Jurgen Posted October 7, 2003 Posted October 7, 2003 Måste själv säga Edward Scissorhand eller något annat av Tim Burton, Det är något speciellt med hans filmer kan man säga. då tänker jag på foto och musik. Danny Elfman är inte riktigt dålig han heller med musiken, fast det är ju en annan historia 0 Quote
Ufabulum Posted October 20, 2003 Posted October 20, 2003 HERO var 100% eyecandy, bra var den oxå. 0 Quote
sluten_cell_nr13 Posted October 20, 2003 Posted October 20, 2003 Delicatessen och Förlorade barnens stad är fiiiina! 0 Quote
big_evert Posted October 20, 2003 Posted October 20, 2003 jag sätter en röst på "the man who wasn´t there" 0 Quote
Gobb Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 håller med här. tycker att de förlorade barnens stad var härlig. inte tidernas bästa film kanske, men snygg och annorlunda var den. själv gillade jag fight club, pulp fiction och the usual suspects. top tre skulle jag säga. 0 Quote
street Posted October 30, 2003 Posted October 30, 2003 fast det är ju oliver stone som har regisserat natural born killers, tarantinos manus 0 Quote
ungfilm Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 Fight Club, Amelie frånt montmartre - Bad story men snyggt foto 0 Quote
sadulet Posted November 15, 2003 Posted November 15, 2003 Motorsågsmassakern så klart. En underskattad film 0 Quote
Ronnie Posted November 16, 2003 Posted November 16, 2003 Motorsågsmassakern var lite otippad här faktiskt... Snackar vi om orginalet eller nyinspelningen? Orginalet har iallafall en riktigt härlig "dokumentär" känsla som gör det hela riktigt otäckt. Dolly-åkningen under gungan är skön också... 0 Quote
sadulet Posted November 16, 2003 Posted November 16, 2003 Jag som gillar skräckfilm ser det fina i originalet, och dom lyckades verkligen att skapa en stämning som i sig är otäck. sen presenterar dom karaktärerna, så man ska känna någonting när dom väl blir dödade. Jag har ju inte sett nyinspelningen än, men jag befarar att dom har förstört den med plastiga datoreffekter. 0 Quote
Tobbger Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Om man snackar effekter så kommer nya "Hulken" väldigt högt upp på min lista! 0 Quote
Opus Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 Lotr-filmerna har antagligen de bästa miljöerna blandat med effekter och storslagenhet. Det finns ju olika sätt filmer kan vara snygg också... Pulp Fiction är ju snygg på sitt sätt, Delicatessen på sitt och gamla underbara svartvita filmer som On the Waterfront är ju också jävligt snygga. Finns ingen "snyggaste" film, isf måste man nog specificera lite mer.. :D 0 Quote
mats_udd Posted November 24, 2003 Posted November 24, 2003 Ny inspelningen av Motorsagsmassakern ar inte alls sa farlig. Iof inget, absolut inget slar orginalet, den ar verkligen super. Men om man jamfor den nya motorsagsmassakern med de tre uppfoljarna sa kommer den lugnt pa plats 2 i serien. Annars snyggast film tycker jag ar..hm Pi. 0 Quote
Dos5.0 Posted November 30, 2003 Posted November 30, 2003 Seven. Klart en av de mest beundransvärda färgjusteringsjobben hittils! Och en bra film dessutom. Annars ligger nog scenen när Han Solo fryses ner på Cloud City i Empire strikes back riktigt långt upp på listan. (fast det är ju bara den scenen och inte hela filmen) 0 Quote
fUnky Primate Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 Eyes Wide Shut & Barry Lyndon. Eller vänta, Excalibur. I den filmen blir det poesi av blodiga och skinande rustningar. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted January 30, 2004 Posted January 30, 2004 jag håller med opus. Lätt att Lotr är de snyggaste filmerna. Iaf Sagan om Konungens Återkomst. Den är typ den häftigaste och snyggaste film jag sätt. Slår de flesta av mina irl-upplevelser också. 0 Quote
Twizz Posted February 2, 2004 Posted February 2, 2004 Donnie Darko slår jag ett slag för då. Älskar den filmen. 0 Quote
fek Posted February 3, 2004 Posted February 3, 2004 Jag måste då lägga in ett förslag på "Requiem For A Dream" som den snyggaste filmen! Darren Aronofsky har verkligen lyckats med den filmen och den berör nog alla känslor som finns i kroppen. Enormt snygg bildkomposition i slutscenerna, eller vad säger ni? Så symbolikskt som det kan bli. Ursnygg och ett tips till folk som vill se en snygg film! 0 Quote
nisse Posted October 9, 2004 Posted October 9, 2004 Tarkovskijs Spegeln (1975) är bland de vackraste filmer jag sett, vilket foto...annars ligger Kubricks 2001: A Space Odyssey (1968) och Barry Lyndon (1975) högt på min lista... 0 Quote
ellinor Posted October 9, 2004 Posted October 9, 2004 Hero var maffig! Handlingen försvinner nästan bakom de råtuffa, assnygga bilderna. Ringen-filmerna har sina höjdpunkter och motsattser. Man ser rätt lätt vart budgeten börjat sina. Men det finns verkligen inte mkt att klaga på. 0 Quote
Tesh Posted October 9, 2004 Posted October 9, 2004 Håller med originalpostaren om Edward Scissorhands, nåt ljuvligt flummigt över det hela. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted October 10, 2004 Posted October 10, 2004 Alltså filmer kan ju vara coola på olika sätt. Spirited Away är jäkligt snygg, med alla olika karaktärer och sånt. Kopps tycker jag är snygg också, Josef Fares stil är asskön, med alla kameravinkar och ljudeffekter. Ni som sett den förstår vad jag menar. Detta är inte de snyggaste filmerna jag sätt men de var konstigt nog de jag kom att tänka på. Lord of the Rings ligger på första plats. 0 Quote
Recommended Posts