt aprilskämt!

Du borde ju ha väntat ett dygn innan du avslöjade det, så att fler kunde ha blivt lurad och skrivit nån kommentar ;)[/citat]

Jo, det har du kanske rätt i!

ralle_e kanske gick på det iaf

• 9 months later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Pirates laddade jag hem (host host)... orkade inte se hela i ett svep... fungerade inte riktigt i något plan... varken som porrfilm (för mycket mellanspel;)) eller som "vanlig film" (KASS produktion!!!)...

Däremot fick det mig att försöka hitta Caligula för en billig penning... En storslagen rommarfilm om den mest dekadenta kejsaren producerad av ägaren till Penthouse-magazine och inspelat på 35 mm widescreen... det måste ju vara nått att se :p.

Nej, Caligula är ett riktigt sömnpiller. Jag såg den efter Malena Ivarssons rekomendation i teveprogrammet "fräcka fredag". Däremed föll förtroendet för så gott som samtliga sexteraputers glada tillrop om bra filmer. Droppen var när nån dumskalle rekomenderade "9 1/2 vecka" som erotiskt film. Den personen har inte fattat vad filmen den handlar om.

Bra tråd faktiskt. Jag tycker att det hela med porrfilm är onödigt nödigt. En, två eller flera prostituerade har sex framför kameran. Inget konstig med det. Inte konstigare än att se någon hejig kock laga mat mitt på gräsmattan kl 7 en vardagsmorgon i tv. Och precis som tv-kockar och kokböcker så är behållningen, tvärt emot vad moralister anser, inte handhavande-instruktioner utan att de delar ut inspiration. Du ser och anpassar till dina redskap och din förmåga. Moralisten vill övertolka och tror att folk rusar iväg och köper en fristående gasolbrännare och en bärbar induktionshäll när de ser på matlagning. Varje gång. Precis likadant tror denne att vi gör när Rocco ålar över halva östeuropa. Då, tror moralisten, att vi rusar man ur huse och slänger oss över tredje världens fnask. Kvar blir olyckliga kvinnor och gråtande barn.

Malena nämndes tidigare men ännu värre var fd RFSU-chefen Hans Nestius som, med statsbidrag, gav ut en bok med "jämlik porr". Blekfeta människor med hår på ställen man helst inte vill tänka på hade socialreportage-porr på gryniga, överexponerade svartvita bilder. En hastig titt och man trodde att man bläddrade i Socialstyrelsens utgåva av dokumentarade missbrukarmiljöer i Ukraina.

Jag tycker, faktiskt, att det finns bra porr. Då är den sällan särdeles jämlik. Det gäller samma regler vid film av sex som vid film av brott - det måste kännas äkta. Brott kan sannarligen inte många skildra så man blir berörd. Jämför den danska filmserien Pusher med sömnpillret Beck. I Pusher vrider man sig av oro och ibland tror man fanimej det är på riktigt. Knappast något man kan anklaga Beck för. Samma sak med porr. Är inlevelsen äkta och uppriktig så söker den mig ända ned i byxgrenen. Är den konstlad och förljugen så står jag inte ut.