Gå till innehåll

Vad använder ni för redigeringsprogram?


pld

Recommended Posts

mnml; jag har skickat ett meddelande med några frågor om Avid Xpress Pro som det vore kul om du kunde svara på.

 

neolit; funderar själv på om man ska köpa ett effektprogram och det lutar nog mest på Aftre Effects som finns att köpa för ca 5 500:- med studentrabatt. Så det känns som ska ta tillfället.

 

När jag har frågat på olika forum om vilket format man ska ha för att ta sitt material från Avid till After Effects verkar det som Quick time ref är bäst.

Vilket som är bäst från After Effects till Avid har jag inte fått svar på.

 

/Jesper

 

Själv har jag funderat mycket på "Magic Bullet". Det verkar finnas många bra filter som jag hemskt gärna skulle vilja ha till min kommande filmning av en musikvideo.

 

Jag har laddad ner en test- version av "Magic Bullet" men kunde inte instalera på min mac.

Länk till kommentar
Share on other sites

avid media composer adrenaline hd på jobbet

 

avid dv xpress pro och after effects hemma

 

27 år

 

Nice!

 

Vad använder du för format för att ta ditt material från Avid till After Effects och sedan från After Effects tillbaka till Avid?

 

Funderar på att köpa After Effects men är rädd att man förlorar kvalité när man exporterar mellan programen.

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Nice!

 

Vad använder du för format för att ta ditt material från Avid till After Effects och sedan från After Effects tillbaka till Avid?

 

Funderar på att köpa After Effects men är rädd att man förlorar kvalité när man exporterar mellan programen.

 

/Jesper

 

har haft grova problem med exporteringen från min avid, så det har blivit quicktime tror jag dom få gånger jag exporterat.

Länk till kommentar
Share on other sites

har haft grova problem med exporteringen från min avid, så det har blivit quicktime tror jag dom få gånger jag exporterat.

 

Vad är det för problem du har?

 

Är nämligen på sista året som student och tänkte då ta chansen att köpa After Effects med studentrabatt men vill vara helt säker på att allt kommer fungera.

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

I princip uteslutande Avisynth och Virtualdub med diverse plugins och så Notepad förstås...

 

Klarar det jag vill och ger full koll, både på klipp, kvalitetsänkande omkodningar och färgschemaomvandlingar. Dessutom går det fort och man kan spara kommentarer i scripten, göra olika varianter och så vidare.

 

52 och ett halvt år gammal

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Kamera -> Vhs ('Klippa mellan kamera och video)

2. Vhs -> Vhs (klippa mellan 2 videobandare + dubba ljudet från datorn till videon)

3. Pinnacle Studio 6 till 10

4. Adobe Premiere, after effects och Pinnacle studio 10.6 (Nu)

 

30år

Länk till kommentar
Share on other sites

På jobbet: Avid media composer adrenaline för tillfället. Men snart byter jag jobb och därmed program till Final Cut Pro. Får väl se hur det går... Med mina begränsade erfarenheter av det och Mac känns det lite som att lära sig gå igen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Började med s-vhs och Beta för band-till-band-redigering.

 

Sedan blev det Media 100 av något slag (som jag tror var den första), Avid Cinema* (!), Final Cut Pro, EditDV, iMovie* och Premiere.

 

* Mycket motvilligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

2008-02-08

Canopus Edius 2.5 till 4.5

Adobe Premiere 6.5

Adobe After Effect 5.0

Adobe Photoshop Premier 2.0

Adobe Photoshop Elements 4.0

Adobe Encore 1.0

------------------------------------------

2010-08-19

Canopus Edius 5.12

After Effects CS4

Adobe Photoshop Elements 7.0

Nero 9.0

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...