Rabies Postad 16 januari 2008 Postad 16 januari 2008 Tjenare kungen - Jag e kär. Skön film, snygg, älskar Ulf Malmros vidvinklar. Punk, synt, 80-tal, male frontal nudity, topless woman, I love it! 0 Citera
Rabies Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 I am legend - Awesome! Helt underbar förutom dom fula animerade monstrena. Dom kunde kört vanlig hederlig makeup istället så hade filmen blivit en solklar 5:a av 5 möjliga 0 Citera
_nemo_ Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 I am legend - Awesome! Helt underbar förutom dom fula animerade monstrena. Dom kunde kört vanlig hederlig makeup istället så hade filmen blivit en solklar 5:a av 5 möjliga Tyckte också att den var grym. Skön stämning och Will Smith är riktigt jävla duktig i huvudrollen. Men slutet höll inte för mig, drog ner helhetsintrycket. Annars, som sagt, grym. 0 Citera
Rabies Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 Jag gillade att han dog, helst så skulle ju alla dött men men, amerikanarna ska alltid köra happy endings. Lite b också att dom helt plötsligt kunde ta sej genom vägger som smör men hela början och miljöerna e fantastiska! Willie gör bra roll med. 0 Citera
EvilElvis Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 Ja, I am Legend hade hållt om det inte vore för dom usla jävla CGI zombiesarna, eller vad dom nu var. Störde mig enormt på det. Kändes lite som att dom körde CGI mest för att dom hade råd. 0 Citera
Rabies Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 Exakt! Vita kontaktlinser och lite teaterblod hade gjort filmen 100 gånger bättre. Råttorna i början gillade jag dock som fan, där hade dom investerat rätt. 0 Citera
EvilElvis Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 Ja, dom var bra, och en hel del annan CGI med. Men dom förbannade zombiesarna! Kunde inte släppa det, störde mig som fan filmen igenom. 0 Citera
Rabies Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 Ja sen va dom aningen för intelligenta med, slogs och hade sej och när han släpper lös hundarna där det va riktigt störigt. Sen undrar man ju vart han själv tog vägen med. 0 Citera
_nemo_ Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 Jag gillade att han dog, helst så skulle ju alla dött men men, amerikanarna ska alltid köra happy endings. Störde mig som fan på all övernaturlighet som kom upp helt plötsligt också, med fjärilar och allt, att glaset sprack o formade en fjäril o att hon tjejen hade en i nacken, och DÅ förstod han vad han behövde göra.....Vet inte, men det passade inte riktigt in med resten av stilen på filmen. 0 Citera
Rabies Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 Störde mig som fan på all övernaturlighet som kom upp helt plötsligt också, med fjärilar och allt, att glaset sprack o formade en fjäril o att hon tjejen hade en i nacken, och DÅ förstod han vad han behövde göra.....Vet inte, men det passade inte riktigt in med resten av stilen på filmen. HAHA det där missade jag helt! Tur att jag inte såg det:) 0 Citera
Simon W Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 Ja, här droppar vi spoilers för fullt. Tackar. 0 Citera
jmalmsten Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 do I smell cloverfieldspoilervarningar? vet inte om jag vågar trycka på knapparna... vill ju faktist hålla mig till jag ser filmen själv... 0 Citera
drzer2 Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 Fear And Loathing In Las Vegas - Najs Film, jag gillar den, ger nog den 4/5 lite svårt att fatta vad som händer ibland. 0 Citera
