Gå till innehåll

Gåshuds-scen som du kan se om och om igen?


e93mw

Recommended Posts

  • 6 månader senare...

Har postat den förut på forumet men kännde att tråden behövde lite nytt liv :)

Trailen till where the wild things are är helt magisk. jag får gåshud varje gång och den håller i sig hela trailen om och om igen :D

mestadels tror jag att det e musiken faktiskt och av att ha gått igenom alla inlägg här så verkar musik vara en extremt viktig faktor i "gåshudare", inte så jätte konstigt kanske men ändå väldigt underskattad del av film som verkligen gör galet stor skillnad.

 

Posta mera!

Länk till kommentar
Share on other sites

Trevlig tråd det här! Som många andra redan har konstaterat så har Den gode den onde och den fule otroligt många scener som ger rysningar av välbehag. Även scenen i Once Upon a Time in the West där Frank mördar pojkens familj och kameran långsamt vänds mot Henry Fondas ansikte ger mig rysningar.

 

Första säsongen av Twin Peaks innehåller också rysscener. Bob bakom soffan, Ronettes dröm och när Bob kommer mot Maddy för att nämna några.

 

http://www.youtube.com/watch?v=_B5pE1DEHyk&feature=related

Länk till kommentar
Share on other sites

Skitoxå, någon hann före på PLUTONEN!... Måste bara poängtera hur extremt mycket musiken förstärker scenen där Elias springer och blir skjuten i oändlighet.

 

Samuel Barber - Adagio for Strings, op.11. FANTASTISK! Måste vara det stråkstycke som är mest använt på film ever!... Av förklarliga orsaker.

 

Samma kontrasterande effekt har musiken i slowmotion-shootoutscenen i FACE OFF när lillgrabben har hörselskydd på sig och det enda som hörs är "Somewhere over the rainbow"...

 

Bölar gör jag alltid till slutscenen i Höstlegender när Anthony Hopkins sliter fram hagelsprakaren under pälsen, ställer skåp och slutligen "tar tillbaka" och förlåter Aidan Quinn.

 

Gåshud= Typ alla scener i Pulp Fiction och Reservoir Dogs

 

Magknip, ångest och gåshud samtidigt= Sista scenen i DEER HUNTER

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...