Joel_1980 Postad 21 januari 2008 Postad 21 januari 2008 Tänkte låta er här på forumet beta-testa en trailer som jag precis hafsat ihop. Det är för min nya kortfilm som heter "Red Terror". Låter det bekant så är det för att jag la upp en teaser hör för ca 6 månader sedan. Den teasern spelade vi in innan vi hade börjat filma själva filmen. Nu är iallafall filmen klar och här kommer en första version på nån form av trailer! http://www.streamhousemedia.com/rttrailer_betatest.wmv Enjoy! 0 Citera
Joel_1980 Postad 22 januari 2008 Författare Postad 22 januari 2008 Här finns filmen på en mycket snabbare site: http://www.streamhousemedia.com/rttrailer_betatest.wmv 0 Citera
Rabies Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 Mycket proffsigt. Vart kan man se hela filmen sen? 0 Citera
Joel_1980 Postad 22 januari 2008 Författare Postad 22 januari 2008 Den kommer upp på nätet så småningom.. men inte än på ett tag då den ska ut på lite filmfestivaler först. 0 Citera
Joel_1980 Postad 23 januari 2008 Författare Postad 23 januari 2008 premiere pro och after effects.. 0 Citera
Tomtebo Postad 23 januari 2008 Postad 23 januari 2008 Sjukt snyggt faktiskt! vill gärna se den filmen. vad har du filmat med? kamera, utrustning allmänt intresse :) ? fortsätt så, du kommer bli stor! 0 Citera
gorse Postad 23 januari 2008 Postad 23 januari 2008 Jag har svårt att tro att det är nått annat än de pre-trailers som ibland brukar finnas på mina hyr-DVD. Att denna trailer är resultatet av ett visst program eller en viss kamera, tror jag inte ett dugg på. Jag tror det är resultatet av någon som håller i kameran och spakar i datorn. Och vad jag tror är intressantare än prylarna är var inspelningsplatserna är. Det är svårt att få africa-look i Arvinge köpcentrum. 0 Citera
Mega99 Postad 23 januari 2008 Postad 23 januari 2008 Trailern påminde om filmen Shooting Dogs ;) Och det är väldigt bra :) Vill definitivt se den färdiga filmen någon gång. 0 Citera
Tomtebo Postad 23 januari 2008 Postad 23 januari 2008 Jag har svårt att tro att det är nått annat än de pre-trailers som ibland brukar finnas på mina hyr-DVD. Att denna trailer är resultatet av ett visst program eller en viss kamera, tror jag inte ett dugg på. Jag tror det är resultatet av någon som håller i kameran och spakar i datorn. Och vad jag tror är intressantare än prylarna är var inspelningsplatserna är. Det är svårt att få africa-look i Arvinge köpcentrum. Det förstår jag, var mer ute efter vad han har filmat hela filmen med. lite kul att veta. ifall det vae video, 35mm, 16mm eller något annat. 0 Citera
Joel_1980 Postad 23 januari 2008 Författare Postad 23 januari 2008 Den är filmad med en Arriflex 16SRII ... super16mm.. telecine till digi beta. det finns mycket foton från filminspelningen här, http://www.redterrormovie.com/photos och även annan kul information på hemsidan, http://www.redterrormovie.com Den är inspelad på Australiens östkust.. vid Brisbane ungefär fast ett par mil innåt landet. Kvaliten på trailern är förfärlig.. samma sak med färgkorren, är inte alls lika nöjd med den som med den jag gjorde för själva filmen.. här kan ni se hur den verkligen ska se ut: (kvalite och färger) http://www.redterrormovie.com/redterrorbig.jpg 0 Citera
Taste FX Postad 27 januari 2008 Postad 27 januari 2008 Den var en av det bästa kag någonsin sätt här på forumet! Grymt jobbat, längtar tills å få se hela filmen! 0 Citera
Octavianus Postad 28 januari 2008 Postad 28 januari 2008 ser ut att kunna vara en riktigt bra film. Dock gillar jag inte trailern. Alldeles för långtråkig. Filmen känns som en spännande film med lite fart i emellanåt och tragedier blandat. Men va ingen känsla som förmedlades i den trailern. Skulle ha lite tempoväxlingar i den så skulle den bli bättre tror jag. Nu kändes det som en tråkig slideshow (kanske inte riktigt så illa med du fattar nog). Tror du kan så mkt bättre, då det som sagt verkar vara en riktigt bra film. 0 Citera
landen Postad 5 februari 2008 Postad 5 februari 2008 Sakande med lite temoväxlingar i trailern, annars är det ju sjukt snyggt =) Vilken festival ska den upp på? 0 Citera
Max_H Postad 5 februari 2008 Postad 5 februari 2008 ser ut att kunna vara en riktigt bra film. Dock gillar jag inte trailern. Alldeles för långtråkig. Filmen känns som en spännande film med lite fart i emellanåt och tragedier blandat. Men va ingen känsla som förmedlades i den trailern. Skulle ha lite tempoväxlingar i den så skulle den bli bättre tror jag. Nu kändes det som en tråkig slideshow (kanske inte riktigt så illa med du fattar nog). Tror du kan så mkt bättre, då det som sagt verkar vara en riktigt bra film. Håller med om tempoväxlingarna... det funkade kanon i början av trailern, sen skulle man behövt annat tempo. Fantastiskt snyggt dock. /Max 0 Citera
Insaniac Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Vad var budgeten tills filmen? Väldigt bra jobbat. Kämpa på i denna andan. 0 Citera
EvilElvis Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Har varit nyfiken på den här sedan du postade den första trailern. Väldigt snyggt, och storyn verkar riktigt intressant. Hoppas du kan få ut den på festivaler och dyl, och gärna släppa den på DVD sen när tiden är mogen. 0 Citera
Joel_1980 Postad 28 februari 2008 Författare Postad 28 februari 2008 Budget landade någonstans runt 200 000 kr, filmen är ca 18 minuter lång. Då betalade vi ingenting till varken cast eller crew utan de mesta av de pengarna gick till filmkostnader (stock, telecine och framkallning), och kostnader för material att bygga den afrikanska byn, props, bensin, vapen och catering. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.