Rabies Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 do I smell cloverfieldspoilervarningar? vet inte om jag vågar trycka på knapparna... vill ju faktist hålla mig till jag ser filmen själv... Om du syftar på mina så e det I am legend spoilers 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 Ni kan ju skriva vad spoilersarna handlar om så man slipper klicka och chansa. Ang. I am legend: Exakt vad i en "sjukdom" är det som ger människan kapacitet att springa onaturligt fort och klättra upp för fasaden på en byggnad? Spiderman-sjukan? (kan de klättra upp för hus, kan de väl också klättra över muren runt människornas säkerhetzon?) De skulle gjort en till zombie-film istället. Trots detta tycker jag filmen var underhållande, även om jag tycker cgn var ett kasst val. 0 Citera
D_Odell Postad 19 januari 2008 Postad 19 januari 2008 Harold and Maude Ett stort tips! Vacker samtidssägande film! 0 Citera
Balbas Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 Fick äntligen tummen ur, skaffade och såg "La Haine" ("Medans vi faller" på svenska va?) eftersom jag verkat vara den siste i min krets som sett den. Den var helt okay. Inte så jättebra som alla försökt få den att verka, men klart sevärd och snyggt filmat. Tror att den gjordes i svartvit var ett bra drag. Däremot så hade versionen jag köpt vit undertext utan "svart bakgrund", så ibland när filmen visade vit eller väldig ljus yta så såg man inte texten. Lite svårt att hänga med, då min franska endast sträcker sig till "Kan jag få en korv tack" och "Det var inte jag, det var min kompis!" 0 Citera
Simon W Postad 24 januari 2008 Postad 24 januari 2008 Har nu sett I Am Legend. Det var en rejält angenäm film som definitivt dröjer sig kvar. Väldigt schysst stämning filmen igenom (bortsett när dom där monstrena visade sig, vars skrämseleffektivitet drogs ned fett av deras taffliga, och helt onödiga, cgi-utförande). Rusktigt tät och mystisk, på grund avdet låga tempot. Många spännande scener, inte minst... när han fastnar i sin egen fälla, och blir hängande. Att han dog var ganska logiskt egentligen, men som sagt lite oväntat ändå, eftersom det var en amerikansk film. men jag gillade slutet. En öm slutkyss med hans sedan länge saknade fru hade dödat hela filmen (bra med denna spoilerfunktion. ;)) 0 Citera
Rabies Postad 28 januari 2008 Postad 28 januari 2008 Köpte: Me, Myself & Irene Pet sematary-jurtjyrkogården Gilbert Grape Catch me if you can Gangs of New York Romper Stomper Cast away Saving Private Ryan Sett: Napola aka Fürerns elit - Lite förutsägbar men ändå bra film, bra skådespel, fina uniformer. Jason and the Argonauts - Jobbigt att kolla på gamla filmer men sjukt balla specialeffekter för sin tid. 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 28 januari 2008 Postad 28 januari 2008 Jag hyrde "Vänner för livet" med Adam Sandler och Don Cheadle. Jag viste inget om filmen över huvud taget, hadde inte ens hört talas om den. Jag tyckte den var riktigt bra, en tung film om vänskap. Så är det när man ska hyra film med sin fru. se den! 0 Citera
niklaseriksson Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Senaste filmen jag såg var 'Before the devil knows you're dead', den var stilig. Den senaste filmen jag köpte var Louis Malles 'Hiss till galjen', också bra och charmig. 0 Citera
Insaniac Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Den jag såg sist var Invisible Man igår. Lika bra varje gång. 0 Citera
Simon W Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Boogie Nights Alltså den är ju så ruskigt bra, i min ögon! Så otroligt bra karaktärer, som med sån lätthet bara finns där framför kameran och pratar och lever sina liv i filmen. Så otroligt snyggt filmad. Långa, utsökta tagningar är det ibland. Väldigt kraftfull story. "Dirk Diggler - the story" skulle kunna vara undertitel, och det låter ju ganska dunderpatetiskt - men fy fabian vad bra det är framfört! Enda plumpen var väl klyschan med den arga och besvikna morsan där i början, men det förlåter man snart. Starkt skådespeleri rakt igenom. Philip Seymour Hoffman - kicks ass. William H Macy - en direkt fysisk manifestation av den roll han spelar. Julianne Moore - så stark, så sårbar. Mark Wahlberg - klockren! Med flera, med flera... LOVE that movie! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.