Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tack :D. Gillar låten i andra Dirty Dancing-klippet. Jag minns mitt åttiotal... :)

Bunny Rabbit... Huga.

Den här scenen har jag nämnt tidigare i denna tråd. Första gången jag såg den började jag nästan gråta. Den var så stark. Sammanhanget och musiken klickar totalt!

Postad

gåshudsscen igen... ja... jag måste ju välja Sunshine... kapten Kanedas slut... Den här youtubevideon gör verkligen inte rättvisa för upplevelsen man fick när bilden sträckte sig över hela synfältet och surroundljudets baspiano dånar i samstämmighet med solskenets fysiska kraft... Den här filmen SKALL upplevas på bio... eller iallafall med ett mörkt rum, ljusstark skärm och surroundljud som poliser måste rycka ut för...

Sen har jag ju alltid tyckt at den här är rena operascenen;) men även här... youtube är taskigt substitut för riktig 35mm projection på metervis av duk och härligt omslutande 5.1 DTS-ljud:(

Men om det är något som lämnat mig som ett snörvlande nervvrak så var det slutet av Wolfs Rain... Vet inte om jag vågar se den igen... Som synd är hittar jag ingen youtube-video på den med japanskt tal (jag är ju lite petig på det där;))... men se serien säger jag er bara... eller också är det bara jag som har en soft spot för vargar... :)

---

Off topic... Apropå Kaneda... då kan man ju inte komma undan utan att tänka på Akira:p

Den filmen kommer för alltid att finnas med mig ändå... min första upplevelse av japanskt som inte var för barn:)

... Tetso: the Iron Man är ju en riktig pärla den också förresten:p

---

Nemo... Tarzan? vafan? TARZAN??? jag har just tappat all respekt för dina åsikter...:(

Postad

oj va svårt o säga, men jag säger nog hela scenen på kyrkogården i the good the bad the ugly, SÄRSKILT då Tuco letar graven till Morricones fantastiska 'ecstasy of gold'.

en annan favoritscen är då Arnold och T1000 träffas första gången i T2, då Arnold slänger sitt paket rosor och plockar fram ett hagelgevär och sen trampar på rosorna i slow motion, är nåt särskilt med den scenen som varit en favorit sen jag såg den på bio haha

Postad

Nemo... Tarzan? vafan? TARZAN??? jag har just tappat all respekt för dina åsikter...:(

Hahaha. Just den scenen är GRYMT gjord ur ett rent gåshudsperspektiv :D

• 1 månad senare...
Postad

Denna scen är underbar, musiken, betydelsen och sist men inte minst, Bishop's vrål =) Utan tvekan det bästa slutet av alla alien-filmer (om det ändå hade fått vara slutet på hela sagan också). Detta är alltså slutscenen i Alien 3, så om ni inte sett den, kolla inte på klippet.

Fast jag gillar special edition-versionen bättre där chest-burstern inte kommer ut.

.

Postad

Blir förvånad att ingen har nämnt scenen från Mystic River där Sean Penn sitter på verandan och berättar hu mycket han älskar och saknar sin dotter. Lätt 2000 talets bästa scen, jag ryser och berörs varje gång jag ser den.

Även när när poliserna håller i honom och han skriker frågandes om det är hans dotter som ligger där i.

http://www.youtube.com/watch?v=3ywRLiMYXHU

http://www.youtube.com/watch?v=0a6qXegwVh8&feature=related

Postad

När Edward Norton slår sig själv i Fight Club och när Brad Pitt spottar blod och skrattar helt galet i Fight Club. Två av mina favoritscener någonsin.

Postad
Kan man undvika att få rysningar och gråta när man ser slutet på the Breakfast Club?

Fyfan, den är ruskigt bra! dock inte lika kul att analysera filmen märkte jag efter att ha sett den i skolan för första gången!

• 6 månader senare...
Postad

Bump

Det finns inget skönare än när uträknade musiker går på knock!

(Från Shine (ja, det är Geoffrey Rush som spelar))

Vid 4:50, I'm in heaven.

(Från Crossroads (inte den med Britney))

Postad

Piano-duellen i Legend of 1900 går inte att slå. Känslor, humor, snyggt foto, bra musik, bra skådespelare - och ett klimax som står obesegrat i någon annan musikinspirerad film.

Filmen är svår att få tag på, men här är scenen iaf:

Postad

Den här scenen tycker jag är grym och fet på alla sätt. Hur 100.000 korsriddare, nästan som en hägring uppenbarar sig i horisonten, sen en lite närmare bild där man ser raderna av korsriddare, flaggor, lansar osv. Och hur han säger att "Jerusalem has come" Jag älskar såna här filmer med svulstiga tåg av krigare och stora slag.

Har varit många olika scener från LoTR-trilogin som folk har gillat, detta är min favorit. Kan knappt sitta still när jag ser denna scen. Scenen jag menar börjar ca. 2 min 40 sek in i klippet. Sauron uppenbarar sig och allt verkar stanna upp. Sen kameraåkningen upp till hans hjälm en sisådär 4 m upp i luften. Helt underbart ju :)

• 3 veckor senare...
Postad

Oj, intressant ämne.

Men finns många sådana scener, kan inte glömma Kevin Spacey i de grymma sluten av "Se7en" och "The Usual Suspect".

Och Heath Ledger i "The Dark Knight", då menar jag framför allt förhör-scenen.

Men det finns gott om scener, får gåshud i nästan varje scen av "Sin City" och "Cloverfield".

• 3 veckor senare...
Postad

När Ed bloom åkt till auburn för att fria till hans love of his life i Big fish. Det är överlägset det bästa som gjorts. Så vackert att jag gråter som en noshörning under en regnbåge.

Lejonkungen när Simba och de andra lejonen ryter efter att besegrat skar

• 2 veckor senare...
Postad

Har någon redan nämnt den? Har JAG redan nämnt den? John Woos ”Hard Boiled” från 92, sjukhusscenen. Egentligen är jag inte mycket för våld och en massa skjuta men jag gillar scenen, även om man ser att hissdörrarna tycks vara gjorda av kartong eller liknande :p

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...